Waar ben jij nostalgisch naar?

Onlangs nog eens een oude techno-plaat gehoord met die typische sound van de jaren '00. Deed me nostalgisch terugdenken aan donkere techno-feesten met een lelijke DJ (itt de poppemiekes die ze 2 CDJ-1000's in hun handen duwen vandaag), een sobere lichtshow, louter vinyl, geen smartphones en iedereen die louter voor de muziek komt. Muziek die veel ontoegankelijker was, dus alleen die-hards gingen er heen.

Het contrast met Tomorrowland en zijn EDM met telkens opnieuw een "hoogtepunt" die je van kilometers ver ziet aankomen kan niet groter zijn. Helemaal onnozel word ik als mensen dit "techno" durven noemen.

Ik moet nog verschillende Minidiscs (dat is al nostalgie op zich) hebben liggen vol met livesets die ik had opgenomen via Studio Brussel toen die aan het livestreamen waren vanop I Love Techno. Daterend van de jaren dat ik er nog niet kon/mocht heen gaan.

Laatst bewerkt:
Onlangs nog eens een oude techno-plaat gehoord met die typische sound van de jaren '00. Deed me nostalgisch terugdenken aan donkere techno-feesten met een lelijke DJ (itt de poppemiekes die ze 2 CDJ-1000's in hun handen duwen vandaag), een sobere lichtshow, louter vinyl, geen smartphones en iedereen die louter voor de muziek komt. Muziek die veel ontoegankelijker was, dus alleen die-hards gingen er heen.

Het contrast met Tomorrowland en zijn EDM met telkens opnieuw een "hoogtepunt" die je van kilometers ver ziet aankomen kan niet groter zijn. Helemaal onnozel word ik als mensen dit "techno" durven noemen.

Ik moet nog verschillende Minidiscs (dat is al nostalgie op zich) hebben liggen vol met livesets die ik had opgenomen via Studio Brussel toen die aan het livestreamen waren vanop I Love Techno. Daterend van de jaren dat ik er nog niet kon/mocht heen gaan.
Zoals deze :drool:.

Zet deze lijst eens in uwe Spotify. Ik heb een paar clubs /discotheken gedaan in mijnen tijd, en hier zitten toch wat pareltjes in bij momenten :

Hebt ge 47 uur?

Maar ik geef u gelijk, ben er ook ooit geweest, en die rauwe techno waarbij ge echt fysiek in de zone geraakt door de bass en de melody 's is echt zeldzaam geworden nowadays... Eén met de muziek, laten we het trance noemen

Ik weet niet of er mensen gaan zijn die weten welke ik bedoel, maar jaren geleden had Delhaize ook ontbijtgranen van hun huismerk, Beertjes.
Was een mengeling van bruine en witte beren. De zak was niet doorzichtig zoals bij vele ontbijtgranen, maar "aluminium" kleurig, precies aluminiumfolie maar dan in plastic zak textuur.

Uiteraard nergens een foto van te vinden, alleen mis ik deze :(

De tijd dat elk tankstation bemand was en je met zegeltjes kon sparen voor boekjes of schaalmodellen van auto's.
IMG_0663.jpeg

Beetje nostalgisch naar een tijd wanneer filmpjes zoals dit viraal gingen op sites zoals YouTube.
De kwaliteit van content is gezakt imo. En dan spreek ik nog niet over alle reclame die je er nu tegenkomt(Zelfs met een adblock).

Vechten tegen nostalgie:
Bij mooi weer gewoon met een bal naar het plein gaan en er een hele namiddag voetballen met mensen die je (nog) niet kent
:smile: . Je moet daar tegenwoordig wel een dag verlof voor nemen maar bon, het kan nog :tongue:

Om onduidelijke redenen heeft het youtube algoritme beslist dat ik deze week ´90´s (pop)punkrock wil luisteren...
Blink 182, bloodhound gang, bowling for soup, New found glory, jimmy eat world, simple plan,.... echt wel de soundtrack van veel te veel verloren/verzopen zomers... skatestage en marquee op pukkelpop, wat een tijden

Het is me opgevallen dat er bij veel bakkers geen snoep meer verkocht wordt. Wel pralines enzo, maar vroeger in de jaren '90 leek het wel alsof elke bakker wel wat potten (schep)snoep, kauwgom en lollies had. Kon je dan voor 50 frank ofzo een zakje gaan vullen. Elk snoepje had zijn eigen prijs; klein flesje cola: één frank, zuurtje twee frank, een nestel of een zure mat drie frank. Kende de prijs van al die snoepjes vanbuiten destijds. :lol:

@Pana @mac-bc @Deckard @Ruigen Das
Er kan maar ene de GOAT zijn natuurlijk! Die blijft ook gewoon gaan.
Heb effe kort geluisterd maar 17:00-20:00 de typische Dave sound, spins, reverb, en andere effects allemaal zo natuurlijk.
Hij was onlangs in Ampere maar kon er niet bij zijn. Heb er veel spijt van.
Wat ook zo zalig is is dat in dat publiek zo goed als geen snotapen rondlopen. Alleen echte liefhebbers.
Als ik dat zie heb ik instant zin om daar bij te zijn.

Zijn white noise podcast is ook al jaren de moeite om de nieuwigheden te volgen.

Ook een leuke video

Edit : amai echt effe serieuze nostalgic vibes nu

Edit 2 : https://www.melkweg.nl/nl/agenda/20-years-of-dave-clarke-presents/

Edit 3 : deze heb ik vroeger kapot gedraaid

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan