Waar woon jij?

• Onderwerp starter Onderwerp starter JPV
  • Startdatum Startdatum
Simpele vraag, het antwoord kan je hier geven zonder dat je teveel details moet geven:

Plaats een marker op de plaats waar je ongeveer woont. Deze map is openbaar, je volledig exact adres geven is dus mss niet zo'n goed idee. Plaats je pin in de buurt waarvan je woont.

Laatst bewerkt door een moderator:
Welke fabriek bedoel je? Citribel?
De Citrique (Citribel nu) maar ook de Tiense suikerraffinaderij.

Sinds 1836 staat er in Tienen een suikerfabriek. En die fabriek zorgt voor twee geuren in en rond de stad. Zo ruik je in de stad de zoete geur van kookvocht, wanneer de bieten verwerkt worden tot suiker. De tweede geur vind je in de buurt van de bezinkingsvijvers. Daar hangt heel het jaar door een geur van "rotte eieren".

Al heb ik die rotte eieren geur nooit waargenomen, zal voornamelijk voor de bewoners net langs die vijvers zijn. De bietengeur kan je dus wel van kilometers ver ruiken tijdens het seizoen (september/oktober) maar zo storend is die geur niet.

De Citrique (Citribel nu) maar ook de Tiense suikerraffinaderij.
De raffinaderij kan ik niet van meespreken, maar Citribel heb ik al bezocht en dat is toch apart. Ook de zwarte gevels van die rijhuisjes er vlak naast, wat door de sporen van de aspergillus-schimmel zou komen, vallen op. Als je daar in sommige afdelingen rondloopt is het natuurlijk veel erger dan buiten: de geur, de warmte, de vochtigheid.

Bitches don't know 'bout Rendac in/rond Denderleeuw en den Amylum in Aalst :unsure:

Enkele jaren geleden stond er in het Nieuwsblad een kaart waar de geurhinder van bedrijven het grootste was.

Usual suspects in Aalst, Denderleeuw, Tienen, Leuven, ...
Ze hebben allebei wel al redelijk wat ingrepen moeten doen denk ik. Toen ik nog naar school fietste en de wind goed stond kon ik de chocoladefabriek hier in de buurt ruiken. Das wel tof :p

Maar dan is uw originele uitspraak een beetje BS, neen? 🤓
Neen ik zeg dat die geur niet merkbaar is in heel Tienen. Slechts in een deel van Tienen, en daar is die geur gewoon storend.
Ik heb nog 10 jaar in de stad gewoond (echt in het centrum), daar had ik er ook vrijwel nooit last van. Waar ik nu woon ruik de fabriek eigenlijk nooit.

Neen ik zeg dat die geur niet merkbaar is in heel Tienen. Slechts in een deel van Tienen, en daar is die geur gewoon storend.
Ik heb nog 10 jaar in de stad gewoond (echt in het centrum), daar had ik er ook vrijwel nooit last van. Waar ik nu woon ruik de fabriek eigenlijk nooit.
Ahzo, uw bericht las/leest eerder als "nergens in Tienen ruikt ge dat".

Dat zeiden ze he, Genk was de groenste gemeente maar is die titel eigenlijk kwijt gespeeld met de promotie naar stad indertijd.
Slogan van Zutendaal: Het groenste snoepje van Vlaanderen.

Lijkt me mss wel iets van te kloppen, daar is echt absurd veel bos.

Ze hebben allebei wel al redelijk wat ingrepen moeten doen denk ik. Toen ik nog naar school fietste en de wind goed stond kon ik de chocoladefabriek hier in de buurt ruiken. Das wel tof :p
Maar de Belcolade ruikt altijd lekker :p

Het is de laatste 10+ jaar wel ferm verbeterd.
Begin jaren '90 stonk gans Aalst naar de Amylum en op het perron van het station van Denderleeuw werden de mensen op een slechte dag gewoon ziek op hun maag door de gore stank van krengen.

Begin jaren '90 stonk gans Aalst naar de Amylum en op het perron van het station van Denderleeuw werden de mensen op een slechte dag gewoon ziek op hun maag door de gore stank van krengen.
Tot 7 jaar geleden werkte ik in Vilvoorde. Als daar de wind slecht stond, rook je daar goed de stank van de gelatinefabriek van Tessenderlo chemie. Mijn maag keert nu alweer als ik er aan denk.

Als je op de E40 passeerde kon je de rendac daar ook op een plek goed ruiken. Als je dan pech had met de files 🤢

Ik woon in Heist op den Berg pal int centrum.
Een donker kot met wel een goeie epc waarde,ma de boerenbuiten waar ik vroeger woonde mis ik wel.
Verschoten v het aantal marginalen wel.

Ik woon in Heist op den Berg pal int centrum.
Een donker kot met wel een goeie epc waarde,ma de boerenbuiten waar ik vroeger woonde mis ik wel.
Verschoten v het aantal marginalen wel.
Ik woon hier ook op de boerenbuiten en enerzijds zou ik hier ook niet weg willen, maar anderzijds is het ook wel handig om in een stad of de rand errond te wonen. Alles dicht in de buurt hebben, 's avonds op de lappen gaan en met u zatte botten naar huis kunnen wandelen, ipv niks te kunnen drinken omdat je nog met de auto naar huis moet....

Ik woon hier ook op de boerenbuiten en enerzijds zou ik hier ook niet weg willen, maar anderzijds is het ook wel handig om in een stad of de rand errond te wonen. Alles dicht in de buurt hebben, 's avonds op de lappen gaan en met u zatte botten naar huis kunnen wandelen, ipv niks te kunnen drinken omdat je nog met de auto naar huis moet....
Over dat gaan drinken, al mijn vrienden en ik zijn in een centrumstad gaan wonen na onze studies. Maar nu trekt na verloop van tijd toch iedereen beetje meer naar de boerenbuiten. Gewoon zien dat ge op fiets afstand zit.

Een stad is mooi als ge de faciliteiten gebruikt.
Hier is het 2x per week markt, een grote markt vol terassen. Meerdere restaurants en bijna elk weekend iets te doen. Maar als je niet eens 20% van die faciliteiten gebruikt is de stad enkel een overlast door het lawaai en drukte.

Over dat gaan drinken, al mijn vrienden en ik zijn in een centrumstad gaan wonen na onze studies. Maar nu trekt na verloop van tijd toch iedereen beetje meer naar de boerenbuiten. Gewoon zien dat ge op fiets afstand zit.

Een stad is mooi als ge de faciliteiten gebruikt.
Hier is het 2x per week markt, een grote markt vol terassen. Meerdere restaurants en bijna elk weekend iets te doen. Maar als je niet eens 20% van die faciliteiten gebruikt is de stad enkel een overlast door het lawaai en drukte.
Vandaar ook het belangrijke punt in mijn reactie >>>
Een goede vriend van mij woont in Hasselt achter het station (Runkst), heel dicht bij het centrum en toch heel rustig.

Terug
Bovenaan