Vuelta ciclista a España 2022

Wie wint La Vuelta ciclista a España 2022?

• Tadej Pogačar

• Primož Roglič

• Jai Hindley

• Richard Carapaz

• Simon Yates

• Remco Evenepoel

• Enric Mas

• Mikel Landa

• Nairo Quintana

• Iemand anders

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Misschien gewoon niet kijken naar VLV en het programma laten voor het brede publiek dat wel wil kijken?

Wat de rit van gisteren betreft. Ik denk dat de concurrenten hadden verwacht dat hij veel meer tijd ging verliezen. Dus job well done. Goed dat er na deze rustdag een rustige rit volgt en hij niet meteen aan de bak moet.

Ik geloof ook wel niet dat Roglic wakker ligt van de 2e/3e of 4e plaats. Die wil toch gewoon winnen? Ik zie hem dus wel nog all-in gaan. Wat de Spanjaarden betreft zal dat wel meespelen vermoed ik.

Ik verschiet er niet van dat Remco het lastiger heeft op de langere klims en ook geen versnelling meer in de benen heeft. Dat was beetje te verwachten imo. Er is nog een verschil tussen Remco en de echte klimmers (want dat is hij niet). Hij heeft het echt nodig van tempo te rijden, daarom dat hij ook de kop opzoekt. Volgens mij is het voor hem gewoon beter om zelf tempo te rijden ipv iemand zijn wiel te kiezen. We mogen niet vergeten dat hij zeker nog heel wat zaken kan en zal leren. Wat er ook gebeurd, hij heeft laten zien dat hij in de toekomst echt wel het mooie weer kan maken in GC's. Er moet nu echt al een complete inzinking komen om niet op het podium te eindigen. De teleurstelling zou nu algemeen wel groot zijn maar podium rijden zou gewoon een heel ferm resultaat zijn dat niet onderschat mag worden.

Laten we hopen dat de rustdag hem goed doet en hij de kwaaltjes van zijn val stilaan achter zich kan laten tegen woensdag.

Zonder een enorme inzinking gaat Evenepoel toch podium rijden en da's ronduit fantastisch. Maar ik ga toch teleurgesteld zijn als hij het niet kan binnentrekken.
Zonder die val, maar dat maakt ook deel uit van de koers, zou hij wellicht een halve minuut of zo minder verloren zijn vermoed ik. Dus op kwaliteit doet hij het erg goed. Zijn ploeg ook, als onervaren (op dit soort taken) team tegen een machtsblok als Jumbo-Visma. Ze slagen er toch bijna elke keer in om er een man-tegen-man-gevecht van te maken, wat al goed is. Ik had schrik dat Evenepoel op een gegeven moment alleen tegen een treintje ging komen te staan zoals ze daar in de Tour altijd in slaagden. Het is nog niet perfect maar ze doen het prima imo.

Zonder een enorme inzinking gaat Evenepoel toch podium rijden en da's ronduit fantastisch. Maar ik ga toch teleurgesteld zijn als hij het niet kan binnentrekken.
Zonder die val, maar dat maakt ook deel uit van de koers, zou hij wellicht een halve minuut of zo minder verloren zijn vermoed ik. Dus op kwaliteit doet hij het erg goed. Zijn ploeg ook, als onervaren (op dit soort taken) team tegen een machtsblok als Jumbo-Visma. Ze slagen er toch bijna elke keer in om er een man-tegen-man-gevecht van te maken, wat al goed is. Ik had schrik dat Evenepoel op een gegeven moment alleen tegen een treintje ging komen te staan zoals ze daar in de Tour altijd in slaagden. Het is nog niet perfect maar ze doen het prima imo.
QS is natuurlijk al 2 pionnen kwijt en vooral Alaphilippe is wel een serieuze aderlating. Die ging van goudwaarde zijn in deze 3e week. Dus gezien de omstandigheden vind ik ook dat ze het daar prima doen.

Ik geloof ook wel niet dat Roglic wakker ligt van de 2e/3e of 4e plaats. Die wil toch gewoon winnen? Ik zie hem dus wel nog all-in gaan. Wat de Spanjaarden betreft zal dat wel meespelen vermoed ik.
Uiteindelijk zijn het toch de benen die spreken, waren die gisteren beter dan had hij Lopez of Mas wel gevolgd.
Hoe korter bij Madrid hoe meer men begint te kijken naar de ereplaatsen. Stel dat in die zaterdagrit Roglic vroeg gaat en Quickstep is niet bij machte om hem kort te houden, waarom zou Movistar dan niet rijden? Niet rijden is 3e worden, wel rijden is misschien toch nog 2e worden.
Het zal vooral zaak zijn niet in een situatie te belanden waar de renners (en hun ploeg) rondom jou geen reden hebben om te rijden. Zeker in die zaterdagrit wordt de ploeg cruciaal.

QS is natuurlijk al 2 pionnen kwijt en vooral Alaphilippe is wel een serieuze aderlating. Die ging van goudwaarde zijn in deze 3e week. Dus gezien de omstandigheden vind ik ook dat ze het daar prima doen.
Jumbo is evengoed al 2 pionen kwijt en met alle respect voor Alaphilippe maar ik denk dat op een aankomst als gisteren het wegvallen van Kuss voor Roglic zwaarder door weegt dan het wegvallen van Alaphilippe (zeker in zijn huidige vorm) voor Remco. Kuss zit, op zijn goeie dagen, heel dicht tegen de top 5 best klimmers ter wereld aan. Alleen zijn die goeie dagen bij Kuss nogal een coinflip.
Voor de rest kan je van Jumbo moeilijk zeggen dat er veel machtsblok aan is in deze Vuelta. De enige die echte een meerwaarde is voor Roglic op dit moment is Harper. Oomen weegt gewoon te licht (figuurlijk), Dennis is een schim van de renner die TGH in 2020 bijna eigenhandig op weg zette naar Giro eindwinst, Gesink doet zijn best maar dat is al jaren niet meer de Gesink die in 2015 nog 6de werd in de Tour... Dit Jumbo team is belange niet van het niveau van het blok dat de Tour heeft opgekuist.

Wat ze gisteren uitstaken aan de voet van de slotklim was ook gewoon pijnlijk aan de ogen. Remco zat op de voorlaatste klim al heel lang geïsoleerd, met een Van Wilder die lange tijd aan de rekker lag. Ze rijden daar met 4man voor Roglic uit naar de slotklim en ipv gewoon het tempo op te drijven en Remco opnieuw snel te isoleren, begint Sam Oomen gewoon vol te sprinten van aan de voet... spurt gewoon alles en iedereen uit het wiel en 300m verder zit je met een groepje van 4 in man tegen man. Het heeft weinig nut van de concurrentie te isoleren als je daarmee ook je eigen kopman isoleert tenzij je er natuurlijk vanuit gaat dat jouw kopman beter is 1-on-1. Ik zou er niet van verschieten als ze Roglic daar ook gewoon opblazen trouwens. Uiteindelijk is het Harper die de meubelen moet komen redden...

Dat Mas naar die 2de plaats zal gaan kijken is overigens goed mogelijk, zeker met de UCI punten voor Movistar in het achterhoofd. Maar ik geloof nooit dat Roglic zich gaat bezig houden met speciaal achter Mas te rijden specifiek om zijn 2de plaats te verdedigen. Die gaat gewoon all-in spelen, en geef hem eens ongelijk: Jumbo heeft de UCI punten niet nodig en 2de of 3de worden in een koers die je al 3 keer gewonnen hebt maakt echt geen verschil.
De situatie kan overigens evengoed tegen Remco keren ook voor alle duidelijkheid. Als er toch nog ergens een mindere dag tussen zit en Roglic & Mas rijden samen weg dan komen zowel Mas als Roglic in een situatie waar ze mogelijk zelfs nog voor eindwinst rijden zolang ze Remco op genoeg achterstand zetten... Remco heeft eigenlijk pech dat het podium quasi vast ligt. Er zie namelijk weinig of geen scenario's waar bv UAE achter Mas & Roglic zou gaan rijden om nog kans te maken op het podium. Daarvoor staat Ayuso gewoon te ver achter. Integendeel in dat scenario zullen Ayuso, Rodriguez & ook Lopez nog eerder naar elkaar zitten kijken voor plaats 4.

Zum kotsen Sporza…
de Grote Vannieuwkerke show aankondiging is een headliner op de homepage, Het bericht van de zege van Arendsman is letterlijk nergens te bespeuren… zege van de doorbraak van wat waarschijnlijk een toekomstig GT winnaar is maar bij Sporza hoor je de krekels tjirpen…
Allé, ze hebben vandaag toch iets goedgemaakt. Een artikel enkel en allen over Arensman ;)

Evenepoel gaat de Vuelta gewoon los winnen.. Waarom zou hij nu nog een inzinking krijgen? Hij heeft nu ne rustdag en morgen in feite opnieuw. Daarna zijn de bergen die nog komen ook niet van die moeilijkheid dat hij niet gaat kunnen volgen. Rit 20 is de enige die nog zwaar zal zijn, maar waarom zou hij daar ook niet gewoon kunnen volgen. Hij heeft nog 1"30 voor het is lastiger om dat gat dicht te rijden dan dat gat groter dan 1 seconde te houden.

@Misterblort Omdat wielrennen meer is dan om ter snelst fietsen. Met een slimme tactiek of verrassende strategie kan je een sterke tegenstander ook op achterstand rijden op een minder zwaar parcours. Ik denk ook dat hij het haalt maar er schuilen zeker nog gevaren in de laatste etappes.

Allé, ze hebben vandaag toch iets goedgemaakt. Een artikel enkel en allen over Arensman ;)

Ik had alvast een klacht gestuurd… ik vermoed dat ik niet alleen was…

Ik verschiet er niet van dat Remco het lastiger heeft op de langere klims en ook geen versnelling meer in de benen heeft. Dat was beetje te verwachten imo. Er is nog een verschil tussen Remco en de echte klimmers (want dat is hij niet). Hij heeft het echt nodig van tempo te rijden, daarom dat hij ook de kop opzoekt. Volgens mij is het voor hem gewoon beter om zelf tempo te rijden ipv iemand zijn wiel te kiezen. We mogen niet vergeten dat hij zeker nog heel wat zaken kan en zal leren. Wat er ook gebeurd, hij heeft laten zien dat hij in de toekomst echt wel het mooie weer kan maken in GC's. Er moet nu echt al een complete inzinking komen om niet op het podium te eindigen. De teleurstelling zou nu algemeen wel groot zijn maar podium rijden zou gewoon een heel ferm resultaat zijn dat niet onderschat mag worden.

Laten we hopen dat de rustdag hem goed doet en hij de kwaaltjes van zijn val stilaan achter zich kan laten tegen woensdag.
Leg deze lange klim in de eerste week en hij rijdt daar ook iedereen uit het wiel eh. Vind het alleszins een vreemde conclusie om nu te denken dat hij het lastiger heeft op lange beklimmingen. En hoezo is hij geen echte klimmer? Omdat hij ook nog geweldig goed kan tijdrijden? Anders eens vragen aan zijn tegenstanders wat die vinden van Remco de klimmer. Het is toch niet omdat hij atypisch klimt (gewoon enorm strak tempo) dat hij geen echte klimmer is?

Leg deze lange klim in de eerste week en hij rijdt daar ook iedereen uit het wiel eh. Vind het alleszins een vreemde conclusie om nu te denken dat hij het lastiger heeft op lange beklimmingen. En hoezo is hij geen echte klimmer? Omdat hij ook nog geweldig goed kan tijdrijden? Anders eens vragen aan zijn tegenstanders wat die vinden van Remco de klimmer. Het is toch niet omdat hij atypisch klimt (gewoon enorm strak tempo) dat hij geen echte klimmer is?
Ja, ik vind dat. In het hooggebergte vind ik Remco nog wat onbewezen. Wat niet eens abnormaal is. Ik vraag mij echt af hoe hij het zou doen in de grote col etappes zoals er in TDF/Giro vaak zijn.

Uiteindelijk ben je nooit zeker tot Madrid. Maar het klopt dat als alles normaal loopt rood binnen is.
Maar in de koers loopt het niet altijd normaal en soms wordt je verrast, dat is ook de charme van de koers.
Als alles normaal liep kraakte Carapaz niet in de laatste bergrit van de Giro, was Wout wereldkampioen geworden in Leuven, reed Mathieu van een plankje in Tokio en was Roglic al lang eens gevallen in deze Vuelta.

Ja, ik vind dat. In het hooggebergte vind ik Remco nog wat onbewezen. Wat niet eens abnormaal is. Ik vraag mij echt af hoe hij het zou doen in de grote col etappes zoals er in TDF/Giro vaak zijn.
Ik zou hem toch nog altijd vooral onbewezen noemen in het drie weken aan een stuk presteren op hoog niveau. Ik denk dat hij in de eerste week wel heeft bewezen dat hij echt meekan met de beste klimmers (of ze zelfs kan uit het wiel rijden).

Laten we hopen dat hij na de rustdag van vandaag morgen ook nog een echte rustdag krijgt. Ik vraag me zelfs af of ze hem echt gaan testen op woensdag, indien daar een goede groep ontsnapt zonder mensen uit de top 10 denk ik dat ook die dag nog wel zal meevallen (en laten we hopen ook voor zijn ploeg). Ik denk/hoop dat de rit donderdag ook onvoldoende zwaar is om Remco echt te bedreigen. Ik denk dat het echt bibberend afwachten gaat zijn tot zaterdag. Want als je die dag slechte benen hebt, kan je nog veel tijd verliezen.

Ik denk dat hij ondertussen al genoeg heeft bewezen dat hij in het hooggebergte meekan met de beste klimmers.. Altijd dat "hij moet nog bewijzen.." De bergetappes die nu al zijn gereden waren een pak lastiger dan in de TDF en zelfs Giro hoor...

Als alles normaal liep kraakte Carapaz niet in de laatste bergrit van de Giro, was Wout wereldkampioen geworden in Leuven, reed Mathieu van een plankje in Tokio en was Roglic al lang eens gevallen in deze Vuelta.
Nee dat klopt niet.
Als Matthieu van een plankje in Tokio was gereden dan had hij ook WK in Leuven gewonnen he #justisjust

Terug
Bovenaan