Waar ben jij nostalgisch naar?

Een eerste duik in Rotten.com was memorabel en Newgrounds was ook een ... euhm ... interessante ontdekking toen ik voor het eerst op internet surfte.

Al moet ik zeggen dat mijn eerste zoekopdracht op internet "B-52" was omdat ik toen verzot was op straaljagers en bommenwerpers. :unsure:

Beestenbos is boos.

Waar is de tijd dat er 's ochtends enkel in de schoolvakanties een uur of twee tv was; Beestenbos is Boos, De Snorkels, Bassie en Adriaan, Foefur, Dommel, Postbus X,... :love:
Nu zijn er elfendertig kinderzenders die non-stop uitzenden. De ADHD krijg je er gratis en voor niets bij.

Mountainbikes... Begin jaren 90 moest elk manneke een mountainbike hebben met 2 verschillende kleuren. De kleuroverloop gebeurde dan ergens in het midden. Weet nog dat ik zot was van rood-zwart. Vond dat cool en toen het uiteindelijk in 1992 mijn plechtige communie was kreeg ik uiteindelijk énen in fluo-roze-zwart. :laugh:

Niet veel mee gereden...

Ze draaien dat nu nog maar meer geanimeerd en niet getekend. Het trekt er toch niet op.
Handgetekende animatie >>>>>>>>>>>>>>>>>>>> 99,9% van alles wat computergeanimeerd is. Handgetekende animatie heeft tenminste een ziel. Probeer nu eens bv een Hey Arnold! of Rugrats voor te stellen als computergeanimeerd. :puke:

Handgetekende animatie heeft tenminste een ziel. Probeer nu eens bv een Hey Arnold! of Rugrats voor te stellen als computergeanimeerd. :puke:
Rugrats bestaat al.

MV5BZDA3ZjVkMGMtOWUyZi00NDU1LTk4MzMtMGIzZjgyODhiNzc3XkEyXkFqcGdeQXVyMTEyMjM2NDc2._V1_.jpg

b3f.jpg

Als kind heb ik me altijd afgevraagd waarom ze in Dommel links van de baan reden.
Pas jaren later kwam ik te weten dat dat allemaal uitgegeven was aan Japanse animatiestudios, net zoals nog enkele andere tekenfilmreeksen.
Ik dacht ook Vrouwtje Theelepel.

Nostalgisch naar de tijd dat ik nog geen rijbewijs had en dat ik gewoon dutjes kon doen, muziek kon luisteren of lezen tijdens lange ritten naar god weet waar. Nu moet ik altijd zelf rijden ...

Sponsen shorts in de zomer als kleine snotter;
Kürt Rogiers ben jij dat?

Ik geniet momenteel van De Jaren 80 voor Tieners door Steven Van Herreweghe op tv.

Sommige dingen zijn van voor mijn tijd maar heel leuk om nog eens zoveel vergeten gebruiken/voorwerpen uit je vroege jeugd te zien passeren en hoe de wereld toen nog compleet anders was.

Tevens confronterend wat een immense generatiekloof er is met een leeftijdsverschil van 15-20 jaar.

Ik geniet momenteel van De Jaren 80 voor Tieners door Steven Van Herreweghe op tv.

Sommige dingen zijn van voor mijn tijd maar heel leuk om nog eens zoveel vergeten gebruiken/voorwerpen uit je vroege jeugd te zien passeren en hoe de wereld toen nog compleet anders was.

Tevens confronterend wat een immense generatiekloof er is met een leeftijdsverschil van 15-20 jaar.
Heb daar toevallig onlangs een stukje van gezien, toen ze met de cassette en de walkman bezig waren. Wanneer die koptelefoon met schuimpjes in beeld kwam, we wisten niet beter maar amai dat we daar tevreden mee waren :oink: Noise-cancelling, wasda voor 'n beest? En dat ene kind dat de cassette niet kon stoppen, het pictogram voor stop is toch niet veranderd? Of kennen die dat dan echt niet :/

Heb de aflevering niet gezien, maar is het op apparaten (mp3 op gsm, video players op pc) nu niet vooral play/pauze en geen stop meer? In mijn hoofd was de stop een vierkant vroeger, maar dat kan ik me niet recent herinneren ergens. Als het de pauze knop was (de twee streepjes), die zie je wel nog overal.

Heb de aflevering niet gezien, maar is het op apparaten (mp3 op gsm, video players op pc) nu niet vooral play/pauze en geen stop meer? In mijn hoofd was de stop een vierkant vroeger, maar dat kan ik me niet recent herinneren ergens. Als het de pauze knop was (de twee streepjes), die zie je wel nog overal.
Ik heb ook het gevoel dat de stop knop steeds minder te zien is.

De afleveringen (voor zover ze al zijn uitgezonden) staan ook op VRTnu

Ik heb ook het gevoel dat de stop knop steeds minder te zien is.

De afleveringen (voor zover ze al zijn uitgezonden) staan ook op VRTnu
Knop staat toch nog op onze digicorder bakske. We hebben wel nog zo een grijs bakske want onze digicorder is nog een van 2-3 modellen terug. Die wil maar niet kapot gaan. Maar in feite gebruiken we die stop knop nooit want we gebruiken de back toets om uit een opname te gaan.
Zelfde op de smart-tv. Knop staat erop maar wie duwt er nog stop. De back toets heeft hetzelfde effect.

Dat was inderdaad een vierkante knop. We hadden vroeger zoiets

kenwood_x3wr_tape_deck_1624692074_7584b7b3_progressive

Als ik er aan terugdenk, die klik-klak geluiden ook bij het indrukken van zo'n toets.

Yep, ik voelde me bij momenten ook echt wel oud worden als ik die jongeren bezig hoorde.
Ook wel vreemd hoe er daar bij waren die bepaalde dingen écht niet kende. Nog NOOIT bv van U2 gehoord, of die nummers zelfs niet herkenen (al lag dat mss ook aan Steven VH z'n zangcapaciteiten :D )

Soms heb ik de indruk dat de huidige generatie jongeren minder lijkt te weten over zaken (muziek, cultureel, algemene gebeurtenissen) van vroeger dan dat dat vroeger bij ons het geval was toen wij tieners waren. Ge zou denken dat er tegenwoordig juist meer mogelijkheden voorhanden zijn om veel te weten te komen over vroeger, maar mss dat die overvloed aan infokanalen ook gewoon een averechts effect heeft op dat vlak.

Ik vind het alleszins wel een van de leukere archiefprogramma's die er al geweest zijn op tv.

Terug
Bovenaan