Reverz
Well-known member
Dat is dan weer een fijn staaltje "met statistieken kan je alles bewijzen"Het is niet onlogisch dat een jonge renner in zijn eerste (echte) grote tour geen top 10 rijdt, dat heeft de geschiedenis al genoeg bewezen. Ik denk dat eerder daar de denk redenering zit.
.Als we die Giro van vorig jaar even negeren zoals je hier doet: hoeveel jonge gasten krijgen 3,5 seizoen de tijd om zich voor te bereiden op hun eerste grote ronde? En niet alleen dat... hoeveel jonge gasten winnen in die lange aanloop naar hun eerste GT elvendertig kleine rittenkoersen?
Ik heb hier een paar pagina's terug ook al gezegd, je mag 2022 niet vergelijken met zelfs pakweg 2015. Er wordt van veel jongere leeftijd heel gericht getrained waardoor, ongeacht het feit dat de fysieke piek pas volgt tussen 26 & 30, veel gasten veel vroeger veel dichter tegen hun maximale potentieel aanzitten. De marge om nog verder te verbeteren die een 22-23 jarige 7-8 jaar geleden nog hadden zijn de dag van vandaag véél dunner geworden.
Waarmee ik trouwens niet wil zeggen dat een plaats buiten de top 10 per definitie het einde van GT ambities moet betekenen. Voor hetzelfde geld blijkt dat zijn voorbereiding toch niet optimaal was of dat hij onderweg toch ergens een infectie heeft gehad die sluimert.
)
Volgens mij legt hij de bar voor zichzelf heel hoog en is een impulsief type.