Vuelta ciclista a España 2022

Wie wint La Vuelta ciclista a España 2022?

• Tadej Pogačar

• Primož Roglič

• Jai Hindley

• Richard Carapaz

• Simon Yates

• Remco Evenepoel

• Enric Mas

• Mikel Landa

• Nairo Quintana

• Iemand anders

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Poeh, zo zijn de verschillen toch meteen al aanzienlijk. Het stond lang op een zakdoek maar ineens staat die 4de toch op 30s.

Roglic gaat hier al een zaakje doen. Hebben natuurlijk wel met hemzelf, Dennis en Affina 3 kanonnen in het tijdrijden. QS heeft dat niet slecht gedaan.

edit: Wel geen tijd terug genomen in dat 2de gedeelte en zelfs wat verloren op Ineos. Zijn ze toch wat stilgevallen op het einde of te snel gestart? Zag er even naar uit dat ze min 25s gingen nemen.

Merkt ik ook. Zijn van 14" naar 13" gegaan op Ineos zelfs van 17" naar 13". Nu goed voor zo'n TTT is 13" al best veel zeker als je Ineos en QS nog eens weglaat staat de rest al meteen op 30". Jumbo dus wel een tijdje in het rood lijkt me.

Laterne Rouge geeft aan dat het geen geschenk is om achter Evenepoel te rijden heel die rit. We weten dat Evenepoel een erg goede aeropositie hebben, en dat is in die rit dus niet de meest dankbare positie
Niks nieuws lijkt me.
Je kan beter achter een Affini zitten dan Remco, dat staat vast.
Hij wou op het einde nog een laatste ruk eraan geven maar niemand kon volgen.

Gisteren naar Utrecht gebold voor de TTT - YOLO. Schone stad, maar echt gene sfeer. Beetje handje klap, maar de intensiteit was er toch niet. Behalve bij het passeren van de gele brigade, uiteraard.

Gevaarlijke laatste 5km vandaag blijkbaar. Zal weer een nerveus gedoe zijn met een massale valpartij op 2,5k van de streeo.
o6SEPuZ.png

Terug
Bovenaan