Ze is Zuid-Amerikaanse winters en zomers gewoon. Ze woont hier nu wel al 7 jaar maar het temperatuurverschil zal ze wss nooit volledig gewoon worden.20°C op de slaapkamer? Dan zou ik toch voor een andere vrouw gaan.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ze is Zuid-Amerikaanse winters en zomers gewoon. Ze woont hier nu wel al 7 jaar maar het temperatuurverschil zal ze wss nooit volledig gewoon worden.20°C op de slaapkamer? Dan zou ik toch voor een andere vrouw gaan.
En ook verbonden met Home Assistant?Ik heb hier een Tado systeem van enkele jaren terug en dat doet toch zijn ding.
Dat dan weer nietEn ook gecontacteerd met Home Assistant?

Hier Tado integratie in HA.En ook gecontacteerd met Home Assistant?
Aha, ik zit nu bij Honeywell (het typische bakske) en dacht aan de Honeywell EvoHome wat ook met HA kan verbinden zag ik. We hebben namelijk onze verwarming deze week opgezet (nadat alle nieuwe koppelingen geperst waren) en het eerste dat mijn vrouw dus zij was dat het te koud was op de kamer, vandaar de vraag.Hier Tado integratie in HA.
Maar Tado beperkt voor nieuwe klanten het gebruik van hun API en moet je een abonnement nemen (zie tweakers.net discussie). Dus neem je best wat anders.
In m'n toekomstige woning komt alvast geen Tado meer, maar tegen dan bekijk ik eens de alternatieven.
Dat is te zien hoe goed jullie huis geïsoleerd is. In ons vorig huis stond die op 55° (rijhuis zonder muur- en vloerisolatie).Hier ook tado met HA.
Ander vraagje.
Op wat staat jullie ketel? 50⁰ of 75⁰?
Ofwel Shelly thermostaten gebruiken, de 2de generatie blijkt wel beter te zijn en werkt volledig lokaal met Home Assistant, geen cloud connectie nodig.Zijn er hier trouwens die slimme thermostaten hebben? Mijn vrouw heeft nogal snel koud, inclusief op de slaapkamer, dus het moet daar vaak ook 20° zijn. Ik zit nu toch te denken om een Honeywell EvoHome te gebruiken die ik dan kan gebruiken samen met Home Assistant.
Deze dan? https://www.shelly.com/products/shelly-blu-trv-3-pack?variant=56273488675165Ofwel Shelly thermostaten gebruiken, de 2de generatie blijkt wel beter te zijn en werkt volledig lokaal met Home Assistant, geen cloud connectie nodig.
idd, zelf geen ervaring mee, maar ik las wel de ervaringen dat deze het wel beter doen dan te vorige.
Hier ook tado met HA.
Ander vraagje.
Op wat staat jullie ketel? 50⁰ of 75⁰?
Lager verbruik snap ik maar comfort?Vandaag is voor de eerste keer de verwarming boven aangegaan (20,5 graad vraagtemp). Zie je ineens aan het gasverbruik omdat de chappe relatief koud was. Beneden (vragtemp 21,5, realiteit 22,1 graden leefruimte, 22,6 graden bureau) wordt al dagelijks verwarmd sinds 24 oktober.
Gasverbruik deze maand zit op 15,3m3, waarvan vandaag 1,7 m3.
Voor lager verbruik en meer comfort wil je deze zo laag mogelijk krijgen. Gewoon zien of het op 50 graden nog warm wordt. Als dat nietmeer het geval is, dan verhogen naar 55 en zo verder.
Hier is dat op dit moment 23 graden in de vloer.
Lager verbruik snap ik maar comfort?
'k Heb zo'n honeywell evohome systeem voor de bovenverdieping (beneden is vloerverwarming met vaillant thermostaat - niet slim). Maar voor boven werkt de evohome perfect (6 slimme radiatorkranen dus per ruimte warmte aan te vragen). Ook verbonden met mijn home assistantZijn er hier trouwens die slimme thermostaten hebben? Mijn vrouw heeft nogal snel koud, inclusief op de slaapkamer, dus het moet daar vaak ook 20° zijn. Ik zit nu toch te denken om een Honeywell EvoHome te gebruiken die ik dan kan gebruiken samen met Home Assistant.
Net een totaal renovatie gedaan, dus goed geïsoleerd.Dat is te zien hoe goed jullie huis geïsoleerd is. In ons vorig huis stond die op 55° (rijhuis zonder muur- en vloerisolatie).
Inderdaad, zijn er dan echt helemaal geen andere merken die daar ook mee overweg kunnen?Ivm tado en consoorten, ik wou eerst een ander merk dan tado, maar blijkbaar gebruikt vaillant in belgie geen opentherm protocol.
Tado heeft de vaillant ebus gereversed engineerd, waardoor ze de ketel kunnen aansturen
Dat zijn thermostaat knoppen per ruimte, en gezien te dicht bij de bron, geven ze ook geen goeie temperatuur weer van de ruimte zelf.Ofwel Shelly thermostaten gebruiken, de 2de generatie blijkt wel beter te zijn en werkt volledig lokaal met Home Assistant, geen cloud connectie nodig.