Vuelta ciclista a España 2022

Wie wint La Vuelta ciclista a España 2022?

• Tadej Pogačar

• Primož Roglič

• Jai Hindley

• Richard Carapaz

• Simon Yates

• Remco Evenepoel

• Enric Mas

• Mikel Landa

• Nairo Quintana

• Iemand anders

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Ik denk dat vooral het punt is dat Madrid wel nog even rijden is en dat 1min op dit moment in de wedstrijd nog te weinig is.
Er komen wel nog wat bergritten en dan is een minuut of 2 snel uitgedeeld.

Maar Carapaz is toch een andere zaak. Die is toch nog wat lager gezakt en zal toch een goeie rit moeten rijden wil hij nog meedoen voor winst. Geoghegan Hart en Sivakov zijn toch beter geplaatst, en ik heb zo een vermoeden dat die twee de mannen van Ineos gaan worden in het vervolg van de ronde.

Zal ook een tandje moeten bijsteken voor groen :p
Hart en Sivakov zijn toch types waar Remco geen schrik moet van hebben denk ik dan… het gevaar komt dan toch eerder nog steeds vooral vanRoglic denk ik, en wat kan Ayuso nog? Hebben we het maximum nog niet van gezien hoor…
Carapaz staat inderdaad ver nu, maar die kan later deze ronde nog wel eens zwaar uithalen in een bergrit op een begenadigde dag, intrinsiek de allerbeste klimmer in dit peleton voor mij.

:sarcastic: heeft lang geduurd

Wanneer mogen we eigenlijk concluderen dat Evenepoel gewoon een toprenner is? Is altijd iets!
Stopt zelf ook eens gewoon met u gezeik altijd. Heel den tijd zitten kappen op @MrKend54l maar als er iemand zelfs maar een kleine nuance maakt direct daarop springen... @ugar zegt nergens dat Remco geen wereldtopper is, dat je Ugar zijn woorden zelfs op die manier kan interpreteren is eigenlijk hemeltergend. De enige nuance die gemaakt wordt is dat de Vuelta nog lang is.

Van Yates dachten we allemaal dat hij de bovenhand had tegen Dumoulin in de Giro en uiteindelijk was het Froome die voor iedereen na de eerste week dood en begraven was. It ain´t over just yet, maar je staat beter een minuut voor dan een minuut achter.

En algemener: gaan we echt tot in Madrid elke dag 5 updates krijgen van waar Hayter in het klassement staat? Want ook daar was de grap na de 4de post wel een beetje af...

Hart en Sivakov zijn toch types waar Remco geen schrik moet van hebben denk ik dan… het gevaar komt dan toch eerder nog steeds vooral vanRoglic denk ik, en wat kan Ayuso nog? Hebben we het maximum nog niet van gezien hoor…
Carapaz staat inderdaad ver nu, maar die kan later deze ronde nog wel eens zwaar uithalen in een bergrit op een begenadigde dag, intrinsiek de allerbeste klimmer in dit peleton voor mij.
Ik denk dat je een voormalig winnaar van de giro ook niet zomaar mag afschrijven. Voorlopig laat hij toch een vrij goeie vorm zien dus is het afwachten hoe het verder loopt, en Sivakov heeft al 4 grote rondes uitgereden. Remco vooralsnog nog geen enkele. Dus ik zou als Remco wel rekening met ze houden.

Ik hoop dat Carapaz nog terugkeert, maar hij zal toch niet te lang meer moeten wachten. En zeker niet nog tijd verliezen.
Allez vandaag 36 minuten verloren. Nog steeds overtuigd dat ie een klimmer is die gaat voor een klassement?
Nee het is wel duidelijk dat hij het heeft laten lopen tot in het kwadraat, was voorlaatste vandaag en bijna 6 minuten na Merlier zelfs binnen :P
Staat ook ver achter voor groen.
Zal geen trui zijn voor hem, maximaal nog een rit.

Er heeft gewoon een Belg zich in de leiderstrui gereden door mannen als Roglic, Almeida, Hindley, Carapaz, Yates, MAL en co op bijna anderhalve minuut (of meer) te rijden.

Phew, wat hebben we eigenlijk gezien vandaag 😍

Stopt zelf ook eens gewoon met u gezeik altijd. Heel den tijd zitten kappen op @MrKend54l maar als er iemand zelfs maar een kleine nuance maakt direct daarop springen... @ugar zegt nergens dat Remco geen wereldtopper is, dat je Ugar zijn woorden zelfs op die manier kan interpreteren is eigenlijk hemeltergend. De enige nuance die gemaakt wordt is dat de Vuelta nog lang is.

Van Yates dachten we allemaal dat hij de bovenhand had tegen Dumoulin in de Giro en uiteindelijk was het Froome die voor iedereen na de eerste week dood en begraven was. It ain´t over just yet, maar je staat beter een minuut voor dan een minuut achter.

Niet doen alsof het maar zo onschuldig is hé. Je weet goed genoeg dat het vooral bij Evenepoel is dat het altijd kapot wordt genuanceerd. Telkens hij een goeie prestatie levert moeten daar een hoop nuances bij. Of het is tegen janneke en mieke, of de tour renners zijn moe, of het is maar een kleine ronde en nu is het plots te slecht weer. Hij wint vandaag 1'28 op de topfavoriet in een rechtstreekse strijd maar nee hoor er moet nuance zijn :sarcastic:

En tuurlijk is het pas voorbij in Madrid maar als je nu nog altijd niet gewoon kan zeggen dat Evenepoel wel degelijke een klassementsrenner is tjah. Nuanceer dan maar verder zeker.

Ik zie liever wat nuance dan dat ze hem de hemel in prijzen, en dat hij dan de torenhoge verwachtingen niet kan inlossen. Heel sterk wat hij presteerde vandaag maar we zijn nog niet in Madrid. Het was slecht weer, maar wel niet koud. Regen bij 19°C tegen regen bij 10°C is een gigantisch verschil. Bij koudere temperaturen gaat die regen een grotere spelbreker zijn. Blijft toch wel straf hoe hij er buiten Mas alle favorieten afkletst, alleen daardoor behoort hij direct tot de favorieten om de Vuelta te winnen, maar het is nog lang niet binnen natuurlijk. Ik vraag me af hoe goed hij de warmte gaat trotseren.

Het is inderdaad nog lang niet binnen, maar als je naar het verslag van die rit kijkt, bekruipt mij de idee, Remco rijdt terug zoals bij de junioren. Bij de start van de klim een stevig tempo rijden en gewoon één voor één iedereen uit het wiel rijden (dat deed hij eigenlijk ook in de Classica San Sebastian). Geen echte aanval, gewoon sneller rijden dan alle concurrenten, en op tijd en stond eens achterom kijken om te zien wie er nog volgt.

Niet doen alsof het maar zo onschuldig is hé. Je weet goed genoeg dat het vooral bij Evenepoel is dat het altijd kapot wordt genuanceerd. Telkens hij een goeie prestatie levert moeten daar een hoop nuances bij. Of het is tegen janneke en mieke, of de tour renners zijn moe, of het is maar een kleine ronde en nu is het plots te slecht weer. Hij wint vandaag 1'28 op de topfavoriet in een rechtstreekse strijd maar nee hoor er moet nuance zijn :sarcastic:

En tuurlijk is het pas voorbij in Madrid maar als je nu nog altijd niet gewoon kan zeggen dat Evenepoel wel degelijke een klassementsrenner is tjah. Nuanceer dan maar verder zeker.
Ik krijg soms echt soort Lukaku vibe bij Evenepoel... as in: bij alles wat hij doet, bij elke knalprestatie moet er zo´n vindication gevoel opgeroepen van "zie je wel hoe fout jullie non-believers zaten???" of zoals vandaag "ge zie tis weer tegen janneke en mieke..." 2/3 van al dat soort dingen kwam niet van het non-believer/sceptisch kamp vandaag.

Is het dan niet jammer dat bij deze knalprestatie volledig onder gesneeuwd wordt met al die dingen? De verzamelde wereldtop krijgt hier 1m30 aangesmeerd, 100% door Remco zelf want van veel ploeg was er op die slotklim geen sprake meer en toch gaat het hier in hoofdzaak over Hayter zijn klassement en mensen stangen... I just don´t get it. Maar ´t zal aan mij liggen.

Het is inderdaad nog lang niet binnen, maar als je naar het verslag van die rit kijkt, bekruipt mij de idee, Remco rijdt terug zoals bij de junioren. Bij de start van de klim een stevig tempo rijden en gewoon één voor één iedereen uit het wiel rijden (dat deed hij eigenlijk ook in de Classica San Sebastian). Geen echte aanval, gewoon sneller rijden dan alle concurrenten, en op tijd en stond eens achterom kijken om te zien wie er nog volgt.
Dat hij dat kon wisten we natuurlijk al veel langer. Zoals voor de start van de Vuelta hier al gezegd werd blijft recup het vraagteken... het zal vooral zaak zijn van dit niveau in de 3de week te kunnen doortrekken. We hebben in de Vuelta in het verleden al zotte raids in die 3de week waar soms met minuten gegooid wordt (Roglic/Bernal vorig jaar, Contador in een iets verder verleden...) Als je net daar een mindere dag hebt en de ploeg kan niet beter dan vandaag (wat op Alaphilippe na beneden verwachting is) dan heb je mogelijk een probleem...

Laatst bewerkt:

Ik heb in het verleden te veel renners gezien die een eerste (of zelfs twee) sterke we(e)ken reden en dan één dag volledig de mist ingingen, om nu , na enkele ritten, al te zeggen dat Evenepoel een degelijke klassementsrenner is.
Ik ben er van overtuigd dat Remco op zijn minst heel wat monumenten kan winnen. Dat hij een degelijke klassementsrenner is voor een grote ronde, moet hij volgens mij nog bewijzen.

Vandenabeele bij de laatsten binnen vandaag…topklimmer bij de jeugd, maar kan voorlopig toch echt niet bevestigen. Als je dan ziet wat Ayuso doet…

Nu ga je nog een beetje doen alsof er hier niemand twijfelde dat het een topklimmer is. De threads worden bewaard ga er gerust nog eens door hoor. Zoals die over de ronde van Noorwegen.

En iedereen altijd weer die Yates Giro opbrengen. wel vergeten dat die ook gewoon de Vuelta won. Dat is dus wel degelijk een goed klassementsrijder hé. Een zwakke dag een keer mag toch nog wel zeker.

Het is nog 2 weken he , het is nog lang niet binnen . Knap gedaan vandaag , maar mss te vroeg om nu al de Rode trui te nemen ?

Je moet de tijd pakken wanneer je kan. Als hij nu 1'28 kan pakken op de favorieten moet hij het niet laten hé. Roglic liet ook niet na om 13" te pakken paar dagen terug. Zo'n leiderstrui geeft ook vleugels natuurlijk. En hij is nog jong dus stel dat hij het rood laat liggen moet hij toch nog de ganse ceremonie door voor de witte trui.

Morgen krijgen we in het midden van de rit een te zware berg voor de sprinters, en te ver weg voor de klassementsmannen. Perfect ritje voor een vluchtersgroep. LL Sanchez morgenavond in het rood.

Goe gesproken. Wat is hier toch gebeurd seg. Beetje minder kappen op elkaar en wat meer op RvG zoals in de goeie oude tijd. Ik bedoel, wat post 'm toch weer.
IMG-20220825-225404.jpg

Terug
Bovenaan