Waar woon jij?

Simpele vraag, het antwoord kan je hier geven zonder dat je teveel details moet geven:


Plaats een marker op de plaats waar je ongeveer woont. Deze map is openbaar, je volledig exact adres geven is dus mss niet zo'n goed idee. Plaats je pin in de buurt waarvan je woont.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hertuit eigenlijk he. De eerste is klinker is korter dan de tweede.
Maar dat is nog niks vergeleken met
Berlaar=Balder
En (mijn favoriet): Wommelgem = oemelegoem.
Huirtuit hoor :p Er is zelfs een carnavalslied genaamd 'Huirtuit bovenal' En komt nog in veel zaken voor hier in de gemeente bv onze slager heeft dat in hun naam van de winkel staan.
 
Is er eigenlijk al een : waar heb jij gewoond? Thread?
Niet dat ik weet, maar ik heb zo het gevoel dat jij die zo gaat maken.
Ja, hoor.

 
Niet dat ik weet
Fun fact: @Green Mamba heeft zelf gereageerd in die thread.
 
Veldwezelt Wèzent, want ich bin nit von deij smeirige Laonaokeneire of van deij Hollengers out Mestreech !


Uiteindelijk wel gemeente Lanaken 3620 hoor.
 
Laatst bewerkt:
Hertuit eigenlijk he. De eerste is klinker is korter dan de tweede.
Maar dat is nog niks vergeleken met
Berlaar=Balder
En (mijn favoriet): Wommelgem = oemelegoem.

Of Emmele (Emblem) en Jut (Koningshooikt). 😁

Huirtuit hoor :p Er is zelfs een carnavalslied genaamd 'Huirtuit bovenal' En komt nog in veel zaken voor hier in de gemeente bv onze slager heeft dat in hun naam van de winkel staan.
Idd, wij zeggen ook "Huirtuit" (en alle andere bovenvermelde benamingen ook, vooral degene waar we de naam in 't dialect net langer maken zijn echt raar als ge er over nadenkt).
 
Hertuit eigenlijk he. De eerste is klinker is korter dan de tweede.
Maar dat is nog niks vergeleken met
Berlaar=Balder
En (mijn favoriet): Wommelgem = oemelegoem.
Neen, het is Huirtuit, vraag dat maar aan iedere inwoner van Herenthout 😬

De beste verbastering hier in de regio is toch wel Jut (Koningshooikt). Daarnast Bjeizel, Balder, Balder-Hei, Hest, Halder, Busschot, Hertals, Itegoem, Wikkevost, Hilset, etc. Die dialecten voor de gemeenten vind ik hier echt zalig :laugh:

Oemelegoem heb ik echt nog nooit van gehoord hier.
 
Laatst bewerkt:
Neen, het is Huirtuit, vraag dat maar aan iedere inwoner van Herenthout 😬

De beste verbastering hier in de regio is toch wel Jut (Koningshooikt). Daarnast Bjeizel, Balder, Balder-Hei, Hest, Halder, Busschot, Hertals, Itegoem, Wikkevost, Hilset, etc. Die dialecten voor de gemeenten vind ik hier echt zalig :laugh:

Oemelegoem heb ik echt nog nooit van gehoord hier.
Ik ben helemaal niet in die streek opgegroeid. Maar mijn ma is van Duffel, op de grens met Koningshooikt en mijn grootmoeder langs die kant was van Wommelgem. Dus ik hoorde vroeger alleen maar Emmele, Jut en Oemelegoem. Uit gewoonte zeg ik dat dus ook allemaal.
En een collega die is opgegroeid in Itegem en woont nu in Lier. Die heeft het dus ook altijd over die gemeenten in die dialecten.
Heerlijk om zo te horen vind ik.
 
Terug
Bovenaan