Vuelta ciclista a España 2022

Wie wint La Vuelta ciclista a España 2022?

• Tadej Pogačar

• Primož Roglič

• Jai Hindley

• Richard Carapaz

• Simon Yates

• Remco Evenepoel

• Enric Mas

• Mikel Landa

• Nairo Quintana

• Iemand anders

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Remco moet gewoon rustig en zichzelf blijven.

1. Hij heeft nog nooit een grote ronde uitgereden. Als hij daar nu wel in slaagt, doet hij al beter dan ooit. Amen! :D

2. Hij heeft pas een slechte dag na 2 weken koers, tot op heden was dat altijd na max 1 week. Dat is gewoon TOP! En de kans is vrij groot, dat deze inzinking, niet door zijn vormpeil komt, maar door zijn val van twee dagen geleden. Dat heeft toch altijd enige impact.

3. Ik hoop dat Remco de Vuelta wint, maar hij heeft duidelijk een beetje last van die val van twee dagen geleden. Kan hij daarvan volledig herstellen? We zullen het morgen misschien wel weten?

4. Roglic groeit gewoon in deze ronde. Remco is gewoon 'iets' minder door gebrek aan ervaring in grote rondes (en die val), Roglic is een ervaren rot in het vak.

5. Zelfs als Roglic hem voorbij steekt in het klassement en de Vuelta wint? Wat als ook Mas hem ook nog te pakken krijgt? Als Remco 3des zou eindigen dan is dat toch ook gewoon super? Welke wielrenner rijdt podium tijdens zijn eerste ronde die hij uitrijdt?

6. Sowieso wat er ook gebeurt, deze ronde is toch gewoon al heel geslaagd voor Remco niet? Allé dat vind ik er toch van. Ritwinst, een week lang domineren, en nu al 9 dagen de roze trui. :clap:Hoeveel wielrenners kunnen dat zeggen? Het zijn ook niet allemaal Pogacar's op die leeftijd.

6. Sowieso wat er ook gebeurt, deze ronde is toch gewoon al heel geslaagd voor Remco niet? Allé dat vind ik er toch van. Ritwinst, een week lang domineren, en nu al 9 dagen de roze trui. :clap:Hoeveel wielrenners kunnen dat zeggen? Het zijn ook niet allemaal Pogacar's op die leeftijd.

Tuurlijk. Hier kan hij verder op bouwen wat er nu ook nog gebeurd. Hij heeft de voorbije 2 weken meer dan laten zien dat hij wel degelijk een GT renner is. Hoe hij 3 bergritten op rij duidelijk de beste was en dan nog eens magistraal de tegenstander overklaste in de TT dat hebben we geen Belg in 40 jaar zien doen.

Zijn we nu al niet teveel aan indekken voor als het verkeerd zou lopen? Hij staat er nog steeds heel goed voor, beetje minder dan vanmorgen maar wel goed. Remco heeft de voorbije 2 weken toch voldoende laten zien om wat meer krediet te krijgen.
We gaan zien wat de laatste 8 koersdagen nog geven maar dit is ver van over, integendeel. Het is aan Roglic en Mas om de situatie om te buigen.

Dat hij ook tijd verliest op Rodriguez en Almeida vind ik wel geen goed teken. Zelfs eergisteren nog moesten die lossen terwijl hij gewoon strak tempo reed en op het einde wat versnelde. Ik vind het verschil in prestatie tov donderdag eigenlijk erg groot.
Een beetje tijdverliezen vind ik een halve minuut verliezen op Roglic en Mas en bij de andere GC-mannen blijven, niet achter Arensman finishen. Ik hoop dat ik mis ben maar ik vrees dat de trend zich morgen verder zit. (enkel Remco weet natuurlijk hoeveel last hij van die val heeft)

Remco is wel niet blijven tijd verliezen, dat is nog een goed teken. Het stagneerde snel op 40-50 seconden. Dus ’t was nog geen complete ineenstorting. Het is niet de eerste keer dat we zien dat de leider in het klassement toch eens tijd verliest in 1 rit, dus het kalf is zeker nog niet verdronken.

Laatst bewerkt:
Even vermelden dat Roglic in de vorige bergritten wel meer tijd verloor op Evenepoel dan omgekeerd ;) .. Dit is de 1e bergrit dat Remco tijd moet toegeven en dan nog zeer goed de schade beperkt.. Als ik dan eerlijk mag zijn hebt u een mooie glazenbol..

Roglic kan evengoed weer meer terrein verliezen de komende dagen. Duidelijk na de aankomst niet gezien dat Remco totaal niet kapot zat + snelle recuperatie. Is niet over zijn limiet gegaan vandaag. Madrid is nog ver maar niets wijst erop dat Roglic zomaar minuten gaat of kan terugpakken de komende dagen.
Dat is het punt net, dat waren de vorige bergritten.
Het maakt niet uit of je nu 5minuten voorstaat het begin van week 3, als je in die week door afkalving er 5,5 verliest dan neem je de trui niet mee naar huis.

Ik zeg niet dat het zo zal zijn eh. Maar het is wel een feit dat Roglic weet dat de prijzen aan de meet worden uitgedeeld en de balans pas op het einde van week 3 gemaakt worden.
Het zal nu een kwestie worden van dagen zoals deze niet meer voor te hebben. Want zoals ik het zie gaat Roglic zijn vorm enkel maar in stijgende lijn, hij wordt precies enkel maar beter.
Trouwens ook onzin van niet op de limiet te zitten natuurlijk. Als je meekan met Roglic dan ga je mee eh, geen enkele reden waarom je hem zou laten rijden.
Een berggeit klimt al staand, is allergisch aan zn zadel, danst op de pedalen… denk aan Il Pirata, El Chaba…
Remco is meer een type Ullrich/Indurain als het op klimmen aankomt
Duidelijk dat je niet veel op een fiets zit :P
Op de pedalen staan gedurende de hele klim is net de minst optimale klimpositie. Je gebruikt andere spieren en is vele malen belastender.
In de tijden van Chaba deed men maar op. Toen had men geen vermogenmeter nodig, het lichaam zijn genezen lag toen veel verder.

Zijn we nu al niet teveel aan indekken voor als het verkeerd zou lopen? Hij staat er nog steeds heel goed voor, beetje minder dan vanmorgen maar wel goed. Remco heeft de voorbije 2 weken toch voldoende laten zien om wat meer krediet te krijgen.
We gaan zien wat de laatste 8 koersdagen nog geven maar dit is ver van over, integendeel. Het is aan Roglic en Mas om de situatie om te buigen.
Voila, nog altijd bijna twee minuten voorsprong en hij is niet ingestort.

Het zal nu een kwestie worden van dagen zoals deze niet meer voor te hebben. Want zoals ik het zie gaat Roglic zijn vorm enkel maar in stijgende lijn, hij wordt precies enkel maar beter.
Dat is dan ook het grootste zorgpunt: Roglic reed vandaag Mas uit het wiel op die hellingen, iets waar Remco niet in geslaagd is de voorbije dagen. Dus die lijkt me echt beter te worden.
Laten we hopen dat Remco morgen de schade kan beperken.... dan zie ik hem wel winnen

Morgen is alleszins voor Lopez, zie je van zo ver aankomen. Mister +2000 meter gaat nog eens shinen.
Als Astana er niet in slaagt om de kopgroep binnen bereik te houden zijn het echt wel een bende losers. Maar dat zal wel lukken aangezien ik Jumbo ook wel zie helpen nu ze bloed geroken hebben.
Als alles normaal verloopt, is het voor Superman. Al is het misschien de laatste kans voor Nibali en Valverde om een rit in een GC te winnen... Hopelijk krijgen we dan nog een laatste exploot van een van die mannen te zien. Wordt een fijn dagje, ben er zeker van.

Als Valverde of Nibali willen winnen zal het dan toch vanuit de vlucht moeten gebeuren vrees ik, en zelfs dan nog... Ze kunnen eventueel nog wel proberen in een van de overgangsetappes.

Lijkt me inderdaad wel de etappe voor Lopez morgen dus ga er vanuit dat Astana wel zal rijden voor ritwinst.

Ik zeg niet dat het zo zal zijn eh. Maar het is wel een feit dat Roglic weet dat de prijzen aan de meet worden uitgedeeld en de balans pas op het einde van week 3 gemaakt worden.
Trouwens ook onzin van niet op de limiet te zitten natuurlijk. Als je meekan met Roglic dan ga je mee eh, geen enkele reden waarom je hem zou laten rijden.
Vergeet niet dat het bij Roglic ook kan vriezen en dooien. Denk dan vooral aan die Vuelta van 2020. Daar kon hij de ene dag Carapaz in de laatste kilometer nog op een kleine halve minuut zetten om dan de volgende dag zijn windstopper niet dicht te krijgen en 45" te verliezen. Op de Angliru was het meer verzuipen dan pompen en ultiem in op de voorlaatste dag had hij chance dat ze bij Movistar plots een 2de Sepp Kuss tevoorschijn toverden. Of dat het hem uiteindelijk gedaan heeft is moeilijk te zeggen maar het zou wel héél close geweest zijn.
Dat is dan ook het grootste zorgpunt: Roglic reed vandaag Mas uit het wiel op die hellingen, iets waar Remco niet in geslaagd is de voorbije dagen. Dus die lijkt me echt beter te worden.
Laten we hopen dat Remco morgen de schade kan beperken.... dan zie ik hem wel winnen
Remco reed Mas er toch uit in één van die eerste 3 aankomsten bergop? :unsure:
Als Valverde of Nibali willen winnen zal het dan toch vanuit de vlucht moeten gebeuren vrees ik, en zelfs dan nog... Ze kunnen eventueel nog wel proberen in een van de overgangsetappes.

Lijkt me inderdaad wel de etappe voor Lopez morgen dus ga er vanuit dat Astana wel zal rijden voor ritwinst.
Zelfs als Astana niet rijdt... zowel Nibali als Valverde horen niet meer bij de beste 10 klimmers in deze Vuelta. Daar is er altijd wel eentje van mee in zo´n lange vlucht. Zou Vine zijn kaars bv uit zijn of gaat die nog zijn trui verdedigen? Vine hoorde in die 2 ritten die hij won afgetekend bij de top 5 beste klimmers van de dag.

Dat hij ook tijd verliest op Rodriguez en Almeida vind ik wel geen goed teken. Zelfs eergisteren nog moesten die lossen terwijl hij gewoon strak tempo reed en op het einde wat versnelde. Ik vind het verschil in prestatie tov donderdag eigenlijk erg groot.
Een beetje tijdverliezen vind ik een halve minuut verliezen op Roglic en Mas en bij de andere GC-mannen blijven, niet achter Arensman finishen. Ik hoop dat ik mis ben maar ik vrees dat de trend zich morgen verder zit. (enkel Remco weet natuurlijk hoeveel last hij van die val heeft)
Nu noem je 2 renners die al hebben bewezen een GT goed te kunnen eindigen 😏 ene in't klassement en de andere die in de Giro bewees dat week 3 geen probleem is.

Remco heeft tijd verloren, maar hoeft geen ramp te zijn.
Na vandaag zullen we al veel wijzer zijn.
Hopelijk mooie strijd :love: .

Nu ja wat is een slechte dag? Remco eindigde gisteren nog wel 8ste hé. Er waren er geen 10 die beter waren. Het toont ook gewoon aan hoe moeilijk en lastig het is om elke dag 100% top te zijn - 3 weken lang-

Inderdaad bovenstaande, strijd strijd en nog eens strijd. Dat is wat mensen willen zien!

Laat ons vooral hopen dat het een slechte dag was, en niet het gevolg van die lullige val een paar dagen terug. Als je die foto's ziet passeren van die heup - of de beelden net na de finish waarin hij wandelt - vrees je toch dat die val meer gevolgen heeft dan je initieel wil geloven.

Na twee weken nog altijd op plaats 1 is al beter dan verwacht, is uiteindelijk wel al een stuk gegroeid sinds de giro vorig jaar. Als hij deze vuelta niet wint zal hij waarschijnlijk wel ooit een GT winnen of tenminste regelmatig meedoen voor podium :)

Ben best zenuwachtig voor vandaag. Je krijgt toch het gevoel dat hij hier mogelijks finaal door het ijs zal zakken… Loodzware finale hoor met die steile voorlaatste klim er nog bij. Anderzijds, mocht hij kunnen overleven of de schade beperken zijn we weer een stap dichter bij Madrid.

De trui behouden zou ik een succes vinden.

Terug
Bovenaan