Vuelta ciclista a España 2022

Wie wint La Vuelta ciclista a España 2022?

• Tadej Pogačar

• Primož Roglič

• Jai Hindley

• Richard Carapaz

• Simon Yates

• Remco Evenepoel

• Enric Mas

• Mikel Landa

• Nairo Quintana

• Iemand anders

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Is die Wright niet één van de "revelaties" van deze Vuelta?
Zit toch heel vaak vooraan. Om te winnen blijkt hij wel wat explosiviteit te missen...

Laat ons hopen :love:

De hype en stress niveau's zijn hier wel van ongeziene hoogte. Hop hop hop, Remco aan de top :unsure:
De strijd voor de 3de plek zal spannender zijn denk ik.
Daar kan er misschien nog een verassing uit de bus komen. Zou toch mooi zijn mocht Rodrigues 3de worden. 2minuten lijkt veel maar het is zeker Niet onmogelijk.

Als Remco echt een off-day heeft dan smeren ze hem ook meer dan twee minuten aan. Maar die kans acht ik zeer klein. En indien toch, op het podium zal hij altijd staan.

Jay Vine toch of Ayuso?
Jay Vine lijkt me niet echt een verassing.
Zijn waarden zijn fenomenaal, beter dan sommige die in het profpeloton rijden, dus dat hij prestaties als deze kon neerzetten is geen verassing.

Het enige wat je kon zeggen is dat rijden op een statisch toestel zonder in feite tactiek nog iets anders is dan in het echt rijden. Maar hij koerste ook in Australië al, weliswaar een lager en ander niveau, maar dat is iets wat je snel leert.

Hmm. Ik bekijk die stats van Wright , die was ook al 7de in Ronde Van Vlaanderen dit jaar, die kerel was me dit jaar niet opgevallen, maar wanneer je als 22 jarige top tien rijdt in de RVV ben je natuurlijk geen pannenkoek...

Jay Vine toch of Ayuso?
Jay Vine was altijd al pro-waardig. Hij had het gewoon lastig om zich te tonen tov het wereldtoneel.
Ik zie Vine ook jarenlang prof blijven, die gaan ze echt niet meer laten gaan ;)

Kan het nog mislopen? Dumoulin verloor rode trui in voorlaatste rit met dezelfde finale

Het kan altijd mislopen, Remco kan een slechte dag hebben.

Al is het verschil nu wel iets meer dan 6 sec. Ook is de situatie nu iets anders. De ploeg is rond Remco gebouwd in deze ronde, terwijl Dumoulin toen de grote verrassing was. Dumoulin had zich toen nog niet toegelegd voor het winnen van een grote ronde. Remco wel.

Men moet er gewoon voor zorgen dat als Movistar een paar mannetjes in de aanval stuurt, dat er ook altijd iemand van QS - AV daar bij is.
De concentratie behouden en zich niet laten ringeloren is heel belangrijk vandaag.

Laatst bewerkt:
Wright heeft waarschijnlijk een contractvoorstel geweigerd :unsure:

Nee niet netjes van Roglic. Je valt ook nog eens een jonge renner aan die net komt piepen. Straks krijgt die al een onterechte stempel mee, al lijkt me dat er niet veel geloof/belang aan gehecht zal worden.
Heeft blijkbaar wel wat bagger over zich heen gekregen op sociale media.

Dat statement van Roglic/Jumbo is echt beneden alle peil. Had ik nooit zien aankomen vanuit die hoek.

Heeft blijkbaar wel wat bagger over zich heen gekregen op sociale media.
Dat is wel triestig inderdaad. Maar in het peloton zal niemand hem met de vinger wijzen, hoop ik...

Thomas toch :tongue:

Allé, het gaat beginnen :)

Ik vind dat er niet echt revelaties zijn in deze Vuelta.
Voor het GC Eerder renners die teleurstellend presteren vooral de prominenten van de Giro Hindley en Carapaz, van alle andere bovengenoemde renners konden we het wel verwachten.

Mogelijk voor de meeste mensen van dit forum de eerste keer in hun leven een Belgische Grand Tour winnaar vandaag?
Hopelijk een historische dag... Go Remco! :coolbrows:

Zielige reactie van TJV en Roglic. Zelfs al is het de fout van Wright (wat het duidelijk niet is), ga je toch niet opeens zo'n jonge renner in een persbericht beginnen beschuldigen? Zeker niet als je er constant zelf bij gaat liggen.

Soit, gooooo Remcoooooo! :clap::clap:

Mogelijk voor de meeste mensen van dit forum de eerste keer in hun leven een Belgische Grand Tour winnaar vandaag?
Hopelijk een historische dag... Go Remco! :coolbrows:
Eigenlijk morgen pas :unsure:

Niet te vroeg victorie kraaien, zelfs mag hij na vandaag nog in het rood blijven.
De streep ligt morgen in Madrid.
Ik ga de meeste euforie toch sowieso na de rit van vandaag voelen hoor* i.p.v. morgen na de meet.
Ik vermoed dat dit geldt voor de meeste mensen.

Btw na de tijdrit van de Tour hadden alle nieuwssites toch ook als kop "Vingegaard echt zeker van eindzege in de Tour".
Hier bvb artikel van na de laatste tijdrit: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220723_96063420
Toen moest de slotrit ook nog gereden worden.
De kranten gaan morgenvroeg ook niet schrijven "Remco mogelijk vandaag Vuelta winnaar na laatste vlakke rit in Madrid?" Nee, die schrijven ook vanavond al "Eerste Belgische grote-ronde-winnaar in 44 jaar" (ofietsdergelijks :tongue: )*

* als Remco nog steeds aan de leiding staat uiteraard

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan