Waar ben jij nostalgisch naar?

De camera draait naar de deur, beweegt omhoog richting het kleine kijkvenster in het raam. En we zien Marie triestig naar haar papa kijken. Doodse stilte, terwijl het beeld naar zwart begint te faden en we voor de laatste keer dat triestig melodietje stilletjes op de achtergrond horen spelen.

The end

:love::cry:

Ik moest vandaag opeens aan de LEO spelletjes denken die gratis bij LEO zaten eind jaren 90. Nog mensen die dit gespeeld hebben?

1C6B9044-28B0-4521-8E3F-2BDB449D2BC9.jpeg

Vroeger (1985): met de ganse klas (eerste leerjaar) naar het station om daar een ticketje te kopen aan het loket heen-terug Kortrijk-Harelbeke. In harelbeke terwijl we wachtten een Inex-chocomelk gekregen.
Nu (toch zoals ik het me voorstel): leerkracht koopt wegens gebrek aan loketten online tickets, een ouders stuurt achteraf een klacht dat de school niet voor ergonomische treinen gekozen hebben, andere dienen klacht in bij de politie omdat geen rekening gehouden werd met de lactose-intolerantie, een kind ging niet mee omdat de papa niet gelooft dat treinen rijden op electriciteit van groene afkomst.

Vroeger (1985-1990): als we op reis gingen zat ik altijd vooraan omdat ik de Michelin-kaart al een maand op voorhand aan het bestuderen was en dus elke mogelijk alternatief om door Parijs te rijden vanbuiten kende. Massa's stress bij mijn ma omdat Parijs toch zo moeilijk is om door te rijden.
Nu: Mijn vriendin 5 minuten voor vertrek: "Zet je Waze aan? Dan kan ik een dutje doen. Laat me weten als we Parijs voorbij zijn"

Dit was nog eens een tekenfilm.
Prachtige sfeer, heerlijke chille jazzmuziek, geen ADHD-tempo zoals alles wat voor kinderen gemaakt wordt tegenwoordig en tenminste echt met de hand getekend :love:

1 klasgenoot die AoE kocht en 10x kopieerde. Dan allemaal voor 5 euro een kopie kopen. Lukt nu ook niet meer. :unsure:

Twee series die toen in de jaren 90 tegelijkertijd op TV kwamen, hoe goed was dit.
Als klein manneke was een Dodge Viper mijn favoriete auto en verder op de baan naar Lier was er een autozaak waarvan de eigenaar eentje had (een blauwe GTS met witte strepen). Voor mijn communiefoto's mocht ik daar eens in zitten. Een hoogdag van mijn kindertijd.

Toen ik ermee kon "rijden" in Gran Turismo vond ik de besturing wel wat tegenslagen en toen ben ik overgestapt naar de Nissan Skyline GT-R R34.

Over schoolgerelateerde nostalgie gesproken: de geur van Tipp-Ex :love:
Ge had in die tijd dan ook al wel klasgenootjes die zo'n hypermoderne hightech blancoroller in hun pennenzak hadden zitten, maar er ging toch niets boven de geur van die nog natte vloeistof op het papier.

Ge had in die tijd dan ook al wel klasgenootjes die zo'n hypermoderne hightech blancoroller in hun pennenzak hadden zitten, maar er ging toch niets boven de geur van die nog natte vloeistof op het papier.
Na een paar keer gebruikt te hebben hing er zoveel tip-ex op de rand van dat potje dat je het niet meer deftig dichtgeschroefd kreeg.
Om dan iets erna te constateren dat dat ding uitgelopen was in je pennenzak.

Laatst bewerkt:
Doet me terugdenken aan de tijd van de nieuwjaarsbrieven in het lager.
Was altijd een paar dagen stress. Ik had -en heb- een foeilelijk geschrift en moest altijd hypergeconcentreerd die krengen opschrijven. Als de juf dan toch moet langskomen met de Tipp-ex moest je direct een goed punt of twee inleveren.

Was elk jaar toch een slagveld. :headshake:

Terug
Bovenaan