Waar ben jij nostalgisch naar?

Uren aan een stuk naar Eurosport liggen loeren. Dingen zoals tennis, snooker, of bv biatlon tijdens de winterspelen. Wat kon het leven vroeger toch heerlijk eenvoudig en traag zijn.
Doet me denken aan een kleine TV die we meehadden tijdens het kamperen in Kroatië. Met een slechte antenne Eurosport met ruis ontvangen om wat sport te kunnen zien.

Uren aan een stuk naar Eurosport liggen loeren. Dingen zoals tennis, snooker, of bv biatlon tijdens de winterspelen. Wat kon het leven vroeger toch heerlijk eenvoudig en traag zijn.
Ik herinner mij op Eurosport nog wedstrijden met gesloten fietsen, zo echt een volledig aerodynamisch kader er rond. Ik weet welk begot niet meer hoe ik dat nog zou moeten opzoeken.

Zoiets, maar ze waren smaller en hoger

varna-pir-20103.jpg

Regenachtige woensdagmiddagen. Vanaf een uur of drie, vier de tv op: Samson en Gert, Postbus X/Interflix, Disney Festival,...
Dit alles aan elkaar gepraat door:

En dan klokvast, altijd om zes uur: spaghetti.

Als we vroeger in het weekend na een namiddagje bij de bomma naar huis gingen zette mijn pa thuis direct teletekst op en dan samen met mijn broer een half uur of zo alle voetbaluitslagen en zo aan het bekijken. Als ik het me goed herinner was het 500 voor de Belgische voetbcompetitie. 400 andere sporten.
En 700 denk ik de lotto uitslagen.

Als we vroeger in het weekend na een namiddagje bij de bomma naar huis gingen zette mijn pa thuis direct teletekst op en dan samen met mijn broer een half uur of zo alle voetbaluitslagen en zo aan het bekijken. Als ik het me goed herinner was het 500 voor de Belgische voetbcompetitie. 400 andere sporten.
En op pagina 599 het balkje met de live voetbaluitslagen op zaterdagavond. Zo was je meteen up to date tijdens de aflevering van FC De Kampioenen :).

Bellen met de vaste telefoon naar de thuisnummer van uwe maat. Zijn moeder die opneemt...'Wacht, ik zal hem eens gaan roepen'
Wij: 'Ja, komt ge vandaag nog af? We gaan een kamp bouwen met wat paletten'.

Paar dagen nadien het geniale idee om in een volledig houten palettenkamp vuurke stook te doen met isomo/stro en vlammen tot aan de plafond. Dat was cool, want isomo geeft precies van die brandende pekdruppels.

Als ik nu kijk naar mijn gasten...zitten liever op een scherm dan hun te verzetten. Wat een verschil :S

Ik zat altijd op teletekst te de tv-gids te lezen. :) Als er dan een film bij stond met een titel die leek op een actiefilm dan keek ik die altijd.

Ik zat toen te dromen van hoe geweldig het wel niet zou zijn als we gewoon konden kiezen wat en wanneer we wilden kijken. Nudat het zo is kijk ik gewoon bijna niks want option paralysis. Als ik dan iets opzet geniet ik er vaak zelfs niet van omdat het gedacht dat ik beter iets anders had gekozen nog in mijn hoofd speelt. :crazy:

Oh trauma's:

Blob dissolves boy :cool:

Of toen je als 7 jarige naar Freddy keek:

Ik moet ze allemaal nog eens herbekijken.

Laatst bewerkt:
The Descent echt een topfilm. Al 5 keer ofzo gezien. Echt een geweldige horrorfilm.
Zonder twijfel een van de beste horrorfilms allertijden. Ik schrik niet snel en/of sommige dingen vind ik niet snel angstaanjagend, maar die film... Een van de weinige die daar wel is geslaagd is.

Jammer dat er de laatste jaren quasi geen films meer zijn zoals The Descent. Ik lach tegenwoordig eerder met een horrorfilm dan met een komedie. :unsure:

Terug
Bovenaan