Het is in mijn ogen wel een heel moeilijk te voorspellen Vuelta. Ik zie zo al meer dan 20 renners die top 5 kunnen rijden, maar even goed in de bus kunnen finishen in de eerste bergrit.

Zelfs meer nu ik het uittyp: Roglic, O'Connor, M.A. López, Nibali, Buitrago, Mäder, Landa, Higuita, Hindley, Kelderman, Uran, Carthy, Chaves, Pinot, Carapaz, Geoghegan Hart, C. Rodriguez, Sivakov, Valverde, Yates, Arensman, P. López, Ayuso, McNulty zijn voor mij allemaal onvoorspelbaar. En dan noem ik Evenepoel niet eens en laat ik bv. de mannen van Wanty achterwege.
Enkel van Almeida heb ik het gevoel dat die hier een parcours op zijn maat krijgt, echt de uitgesproken kopman is en 100% zeker in vorm is. En Más is de uitgesproken kopman die behoudens ongelukken wel top 10 zal rijden.
- Bij 'certitudes' Roglic, Carapaz en Landa heb ik vraagtekens bij de fitheid.
- Bij Bora (3), Ineos (4), Bahrain (3), UAE (3) en EF (3) heb je per ploeg minstens 3 renners die -afhankelijk van hoe we koers evolueert- de uitgesproken kopman kunnen worden. Bij Astana heb je er ook 2.
- Bij Pinot, P. López, Arensman en O'Connor is het dan weer afwachten waar de prioriteiten liggen en bij Yates is het altijd afwachten wat die gaat doen.