Muscleduck
Well-known member
HOly shit man waar heb je die gevonden
Het is idd die cd want ik herinner me vaag nog enkele samples en dat die van deze artiesten waren.Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
HOly shit man waar heb je die gevonden
Het is idd die cd want ik herinner me vaag nog enkele samples en dat die van deze artiesten waren.https://www.discogs.com/release/3131037-Various-Cha-Cha-Party-Fun-CDHOly shit man waar heb je die gevondenHet is idd die cd want ik herinner me vaag nog enkele samples en dat die van deze artiesten waren.
Mijn nonkel had een resto met een speeltuin met verschillende van die speeltuigen. Heel cool als kind, maar uiteindelijk heeft die begin de jaren 2000 quasi alles laten afbreken, nadat de hand van een 3-jarig kind geplet geraakt is tussen zo'n schommelbank. De schommel zelf was nochtans recent gekeurd en perfect veilig bevonden, en was op het moment van het ongeval zelfs niet officieel open (stond een hek van +-70cm rond) + er stond overal duidelijk aangegeven dat het enkel onder toezicht van ouders was en verboden onder de 10 (?) jaarIk ben nostalgisch naar de ouderwetse speeltuinen van vroeger. In de zomer als het goed weer was gingen we daar elk weekend wel naartoe, met de hele familie. Op die speeltoestellen van toen kon ook echt de hele familie zich amuseren:
* Je had van die grote schommeltoestellen waar je met meerdere personen in een "cabine" kon stappen en dan schommelen (5-6m hoog?)
* Je had ook een schommelbalk, waar je met de hele familie op die balk kon gaan en dan schommelen
* Grote hoge glijbanen
* Stalen klimrekken
* Een manueel bediende kettingdraaimolen. Wij dus in die stoeltjes zitten en de ouders zo hard als het kon draaien.
* en nog zoveel meer.
Geen enkele van die toestellen zou nu in de verste verte nog toegestaan zijn, wegens veel te onveilig, maar het was wel superleuk. De speeltuinen van nu zijn daarmee vergeleken supersaaie boel. Mijn kinderen hebben zich dan ook nooit kunnen amuseren op een speeltuin zoals ik dat gedaan heb.
Voorbeelden van zo'n speeltuinen was die in Lommel. Die is er nu nog, maar lijkt in niets nog op die van vroeger. Een andere was de speeltuin van Hengelhoef. Daar reed ook een treintje rond en was er een waterbaan. Die bestaat al lang niet meer....

Wacht, al een week is dit gepost en ik heb hierover gekeken. Er was Cha-Cha met witte chocolade?Cha-Cha. Mijn bomma had die altijd in huis voor ons. Die met witte chocolade vond ik de beste.
Er waren wel meer lekkere dingen met witte chocolade.Wacht, al een week is dit gepost en ik heb hierover gekeken. Er was Cha-Cha met witte chocolade?

Amai ja!Er waren wel meer lekkere dingen met witte chocolade.
Zelf mis ik Dinosauruskoeken met witte chocolade. Die waren écht goed!!![]()

Geen probleem mee om op land te zoeken zonder in te loggen![]()
Blikje van oud limonademerk Lift gevonden op strand van Oostende: "Wellicht van 1979" | VRT NWS Nieuws
Op het strand van Oostende is een blikje teruggevonden van het oud limonademerk Lift. Wellicht uit 1979. "Ik had geen idee dat ik iets speciaals zou vinden", vertelt Tim Corbusier van de Proper Strandlopers. "Ik zag iets in het zand, maar ik moest het nog wat uitgraven. Daar vond ik plots een...www.vrt.be
Naar aanleiding van bovenstaand artikel ontdekt dat er een website is waar men verschillende soorten limonade/bierblikjes verzamelt. Zonder in te loggen kan je niet gesorteerd op land zoeken, maar aan de hand van kernwoorden kom je toch een eind ver. Is echt wel eens leuk om er eens door te snuisteren en die oude logo's en stijlen (oude stijl van Ice Tea was toch zó veel beter, om nog te zwijgen van de smaak) van merken, supermarkten terug te zien. Om nog maar te zwijgen van niet meer bestaande smaken en merken; Fanta Pomelo, Sapaya, Dorango World,... Parasol, Chaudfontaine Lim'oh, Ice Tea Fruit Punch, de oude River Cola,...
Blast from the past.
Can Museum Advanced Search
Can museum of can collections from can collectors world wide.canmuseum.com

Voor mezelf mogen die terugkomen, voor mijn kinderen...no wayIk ben nostalgisch naar de ouderwetse speeltuinen van vroeger. In de zomer als het goed weer was gingen we daar elk weekend wel naartoe, met de hele familie. Op die speeltoestellen van toen kon ook echt de hele familie zich amuseren:
* Je had van die grote schommeltoestellen waar je met meerdere personen in een "cabine" kon stappen en dan schommelen (5-6m hoog?)
* Je had ook een schommelbalk, waar je met de hele familie op die balk kon gaan en dan schommelen
* Grote hoge glijbanen
* Stalen klimrekken
* Een manueel bediende kettingdraaimolen. Wij dus in die stoeltjes zitten en de ouders zo hard als het kon draaien.
* en nog zoveel meer.
Geen enkele van die toestellen zou nu in de verste verte nog toegestaan zijn, wegens veel te onveilig, maar het was wel superleuk. De speeltuinen van nu zijn daarmee vergeleken supersaaie boel. Mijn kinderen hebben zich dan ook nooit kunnen amuseren op een speeltuin zoals ik dat gedaan heb.
Voorbeelden van zo'n speeltuinen was die in Lommel. Die is er nu nog, maar lijkt in niets nog op die van vroeger. Een andere was de speeltuin van Hengelhoef. Daar reed ook een treintje rond en was er een waterbaan. Die bestaat al lang niet meer....

Je hebt gelijk hé, die speeltuinen zouden nu compleet ondenkbaar zijn, de mindset is nu hélemaal anders. Daar gebeurden ook effectief wel ongevallen, maar ik vermoed dat de slinger toch te ver is doorgeslagen.Voor mezelf mogen die terugkomen, voor mijn kinderen...no way
Hier in de buurt was er ook zo een bekende speeltuin waar zowat alles uit metaal was gemaakt. Heel fijn, ook heel gevaarlijk...
Doet me denken aan Dadipark van vroeger. Anno 2025 zou dat nooit meer toegelaten worden. Daar zijn ook verschillende ongevallen gebeurd.
Ik heb daar nog ingebroken toen dat al jaren leeg en vervallen stond. Met de boksauto's van de glijbaan.

Zot é.Die hangbrug was blijkbaar 800m lang. LEVENSGEVAARLIJK! Ik was geen benauwde maar de laatste jaren was dat spelen met je leven als je daar op liep
![]()
Dadipark | Industriecultuur.be
"Welkom in Vlaanderens fantasierijkste speelpark, waar kinderen nog steeds de absolute koning zijn", zo verwelkomde het Dadipark zijn gasten tot het in 2003 voor het eerst in zijn geschiedenis op slot bleef.www.industriecultuur.be

Bij ons in Schoten hadden we ook een buitenspeeltuin: Iepenburg, waar achteraf gezien toch wel een paar niet al te koosjere speeltuigen stonden: gammele hangbruggen over water, een soort van zachte mat waar je van vijf meter hoog gewoon naar beneden kon springen, een katrol over een waterplas die meer wel dan niet halverwege de rit -en dus in het midden van het water- bleef hangen. Dan had je de keuze om eraf te springen en een nat pak te riskeren of -als het warm weer was- heel hard om hulp te roepen en met wat geluk kwam er dan een ouder u uit de penarie halen.Die hangbrug was blijkbaar 800m lang. LEVENSGEVAARLIJK! Ik was geen benauwde maar de laatste jaren was dat spelen met je leven als je daar op liep
![]()
Dadipark | Industriecultuur.be
"Welkom in Vlaanderens fantasierijkste speelpark, waar kinderen nog steeds de absolute koning zijn", zo verwelkomde het Dadipark zijn gasten tot het in 2003 voor het eerst in zijn geschiedenis op slot bleef.www.industriecultuur.be

Heel lang geleden ook eens geweest. Dat moet ondertussen toch al zeker 30+ jaar terug zijn. Nostalgie uit diezelfde regio. Het openluchtbad van Brasschaat.Bij ons in Schoten hadden we ook een buitenspeeltuin: Iepenburg, waar achteraf gezien toch wel een paar niet al te koosjere speeltuigen stonden: gammele hangbruggen over water, een soort van zachte mat waar je van vijf meter hoog gewoon naar beneden kon springen, een katrol over een waterplas die meer wel dan niet halverwege de rit -en dus in het midden van het water- bleef hangen. Dan had je de keuze om eraf te springen en een nat pak te riskeren of -als het warm weer was- heel hard om hulp te roepen en met wat geluk kwam er dan een ouder u uit de penarie halen.
Enorm veel dagen versleten daar. Was op fietsafstand van ons thuis en -op één keer na- altijd leuke tijden meegemaakt; minigolf, roeibootjes, een groot speeldomein, in het midden van de speeltuin een barak waar je dan ijsjes, frisdrank en snacks kon kopen. Toen kreeg je nog statiegeld als je je flesje terugbracht. Gingen we zo heel het domein rond op zoek naar flesjes en met de opbrengst kochten we dan frieten. Heb op die manier zelfs mijn eerste curryworst gegeten. De tafeltjes waren maar wat bric à brac. De vuilbakken -met dat oud Olà (Over Olà gesproken. Vroeger hadden zij van die mooie ijskaarten. Die hadden toch veel meer karakter dan nu. Allez, zeg nu zelf; dit of dit vs tegenwoordig.) logo- werden weinig geledigd en krioelden van de wespen. Er was ook een modernere binnenspeeltuin die meer dicht dan open was. In het weekend kon je in het hotel tegenover de speeltuin gaan brunchen en zat altijd goed vol. Ik heb daar zelfs mijn
Begin 2000 begon de boel uit elkaar te vallen en is het domein verkocht aan een projectontwikkelaar. Doodzonde. Ik kan van de speeltuin alleen maar foto's vinden van toen het al gesloten en vervallen was, maar dit geeft toch een indruk hoe het was. Man wat heb ik mij daar toch geamuseerd. Al doet het wel pijn om het zo te zien.
Ben daar ook maar een keer of twee geweest. Toen ik de leeftijd had om ernaar toe te gaan was het vet daar stilaan van de soep. Eind jaren '90 hoorde je elke zomerperiode steeds vaker verhalen van relletjes en crapuul dat de boel daar kwam verzieken. Best jammer, want daar stond wel een toffe glijbaan. Begin 2000 is het dan gesloten en gesloopt omdat het onderhoud te duur werd, al is dat maar de halve waarheid. Een paar jaar later volgde het zwembad van Schoten. Daar ook enorm veel woensdag- en zaterdagmiddagen versleten (om van het tweewekelijkse schoolzwemmen niet te spreken). Je kon daar goedkoop gaan zwemmen. Het zwembad was niks spectaculairs, maar het voldeed prima aan de behoefte. Nu kan dat dus helaas niet meer en hebben we samen met Brasschaat één dure Sportoase die veel te ver van het centrum van Schoten af ligt. Doodzonde.Heel lang geleden ook eens geweest. Dat moet ondertussen toch al zeker 30+ jaar terug zijn. Nostalgie uit diezelfde regio. Het openluchtbad van Brasschaat.