Zelf gebruik ik Wikiloc omdat dit spotgoedkoop is: 10 euro. Vroeger zei ik steevast om Wikiloc te nemen omdat dit goed genoeg is voor het geld wat het kost. Een klein jaar geleden werd echter aangekondigd dat de prijs verdubbelde naar 20 euro en dat vind ik eerlijk gezegd te veel geld.
Ik gebruik nu een dikke twee jaar Komoot en ik ben daar wel tevreden over. Het heeft verscheidene type kaarten: wandel-, mountainbike- en fietskaarten. Vooral de wandelkaart is een groot voordeel voor mij. Zeker om eigen routes uit te stippelen en ik moet zeggen dat ik op een paar minuten een eigen route maak en die zijn meestal vrij goed omdat het gaat langs wandelroutes en bezienswaardigheden.
De gesproken navigatie vind ik ook heel handig, hoewel ik soms mijn Garminhorloge ook wel gebruik om te navigeren (maar meestal draag ik dat bij het hardlopen). De prijs van zestig euro vind ik wel vrij stevig.
Tot twee jaar geleden zat daar een verzekering bij + ook korting op een outdoorshop, maar dat is sinds een dik jaar geleden ook niet meer waar. Anderzijds is de prijs ook niet meer gestegen, maar die ligt sowieso al aan de vrij hoge kant.