Vuelta ciclista a España 2022

Wie wint La Vuelta ciclista a España 2022?

• Tadej Pogačar

• Primož Roglič

• Jai Hindley

• Richard Carapaz

• Simon Yates

• Remco Evenepoel

• Enric Mas

• Mikel Landa

• Nairo Quintana

• Iemand anders

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Aanstaande woensdag toch ook een heel ongelijkmatige slotklim. Zaterdag dan ligt de top nog 7 km van de streep af, wat een voordeel kan wezen voor een renner als Remco vergeleken met bv Mas.

ik weet het toch zo niet, die zaterdag rit zint me voor geen meter, aankomst boven met nog een klim van eerste ervoor, zonder echte vallei er tussen.

Ayuso dat wordt echt een beest, 19 mannekeslief

aar die etappe is nog ver weg, tegen dan zou hij nog moeten kunnen recupereren...

Plus een minuut en half op Roglic en twee minuten op Mas, dan moeten we toch al van een complete inzinking spreken bij Remco.

Roglic z'n interview getuigde ook niet van vertrouwen en kracht, ze weten dat het voor hen moeilijker wordt dan voor Remco.

Dat was wel nadat hij 15km in de wielen had gezeten en hij de finish bijna zag liggen. Vroeger aanvallen denk ik niet dat hij dat kon.
Heeft hij ook in het interview na de finish gezegd, hij voelde zich niet goed bij die laatste klim, en is er op 't einde doorgekomen

Na vandaag mogen we toch stilaan gaan dromen.
Als de complete inzinking uitblijft dan gaat rood mee naar schepdaal. Zaterdag gaat nog het meeste risico zijn, daar kan het alsnog.
Het blijft dus spannend tot het einde.

Dat was wel nadat hij 15km in de wielen had gezeten en hij de finish bijna zag liggen. Vroeger aanvallen denk ik niet dat hij dat kon.
Het kan :) . Ik vond het een rare move omdat hij er "vlot" van wegreed. Maar ik kan zijn benen niet voelen natuurlijk.

Zeven extra vive le velo uitzendingen omdat R.EV het zo goed doet. Zo zie je maar het is niet allemaal rozegeur en maneschijn, zo een landgenoot die een GT kan winnen.

Verschiet ik toch ook van. Ik dacht dat die wel meer moeite ging hebben met steile klimmen. Bovendien leek de kans op een slechte dag echt groot...
De Vuelta startte toen vlak voor de Giro. Veel ronderenners kozen toen voor de Giro.
En de Flandria ploeg heeft toen 100% in dienst van Freddy gereden, en er in de vlakke etappes zo de pees opgelegd dat de pure klimmerstypes daar tijd verloren/uitgeput waren.

Een verslagje https://www.proximus.be/pickx/nl/21...aertens-wint-13-etappes-en-het-eindklassement

(en nu stop ik met dit stukje off-topic, alhoewel het gaat over Belgische Vuelta-winnaars en misschien is Remco binnenkort de laatste Belgische Vuelta-winnaar)

Laatst bewerkt:
Zeven extra vive le velo uitzendingen omdat R.EV het zo goed doet. Zo zie je maar het is niet allemaal rozegeur en maneschijn, zo een landgenoot die een GT kan winnen.

OMG NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE

Nu goed ik kijk gewoon niet dus uiteindelijk maakt het me zoveel niet uit. al is het natuurlijk wel weer geld uit hun beperkt budget dat ze daaraan spenderen. Stuur dan liever Renaat en Jose naar Spanje. Als ik die 2 hoor zouden die toch veel liever 3 weken een GT ter plekke volgen dan vanuit brussel.

Terug
Bovenaan