Wanneer zetten jullie de verwarming weer op?

Hier ook huis van 46,blijft voorlopig s'morgens rond 19 hangen en overdag 19,5-20
Thermostaat staan op 17
Tot 19 is nog goed te doen maar denk dat deze week toch de verwarming zal aangezet moeten worden

Vanmorgen 20,5°C, nu voorlopig nog 21°C zonder verwarming. HOB gebouwd in 2014.
Thermostaat staat voorlopig in stand-by op 18°C.

21° In alle leefruimtes, S’avonds zet ik de verwarming wat hoger en dan is het 24’

Stook nog lekker op mazout, zelfs nog een nieuwe installatie in 2016 gezet.
Alle bevriende koppels verklaarden mij altijd zot. (Gas was proper,maandelijks factuurtje,,,)
Dat zijn dezelfde koppels die nu paniek hebben omdat het maandelijks niet meer doenbaar is..

Hoor getallen van 900-1000€ per maand voor gas+elektriciteit bij woningen die eigenlijk redelijk in orde zijn.
vo

Volgens de thermostaat is het 21 graden beneden zonder te verwarmen. Aangezien alle thermometers in huis dat ook aangeven, zal het wel kloppen - ma het voelt verdorie kouder aan... Andere jaren zou ik verwarming nu eventjes laten opkomen. Kga het laten nu.

Edit: woning uit de jaren 80.

Laatst bewerkt:
21 graden is voor een jaren 80 woning wel goed. Ik zit ook in een jaren 80 woning en hier is het 18,6 graden beneden en iets warmer boven.
Deze avond als de kindjes thuiskomen zal de verwarming voor de eerste keer sinds maart aangezet worden zodat het weer wat warmer is. Tot nu toe voel ik geen kou tijdens het werken. Wss omdat mijn toetsenbord van mijn surface laptop lekker warm wordt door de CPU :).

Dat 21 graden kouder aanvoelt is puur omdat er geen straling is, minste dat er straling van bvb de radiatoren en ramen komt voelt dat heel anders.

Deze ochtend 17 graden, rijhuis waar langs 1 kant nog niet is tegen gebouwd en de andere kant zijn ze aan het verbouwen dus dat geeft ook geen warmte.
Grote raam aan de oostkant maar zonder zon in de ochtend warmt het niet veel op.
Kon het tijdens de zomer redelijk fris houden, maar dat is tijdens de winter nu wel een probleem :unsure:

Vandaag beetje bijstoken tijdens het thuiswerk.

Momenteel hier ook nog 21,5 - 22graden.

Volgende week zou het terug wat gaan opwarmen en minder guur worden ? Dan zal het even doorbijten worden en de vvw nog uitlaten ipv aan-uit.

Vorig jaar ook pas half oktober opgestart

Bij ons is het al te koud in huis. Vloer en dak zijn goed geïsoleerd, maar de muren nog niet. De thermostaat staat standaard uit maar ik gebruik het programma '1 dag thuis' af en toe. Dan laat ik hem 's morgens een paar uur draaien en de restwarmte is genoeg voor de rest van de dag.
Ik heb wel nog wat energie over op de elektriciteitsteller, dus ik ga mss een elektrisch vuurtje kopen.

18 graden, met een zittend beroep is het wat fris in de koudste kamer van het huis maar ik zet het voorlopig nog niet aan. In de loop van oktober zal ik de chauffage wel beginnen aanzetten vanaf 16u tot ongeveer 22u en vooral meer hout beginnen stoken.

Hier deze ochtend 21.5 in de woonruimte en 21.1 bureau (noordkant), zuidkamers ook 21.5. Nog geen verwarming aangezet. OB uit 2017 - 2018. Gisteren zat de zon hier effe binnen en was het in de woonruimte even opgewarmd tot 24 graden.

Schommelt hier de laatste dagen tussen 18 en 20. Zie nog altijd geen nood om de chauffage daarom aan te zetten.

20.5 hier in een BEN-woning van 66m². Ik hoop toch ook pas half oktober ofzo pas de chauffage aan te zetten. Verluchten jullie nog veel?

20.5 hier in een BEN-woning van 66m². Ik hoop toch ook pas half oktober ofzo pas de chauffage aan te zetten. Verluchten jullie nog veel?
Ben van 66m2? Ik heb eigenlijk heel benieuwd naar hoe dat er uit ziet! 😇

Hier elke ochtend zodra ik opsta slaapkamer+ overstaand badkamerraam op kipstand, rond 7u doe ik het dicht.
Roosterke op het raam in de leefruimte staat half/half.

Terug
Bovenaan