Vuelta ciclista a España 2022

Wie wint La Vuelta ciclista a España 2022?

• Tadej Pogačar

• Primož Roglič

• Jai Hindley

• Richard Carapaz

• Simon Yates

• Remco Evenepoel

• Enric Mas

• Mikel Landa

• Nairo Quintana

• Iemand anders

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Een pluim trouwens voor de commentaar op Sporza.

Over Ierland dat niet naar het WK gaat: "De Ieren gaan niet mee, die blijven Ier."

Die valpartij was toch vooral heel slecht te zien omdat het helibeeld Pedersen volgde? Of heb ik beelden gemist? Natuurlijk compleet belachelijk om zoiets online te gooien omdat het inderdaad op de weinige beelden die er zijn eerder lijkt dat het Roglic zijn eigen fout is, maar vooral omdat Roglic door vele renners zelf als een gevaar wordt gezien in het peloton.

Ze volgden allebei het wiel voor hun. Roglic volgt op zich constant de wegmarkering, wijkt dan dertig centimeter af en valt.
Is gewoon een heel spijtig ongeluk. Ook wel erg on-Roglic, die uitspraken. Misschien nogal ongelukkig vertaald waardoor het harder klinkt dan hoe hij het bedoelde?

Altijd zoveel gsm's overal, maar weer nergens deftige amateurbeelden te vinden van het ongeval!
Ik heb ze hier nochtans gepost, enkele dagen geleden, en de oorzaak is volgens mij duidelijk bij Roglic.

Wright wijkt niet af. Roglic wel. Zie je duidelijk wanneer je dit frame per frame afspeelt

Roglic, de man van de clichés en platitudes, zijn eerste uitgesproken mening is meteen een hele foute.

Pedersen zou toch samen met Wout topfavoriet zijn voor het WK, maar hij blijft gewoon thuis.

Jammer dat ze dat artikel niet wat vroeger gepost hadden, Wright had dat kunnen omzetten in wat agressie en zo de overwinning te pakken!

Vandaag saai saai en nog eens saai. De winnaar was al bijna op voorhand bekend en de favorieten spaarden zich voor morgen.
Hopelijk morgen nog wat spanning met een Mas die alles of niets speelt. :tongue:

alle beeldden wijzen wel op het tegenovergestelde wat Roglic zegt.
Vraag me echt af waarom hij en jumbo dit zouden zeggen. Dat moet toch ergens op gebaseerd zijn?

Vraag me echt af waarom hij en jumbo dit zouden zeggen. Dat moet toch ergens op gebaseerd zijn?

Het is inderdaad zeer vreemd van TJV verwacht je "beter", vooral omdat het zo specifiek gericht is op Wright maar bon, de foto's zeggen volgens mij echt genoeg.

My conclusion is that the way this crash happened is unacceptable. Not everyone saw it correctly. The crash was not caused by a bad road or a lack of safety but by a rider's behaviour. I don't have eyes on my back. Otherwise, I would have run wide. Wright came from behind and rode the handlebars out of my hands before I knew it."
Dat is toch gewoon zielig, mijn respect voor Roglic is enorm gedaald nu. Hij is er zelf opgereden en geeft een ander dan de fout van zijn eigen stommiteit.

Trouwens... Niet om de discussie nu weer op te rakelen, maar de wetenschappelijke aanpak van bepaalde topteams versus anderen die nog niet mee zijn met wetenschappelijke ontwikkelingen. A story of two tails:

3b8702ff-22fc-11ed-b07d-02b7b76bf47f.jpg

Ook in topteams is er nog marge!

Nee dit is wel een goede aanpak.

Tijdens trainingsperiodes wordt onderdompelen in een koud bad niet aangeraden owv bovenstaande redenering. Namelijk het tegengaan van nieuwe synthese EW etc in de spieren.
Maar tijdens max inspanning of tijdens rondes is de wetenschap het wel nog eens dat onderdompelen in een ijsbad er wel voor kan zorgen dat er minder schadelijke stoffen gevormd worden en dat het herstel om de dag nadien te presteren nog altijd beter is, ondanks het tegengaan van mogelijke positieve trainingsrffecten…

Haha, vannacht kort gedroomd dat hij lek reed

Op 3km van de meet mag dat!

Vandaag is alles of niets! Mas heeft de degens al gerecht en de geslepen. Movistar heeft de juiste verhouding preparaat in de bussen gegaan en plannen een hakka voor de start van de rit. Ze zijn er klaar voor om volop te strijden.

Maar uiteindelijk zal Mas vooral zijn tweede plek controleren en Remco vrij makkelijk naar de overwinning rijden.

Mas kan op de eerste berg niet all in gaan (Tenzij Remco echt slecht is en meteen eraf moet, dan kan het wel). Dat komt omdat Movistar de punten broodnodig heeft.

Hij gaat wel eens testen, proberen maar als Remco gemakkelijk volgt dan verwacht ik pas vanaf de voorlaatste beklimming vuurwerk. Als je daar een procentje beter bent dan de concurrentie dan kan je daar nog het verschil maken.

Wright heeft waarschijnlijk een contractvoorstel geweigerd :unsure:

Nee niet netjes van Roglic. Je valt ook nog eens een jonge renner aan die net komt piepen. Straks krijgt die al een onterechte stempel mee, al lijkt me dat er niet veel geloof/belang aan gehecht zal worden.

Terug
Bovenaan