Vuelta ciclista a España 2022

Wie wint La Vuelta ciclista a España 2022?

• Tadej Pogačar

• Primož Roglič

• Jai Hindley

• Richard Carapaz

• Simon Yates

• Remco Evenepoel

• Enric Mas

• Mikel Landa

• Nairo Quintana

• Iemand anders

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
De Vuelta startte toen vlak na de Giro. Veel ronderenners hebben kozen toen voor de Giro.
En de Flandria ploeg heeft toen 100% in dienst van Freddy gereden, en er in de vlakke etappes zo de pees opgelegd dat de pure klimmerstypes daar tijd verloren/uitgeput waren.

Een verslagje https://www.proximus.be/pickx/nl/21...aertens-wint-13-etappes-en-het-eindklassement

(en nu stop ik met dit stukje off-topic, alhoewel het gaat over Belgische Vuelta-winnaars en misschien is Remco binnenkort de laatste Belgische Vuelta-winnaar)
het was een grapje :unsure:

OMG NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

Nu goed ik kijk gewoon niet dus uiteindelijk maakt het me zoveel niet uit. al is het natuurlijk wel weer geld uit hun beperkt budget dat ze daaraan spenderen. Stuur dan liever Renaat en Jose naar Spanje. Als ik die 2 hoor zouden die toch veel liever 3 weken een GT ter plekke volgen dan vanuit brussel.

Mogen alvast mee aan tafel schuiven: Sven Vanthourenhout, Marijn de Vries, Cian Uijtdebroeks, José De Cauwer, Eddy Planckaert, Bert De Backer, Tom Steels, Yves Lampaert en Tim Declercq.

Maar waar is De Wolf? :headshake:

Zum kotsen Sporza…
de Grote Vannieuwkerke show aankondiging is een headliner op de homepage, Het bericht van de zege van Arendsman is letterlijk nergens te bespeuren… zege van de doorbraak van wat waarschijnlijk een toekomstig GT winnaar is maar bij Sporza hoor je de krekels tjirpen…

Laatst bewerkt:
Voila, een paar dagen geleden ging het nog over de hype die momenteel beperkt bleef.

Vive le velo is al één van de duidelijke tekenen dat die hype na dit weekend wel stevig zal groeien richting volgend weekend ;)

Helaas zelfs niks kunnen zien van de koers dit weekend :(

Ik mis ‘s avonds wel een praatprogramma op TV over de Vuelta hoor.

Beetje kuieren over koers en streekproducten, Dirk die vertelt over die ene keer hij Remco in Tenerife zag voorbij zoeven en toen al wist dat de kleine nen hele grote ging worden. PatLef glimlachend met een goeie Rioja in de hand terwijl Karl al zit weg te dromen over zijn nieuwe collectie ”Vive la ciclismo”. Eddy komt nog eens terug op het feit dat WVA deze Vuelta ook kan winnen mocht hij zich er op toe leggen.

Was dat nu echt te veel gevraagd ?

:laugh:

Haha daar is dan toch de hype. Ik vraag me wel echt af of ze dit pas vandaag na de rit hebben beslist. Voor hetzelfde geld eindigde hij vandaag op minuten en dan sta je daar met je aankondiging.

Deze namiddag niet kunnen kijken, alles gemeden, maar dan zie je op die onnozele thumbnail een renner van DSM de finish over rijden, al geen goesting meer om te kijken...

Haha daar is dan toch de hype. Ik vraag me wel echt af of ze dit pas vandaag na de rit hebben beslist. Voor hetzelfde geld eindigde hij vandaag op minuten en dan sta je daar met je aankondiging.
Da's dan ook de enige reden waarom ik zou hopen dat Remco morgen door Corona uit koers moet stappen, het zal ze leren de opportunisten van de vrt (met Karl aan kop)!
Voor de rest hoop ik natuurlijk met heel mijn ziel dat Remco zijn eerste Grand Tour wint! Nog een weekje alles geven Remco :coolbrows:

^de anderen hebben ook geen onuitputtelijke bron aan energie. Bij Mas moet het op een gegeven moment ook op zijn.
Er is dit jaar een vrij bekende dokter overgestapt van de Quickies naar raad-eens-welke-ploeg :tongue:. Misschien kan die wat wonderen verrichten voor Enric.
Deze namiddag niet kunnen kijken, alles gemeden, maar dan zie je op die onnozele thumbnail een renner van DSM de finish over rijden, al geen goesting meer om te kijken...
Gewoon standaard met de hand over het scherm en de play-knop zoeken.

Godzijdank was Vervaeke er nog op de laatste klim.
Top-drie lijkt me nu toch wel zeker voor Evenepoel.
Ayuso idd. Voorlopig even indrukwekkend als Pogacar in 2019, ook al heeft Juan geen etappe gewonnen.

Er is dit jaar een vrij bekende dokter overgestapt van de Quickies naar raad-eens-welke-ploeg :tongue:. Misschien kan die wat wonderen verrichten voor Enric.

Gewoon standaard met de hand over het scherm en de play-knop zoeken.

Godzijdank was Vervaeke er nog op de laatste klim.
Top-drie lijkt me nu toch wel zeker voor Evenepoel.
Ayuso idd. Voorlopig even indrukwekkend als Pogacar in 2019, ook al heeft Juan geen etappe gewonnen.
Pogi in 2019 was vooral enorm indrukwekkend in de laatste week, maar inderdaad het ziet er naar uit dat Spanje eindelijk zijn opvolger voor den Berre heeft.
Met vandaag ook de publieke ontbolstering van Arendsman, momenteel nog bij een antiketonen ploeg,maar volgend jaar rijdend op Sky fuel, krijgen we de komende jaren echt veel jonge contenders in de GTs

Of Mas dwingt het gewoon zelf af...
Het is augustus, Movistar wint niks en moet uitkijken voor de degradatie. Ik denk dat we inmiddels wel kunnen besluiten dat we dat soort uitspraken over dokters kunnen categoriseren onder cafepraat

Impanis heeft er (vertelt google mij) toch ooit één van 139 gewonnen in de Tour :p . En tijdritten van 70-80KM waren tot in de jaren 80 wel iets dat al eens voorkwam in een Tour.

Terug
Bovenaan