Vuelta ciclista a España 2022

Wie wint La Vuelta ciclista a España 2022?

• Tadej Pogačar

• Primož Roglič

• Jai Hindley

• Richard Carapaz

• Simon Yates

• Remco Evenepoel

• Enric Mas

• Mikel Landa

• Nairo Quintana

• Iemand anders

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Voor dit resultaat had ik na de etappe van gisteren sowieso getekend. Nog twee echt moeilijke ritten denk ik (vr + zon)? Nu morgen batterijen opladen...

Mooi voor Remco.

Roglic voor plek twee aan t rijden al of hoe zit dat? Valt toch veel te laat aan (vind ik prima he).

Ondanks 16sec verlies op Roglic en een kleine minuut op Mas, de mentale winnaar vandaag: Toch wel Remco, hij gaat goed slapen.

Unpopular opinion misschien maar toch wel een smerige move van Roglic. Hele klim in de wielen zitten om dan de laatste kilometer nog wat te gaan versnellen voor wat secondes. :sarcastic: Enfin, mijn favoriete renner zal het nooit worden.

Veel meer respect dan voor Mas die gewoon direct aanvalt en kijkt waar het schip strand.

Enorm goed resultaat voor Remco. En gewoon heel het laatste deel van de klim op kop gereden terwijl er op voorhand toch was gezegd dat kunnen draften op deze klim echt een voordeel was. Dat Roglic er dan nog van wegrijdt na kilometers in het wiel te zitten is logisch maar veel tijd pakt hij niet. Het wordt spannend tot en met zaterdag maar hij is na deze rit toch terug favoriet om de Vuelta te winnen.

Mentale winnaar vind ik zeker niet. Zijn Aura van overwinnelijkheid is nu toch echt wel weg. De rest begint er nu echt in te geloven, ik geloof niet dat ie het houdt tot Madrid. Gaat niet anders dan aangevallen worden en heeft ook ni echt een super ploeg

Mentale winnaar vind ik zeker niet. Zijn Aura van overwinnelijkheid is nu toch echt wel weg.
Je spreekt nu wel over gisteren. Na gisteren was hij die aura al kwijt hé. Dat hij nu amper tijd verlies is mentaal toch een opsteker?

Ik denk dat het podium bekend is, in welke volgorde is inderdaad nog wel een vraagteken.

Zelf Ayuso is er nog overgegaan van waar kwam die ?
Hij zat heel de tijd op 10-20 sec te bengelen. Ver zat hij echt nooit. Ik zie het probleem niet.

Ik wou het ook niet zeggen, tis wat op het randje ...
Ik vind dat niet, dat hoort bij de koers. Ik vind TJV eerlijk fietsen, ze hebben ook gewacht op Remco bij zijn val. In het verleden zijn er op dat vlak wel andere dingen gebeurd (ploegen die resoluut in de aanval gingen op het moment dat een concurrent een schuiver maakte).

Ik vind dat niet, dat hoort bij de koers. Ik vind TJV eerlijk fietsen, ze hebben ook gewacht op Remco bij zijn val. In het verleden zijn er op dat vlak wel andere dingen gebeurd (ploegen die resoluut in de aanval gingen op het moment dat een concurrent een schuiver maakte).
Het is niet omdat het niet bij de koers hoort, dat het geen smerige move kan zijn natuurlijk.

Als we Contador moeten geloven (en heeft die man ooit gelogen? :unsure: ) Is Remco de winnaar van de Vuelta niet?
De kans is groot, maar het moet nog gereden worden. Het podium lijkt mij normaal gezien nu wel bekend.

Van Ayuso gaan we in de toekomst ook nog veel horen, een groot talent maar op de steile stukken kwam hij vandaag, nog wat body te kort om te volgen, daarna verloor hij niks tijd meer, in tegendeel.

---

Remco gaf dit zonet voor het eerst trouwens toe. Dat hij weldegelijk last had van zijn dijblessure door zijn val donderdag.
Dat hij dit nu pas toegeeft is logisch, je wil de concurrentie geen extra wapens geven.

Laatst bewerkt:
Remco job done…! Met die blessures op anderhalf been nog zo presteren is sterk! Roglic duidelijk terug wat minder dan gisteren dus die krijgt het niet meer dicht denk ik nu het zwaarste voorbij is, en van Mas moet ie voor mij geen schrik hebben, die heeft altijd gefaald op de grote afspraken.
Met de rustdag en enkele makkelijkere ritten kan de blessure nu ook volledig helen en dan in de laatste bergritten hebben we terug een Remco aan 100% zonder last

Terug
Bovenaan