Tijdens onze bouw stelde de sanitairman het volgende voor:Hier stond hij op 20,5 graden, vind ik ok, de vriendin helaas niet... Nu proberen op 21 graden, hopelijk volstaat dat voor haar
Ivm elektrisch verwarmen in badkamer, wij hebben vloerverwarming in de badkamer maar die volstaat niet, de badkamer is op het eerste verdiep en heeft geen aparte thermostaat, volgt dus wat de woonkamer doet. We hebben ook een elektrisch droogrek/verwarming, vorige winter stond dit permanent aan, wat een gigantisch verbruik was. Sinds oktober heb ik daar een Homewizard plug tussen gestoken zodat de chauffage aangaat als ik meer dan 1000W injecteer, de verwarming verbruikt 1000W.
Zo is de sinds begin oktober 70kWh stroom verbruikt die mij niets kost buiten het injectietarief dat ik misloop. De warmte zal niet altijd op het juiste moment komen, maar gratis warmte in de herfst/winter is nooit slecht.
Tot nog toe volstaat dit om de badkamer voldoende warm te houden, in lange periodes met weinig zon zal ik mogelijk wel manueel moeten aanzetten of wisselen naar tijdsschema's.
- Ofwel ook wandverwarming plaatsen ( icm de vloerverwarming )
- Ofwel ook een apart elektrisch droogrek ( met blazertje )
Wij hebben beide genomen, en ik merk dat zolang dat de thermostaat beneden aanslaat de badkamer genoeg warmte geeft enkel met vloer en wandverwarming. Heb het ook wel zo ingeregeld dat debiet hier hoger is dan in de andere zones.
Wanneer de thermostaat niet aanslaat omdat het door de zon te warm is kan het wel wat koud zijn, en dan gebruiken we het elektrisch vuurtje even om snel op te warmen.

. Wij zullen een uitzondering op de regel zijn zeker.