Vuelta ciclista a España 2022

Wie wint La Vuelta ciclista a España 2022?

• Tadej Pogačar

• Primož Roglič

• Jai Hindley

• Richard Carapaz

• Simon Yates

• Remco Evenepoel

• Enric Mas

• Mikel Landa

• Nairo Quintana

• Iemand anders

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Het is niet onlogisch dat een jonge renner in zijn eerste (echte) grote tour geen top 10 rijdt, dat heeft de geschiedenis al genoeg bewezen. Ik denk dat eerder daar de denk redenering zit.
Dat is dan weer een fijn staaltje "met statistieken kan je alles bewijzen" :tongue:.
Als we die Giro van vorig jaar even negeren zoals je hier doet: hoeveel jonge gasten krijgen 3,5 seizoen de tijd om zich voor te bereiden op hun eerste grote ronde? En niet alleen dat... hoeveel jonge gasten winnen in die lange aanloop naar hun eerste GT elvendertig kleine rittenkoersen?

Ik heb hier een paar pagina's terug ook al gezegd, je mag 2022 niet vergelijken met zelfs pakweg 2015. Er wordt van veel jongere leeftijd heel gericht getrained waardoor, ongeacht het feit dat de fysieke piek pas volgt tussen 26 & 30, veel gasten veel vroeger veel dichter tegen hun maximale potentieel aanzitten. De marge om nog verder te verbeteren die een 22-23 jarige 7-8 jaar geleden nog hadden zijn de dag van vandaag véél dunner geworden.
Waarmee ik trouwens niet wil zeggen dat een plaats buiten de top 10 per definitie het einde van GT ambities moet betekenen. Voor hetzelfde geld blijkt dat zijn voorbereiding toch niet optimaal was of dat hij onderweg toch ergens een infectie heeft gehad die sluimert.

Het is niet onlogisch dat een jonge renner in zijn eerste (echte) grote tour geen top 10 rijdt, dat heeft de geschiedenis al genoeg bewezen. Ik denk dat eerder daar de denk redenering zit.
Met de redenering dat een eerste grote ronde nooit voor echt is (en eerder aftasten)
hier een lijstje waarbij renners in hun eerste echte ronde (= lees 2de grote ronde top 10 halen of zelf beter ;) )

- Bernal - 2de grote ronde - winst - TDF
- Pogacar - 1ste grote ronde - 3de - vuelta
- Cunego - 2de grote ronde - winst - Giro
- Nibali - 2de grote ronde - 10de - Giro
- Contador - 2de grote ronde winst - TDF
- Valverde - 2de grote ronde podium - 3de - Vuelta
- Quintana - 2de grote ronde - 2de - TDF
- aru - 2de grote ronde - 3de - Giro
- Vingegaard -2de grote ronde - 2de - TDF
- Bardet - 2de grote ronde - 6de TDF
- Pinot - 1ste grote ronde - 10de - TDF
- Almeida - 1ste grote ronde 4de - Giro
- Carapaz - 2de grote ronde - 4de - Giro

Ik denk dat ik dit lijstje nog makkelijk verder kan aanvullen

Echte wielerfenomenen doen het dus wel hurrroi22

zonder al te zware tegenslagen zie ik top 10 wel Makkelijk lukken voor Remco
(als hij blijft zijn best doen voor het klassement tenminste , zelf achter een mindere dag).

Wat hierboven staat. Er worden zelfs nog een paar vergeten zoals Sivakov, Schleck, MAL,...

Laat ons dat dwaas argument van winnen in Polen ook maar gewoon achterwege laten. Da's echt een dwaze koers.
Dan zijn Burgos of het Baskenland veel impressionanter.

Wat hierboven staat. Er worden zelfs nog een paar vergeten zoals Sivakov, Schleck, MAL,...

Laat ons dat dwaas argument van winnen in Polen ook maar gewoon achterwege laten. Da's echt een dwaze koers.

Reed toen Fugslang op bijna 2 minuten die daarna Lombardije won toen Evenepoel viel. Die prestatie mocht er echt wel zijn hoor.

Hij reed daar Yates, Fuglsang, Carapaz en Schachmann, (en Vingegaard (!) en Hindley (!) nu ik toch bezig ben) die allemaal vol doorreden compleet op een hoopje met een solo van 50(!) kilometer. Dan mochten Roglic en Pogacar ontbreken, voor de rest was dat een serieus sterk deelnemersveld in een niet zo dwaze koers.

Ik denk ook dat het ofwel gigantisch goed ofwel gigantisch slecht gaat zijn. Hij zegt top 10 maar das volgens mij niet wat hij denkt, en als het niet gaat lopen zoals hij wil gaat hij mentaal kraken. En anders gaat hij de tegenstand volledig oprollen :p
Waarom zou hij mentaal kraken? Waarop is die uitspraak gebaseerd?

Polen is echt wel gewoon een tussendoortje, Wellens en Teuns hebben die ook gewonnen. Zelfs Vansummeren

Altijd als het over Evenepoel gaat moet er toch altijd dat minimaliseren bij voor sommigen. Het was in het corona jaar dus waren de deelnemersvelden iets beter gestoffeerd dan anders. Het gaat niet enkel over winnen maar ook de manier waarop die koers verliep dat was echt wel indrukwekkend. Omdat dan een dwaze koers te noemen.

Als VDP dat jaar een solo doet van 50km in de ENECO tour dan vinden we dat toch ook straf en gaan we niet beginnen met ENECO is een dwaze koers.

Is het hun strafste overwinning nee tuurlijk niet wonnen beiden al een monument maar het blijven wel mooi straffe prestaties en dat hoeft niet telkens weer tot ter dood geminimaliseerd worden.

Als Vansummeren die koers kan winnen is het een slechte indicator voor wat iemand zou kunnen in een grote ronde.
Geen enkele GT winnaar won ooit al in Polen. Kijk gewoon naar die erelijst en dat parcours.

0 relevantie mbt GT capaciteiten.

Dat jaar mag je de overwinningen in Burgos en Polen wel wat hoger aanschrijven dan normaal. Die wedstrijden konden als één van de eerste wedstrijden nà de eerste corona-lockdown wel op een (veel) sterker deelnemersveld rekenen dan normaal. Dus de vergelijking met de overwinning van pakweg een Vansummeren gaat niet bepaald op.

Maar goed, zoals ik hier onlangs al zei, ik had hem dit jaar graag zien uitpakken in een rittenkoers van formaat en dat is niet helemaal gelukt. Baskenland was OK, maar ook daar gaf hij het uiteindelijk nog uit handen.

Die van QS gaan een bank overvallen!
Of ze dachten dat het in Friesland te doen was.

Had echt gehoopt dat ze dat lelijk gedrocht in de vuilnisbak zouden gooien

En die van Renson betalen precies maar voor 1 renner? :unsure:

Edit: a nee zal van de maat van hun pakje afhangen, wel vreemd want boven de nummers op de rug is dat amper te zien :lol:

Die van QS gaan een bank overvallen!
Of ze dachten dat het in Friesland te doen was.

Had echt gehoopt dat ze dat lelijk gedrocht in de vuilnisbak zouden gooien
Ik zag Bora rijden en dacht 'ah, ze hebben dat onding gedumped'... Quick-Step staat klaar en op onverklaarbare wijze begon hier de Imperial March te spelen :unsure:

Roglic gaat hier al een zaakje doen. Hebben natuurlijk wel met hemzelf, Dennis en Affina 3 kanonnen in het tijdrijden. QS heeft dat niet slecht gedaan.

edit: Wel geen tijd terug genomen in dat 2de gedeelte en zelfs wat verloren op Ineos. Zijn ze toch wat stilgevallen op het einde of te snel gestart? Zag er even naar uit dat ze min 25s gingen nemen.

Terug
Bovenaan