Vuelta ciclista a España 2022

Wie wint La Vuelta ciclista a España 2022?

• Tadej Pogačar

• Primož Roglič

• Jai Hindley

• Richard Carapaz

• Simon Yates

• Remco Evenepoel

• Enric Mas

• Mikel Landa

• Nairo Quintana

• Iemand anders

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Morgen wordt het al interresant. Aankomst op een heuveltje 900m aan 8%. Kan zomaar zijn dat morgenavond Roglic al +30" voorstaat op zijn naaste concurrenten voor rood. 10" bonis te rapen aan de meet en staat er al 13-14" voor op Carapaz en Evenepoel.
Alleen hoeft een steile aankomst in week 1 niet te betekenen dat je ook op het eind van week 3 de beste zal zijn.
Als Roglic morgen wint weten we ook alweer dat zijn blessure niet zo erg was als Jumbo ons wou doen geloven.

Denken we echt dat Roglic morgen gaat winnen?
Ik zie toch echt meer een puncher daar winnen, en ik zie de kopmannen op zo een klim ook niet zot veel tijd verliezen op Roglic.

Ik kan mij vooral vinden in de prono van wielerflits, 5 sterren voor Hayter.

Dat doet me denken aan die keer dat ik daar in 2015 was voor de tijdrit van de Tour en wij daar met een startlijst stonden en de Nederlanders verwittigden wanneer een landgenoot zou passeren.

Riep daar iemand met volle overgave 'Hup Antoon' toen we zeiden dat Gesink zou passeren.

Antoon Geesink was een juduko die gestorven is in 2010. :unsure:
Met alle respect maar Xavier Taveirne had het gisteren ook over Affini die Dylan Teunissen opvolgde in de rode trui...
Denken we echt dat Roglic morgen gaat winnen?
Ik zie toch echt meer een puncher daar winnen, en ik zie de kopmannen op zo een klim ook niet zot veel tijd verliezen op Roglic.

Ik kan mij vooral vinden in de prono van wielerflits, 5 sterren voor Hayter.
Logischerwijs denk ook aan Hayter en Alaphilippe, maar een goeie Roglic is pijlsnel op zo´n aankomst... ik denk alleen dat de aankomst net niet lang genoeg is. Moest dit een klimmetje zijn van een km op 3-4 zou ik Roglic wel bovenaan durven zetten. Puur intrinsiek, want vormpijl is gissen, maar dat is ook zo bij Alaphilippe.

Alleen hoeft een steile aankomst in week 1 niet te betekenen dat je ook op het eind van week 3 de beste zal zijn.
Als Roglic morgen wint weten we ook alweer dat zijn blessure niet zo erg was als Jumbo ons wou doen geloven.

Ow tuurlijk niet maar het wordt wel leuk om morgen toch weer de groten aan het werk te zien. Toch altijd spannender als de groten meedoen voor de rit/tijdwinst dan zo'n gewoon vluchters ritje.

Logischerwijs denk ook aan Hayter en Alaphilippe, maar een goeie Roglic is pijlsnel op zo´n aankomst... ik denk alleen dat de aankomst net niet lang genoeg is. Moest dit een klimmetje zijn van een km op 3-4 zou ik Roglic wel bovenaan durven zetten. Puur intrinsiek, want vormpijl is gissen, maar dat is ook zo bij Alaphilippe.

Roglic kan het ook op een kort ding hoor. Is trouwens 900m aan 8% dat is toch niet niks. Alaphilippe is niet echt in vorm dus ik vrees voor hem. Voor Hayter lijkt het me misschien niet iets te steil toch tegenover een Roglic.

Roglic staat trouwens al 13-14" voor, als hij wint neemt hij 10" boni dan heeft hij maar 6-7" nodig om aan de 30" te zitten waar ik van sprak. Dat lijkt me echt niet zo zot veel tijd.

Voor wie moet Jumbo de boel controleren? Niemand. Ik zou mijn geld zetten op een vluchtersgroepje.

Omdat Jumbo alles wil. En er wel een extra ploeg zal zijn die denkt wij hebben een mannetje die dit kan. In de Tour hebben we toch gezien dat de vluchters niet teveel kregen. Nu ik ga er geen geld op zetten natuurlijk ;)

Roglic lijkt toch wel in redelijke conditie te zijn. De ***** voor Hayter vandaag gaan niet veel opleveren volgens mij.

Terug
Bovenaan