Vuelta ciclista a España 2022

Wie wint La Vuelta ciclista a España 2022?

• Tadej Pogačar

• Primož Roglič

• Jai Hindley

• Richard Carapaz

• Simon Yates

• Remco Evenepoel

• Enric Mas

• Mikel Landa

• Nairo Quintana

• Iemand anders

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Tegenstand matig? :thinking: .. Het is niet omdat er geen Pogacar of Vingegaard meerijdt dat de tegenstand matig is.. Trouwens de Sierra Nevada is niet van de poes met zijn 2500 meter en 28 kilometer lange beklimming.
Da's 1 rit. Maar ook weer 100km niks en dan 2 klimmen in de laatste 40 km.
't Is niet dat er in deze Vuelta zotte ritten zitten zoals in de afgelopen Tour met de Granon of Alpe d'Huez of Peyragudes of Hautacam...
En pas op, het zal een zware Vuelta worden, maar wel een Vuelta op maat van Remco.

't Is niet dat er in deze Vuelta zotte ritten zitten zoals in de afgelopen Tour met de Granon of Alpe d'Huez of Peyragudes of Hautacam...
En pas op, het zal een zware Vuelta worden, maar wel een Vuelta op maat van Remco.
We gaan het idd zien.. we kijken er alvast naar uit ;)

Idem, kzou het al fantastisch vinden wanneer Remco bewijst dat hij 3 weken aankan zonder een "al te grote" instorting. Dat zou al een geruststelling zijn voor de toekomst: Remco kan effectief 3 weken continu op een hoog niveau aan. Als dat resulteert in een top 10 dit jaar, des te beter natuurlijk.
Als je een grote ronde kan afwerken zonder 'instorting' dan strand je sowieso wel in de top 10 hoor. Pozzovivo, Carthy en Lopez stonden in de Vuelta 8, 9 en 10 op ~18 minuten.
Het is ook niet de plaats op zich alleen, als hij hier 10de wordt op 35 minuten zoals Madouas in de Tour dan kan hij ook moeilijk tevreden zijn. Dan wordt je eigenlijk beter 15de op 20m bij wijze van spreken.

Nee, ook voor hem. Er zijn geen onoverkomelijke bergritten met reuzenbeklimmingen bij en er zit een lekkere TT van 31 km in.
Bovendien is de tegenstand op enkele blokken na, matig. Dus hij moet sowieso top-5 rijden om met een goed gevoel verder te dromen van een Grand Boucle.
Maar dat is het punt nu net. Hij heeft nog niet bewezen dat hij überhaupt mag dromen van een grote ronde.
In de kleine WT-rittenkoersen kon hij geen potten breken. Niks meetbaar wijst er ook op dat hij 3 weken meekan met de GC-renners.
En je kan zeggen dat er niks zot in zit, maar heb je de profielen al eens bekeken? Veel ritten waar het constant op en neer is en ritten met veel klimmeters die elkaar dag na dag opvolgen.

Als ik het artikel lees dan zijn al zijn zwakkere punten weggewerkt. Aan gewerkt daar geloof ik in, volledig weggewerkt daar dan weer niet.

Pas op ik zou gerust ook willen dromen van een winst, niks liever zelfs. Maar ik denk dat het realistischer is om te hopen op een top10 en daar tevreden mee te zijn.

Maar dat is het punt nu net. Hij heeft nog niet bewezen dat hij überhaupt mag dromen van een grote ronde.
In de kleine WT-rittenkoersen kon hij geen potten breken. Niks meetbaar wijst er ook op dat hij 3 weken meekan met de GC-renners.
En je kan zeggen dat er niks zot in zit, maar heb je de profielen al eens bekeken? Veel ritten waar het constant op en neer is en ritten met veel klimmeters die elkaar dag na dag opvolgen.

Als ik het artikel lees dan zijn al zijn zwakkere punten weggewerkt. Aan gewerkt daar geloof ik in, volledig weggewerkt daar dan weer niet.

Pas op ik zou gerust ook willen dromen van een winst, niks liever zelfs. Maar ik denk dat het realistischer is om te hopen op een top10 en daar tevreden mee te zijn.
Heeft nogtans een kleine WT rittenkoers gewonnen en als je 4de wordt in Baskenland dan heb je itt wat je zegt wel al potten gebroken. Zet daar een goeie Allaphilippe bij en hij wint daar gewoon. Er is ook niets meetbaar om te zeggen dat hij geen 3 weken mee kan met GC renners in een grote ronde. De Giro was daar echt geen waardemeter voor. Dit zal de eerste grote rittenkoers zijn met een (optimale) voorbereiding.

Ik ga er van uit dat hij minstens top 5 rijdt, minder dan dat zal voor mij een teleurstelling zijn. Dat wilt echter wel niet zeggen dat dat in de toekomst wel lukt. Ik geloof er niet in dat een renner zoals hij er niet in slaagt om 3 weken op topniveau te presteren. Al kan het zeker zijn dat hij daar nog enkele jaren voor nodig heeft.

Laatst bewerkt:
Heeft nogtans een kleine WT rittenkoers gewonnen
Polen was in 2020, toch ook alweer 2 jaar geleden.
We gaan het meemaken denk ik. Maar met zoveel zaken die we nog niet weten ben ik eerder voorzichtig.
Zeker om er zo een hype rond te hangen die gewoon in de internationale pers klakkeloos overgenomen wordt.

De podcast in het wiel met Thijs Zonneveld was er wel nuchter over. En dat lijkt me momenteel ook de enige correcte houding.

De renners maken de koers. In de Giro was de meest spectaculaire rit die met aankomst in Turijn gewonnen door Yates. Lokale rondes met pittige klimmetjes en Bora die de knuppel in het hoenderhoek gooide. Valverde kwam binnen als 12e op ruim 8 minuten.

Ik hoop dat we Evenepoel in de eerste week zo weinig mogelijk zien, tot die eerste tijdrit gewoon zo weinig mogelijk energie verspillen. En niet gaan meesprinten in een groep van 30 om dan 5e te worden, laat dat maar aan anderen over.

Ja de buitenlandse pers leest het Nieuwsblad en HLN daarom dat ze er ook niet over kunnen zwijgen :sarcastic:

Wat je hier toch allemaal leest soms.

Je zit met een 22 jarige die al 3 jaar op rij top 10 staat qua zeges en dat zonder sprint. Je hebt de jongste winnaar van LBL in 50 jaar na een solo niet meer vertoond in 40 jaar. De jongste winnaar in meer dan 100 jaar van een wedstrijd zo zwaar als Sebastian. Daarom krijgt die jongen veel aandacht hé omdat het gewoon een verdomd goeie wielrenner is. Dat zien ze in het buitenland ook wel.

En een Vuelta op zijn maat? Om de 2 dagen aankomst bergop. En amper 30kms tegen de klok als dat op zijn maat is wat noem je dan die Tours ten tijde van Amstrong met +100km tegen de klok en de eerste 10 dagen geen berg?

En een Vuelta op zijn maat? Om de 2 dagen aankomst bergop. En amper 30kms tegen de klok als dat op zijn maat is wat noem je dan die Tours ten tijde van Amstrong met +100km tegen de klok en de eerste 10 dagen geen berg?
Vuelta op maat vind ik toch ook redelijk bij de haren getrokken gezien het beperkt aantal tijdritkilometers. 30km is gewoon om te lachen.

Maar 1 op 1 vergelijken met early 2000 is ook wel héél moeilijk. Hell er is een jaar geweest dat Petacchi op zijn eentje de halve Giro opkuiste... die tijd is (gelukkig) voorbij.

Vuelta op maat vind ik toch ook redelijk bij de haren getrokken gezien het beperkt aantal tijdritkilometers. 30km is gewoon om te lachen.

Maar 1 op 1 vergelijken met early 2000 is ook wel héél moeilijk. Hell er is een jaar geweest dat Petacchi op zijn eentje de halve Giro opkuiste... die tijd is (gelukkig) voorbij.
Haha idd, de 9 zeges van Petacchi in de Giro.

Te belachelijk voor woorden in het moderne wielrennen.

Er zijn toch veel analisten, insiders en wielerkenners die Remco naar voor schuiven voor het podium, dat wil toch iets zeggen. Ook een hele hoop die denkt dat hij geen top 10 rijdt, weinig tussenin. De meningen zijn dus echt wel in 2 richtingen verdeeld.

Er zijn weinig TT kilometers maar er zijn amper echt steile beklimmingen, buiten eentje zijn ze allemaal redelijk soft. Ook maar eentje boven 2000m. Iets waar Remco voordeel zou uit moeten kunnen halen.

De grote vraag blijft toch recuperatie en de lange klims.

Er zijn toch veel analisten, insiders en wielerkenners die Remco naar voor schuiven voor het podium, dat wil toch iets zeggen. Ook een hele hoop die denkt dat hij geen top 10 rijdt, weinig tussenin. De meningen zijn dus echt wel in 2 richtingen verdeeld.
Dat vind ik persoonlijk nogal vreemd want er is volgens mij no way dat hij buiten de top 10 rijdt behoudens een mega inzinking OF dat hij na 1,5 week gewoon zegt fuck it, 2 keer in de bus binnen komt en dan voor ritwinst gaat. Als hij echt van begin tot einde voorrang geeft aan een zo goed mogelijk klassement valt hij nooit buiten de top 10.

Je moet die opinies van 'analysten en kenners' ook wel met een korreltje zout nemen. Er is weinig eer te halen met een 7de-8ste plaats te voorspellen, voor zowel het voor als tegen kamp is dat boter noch vis. Veel leuker is te zeggen: "hij gaat podium rijden (of winnen)" OF het compleet tegengestelde "hij faalt compleet", dat polariseert meer en polariseren verkoopt.

Dat vind ik persoonlijk nogal vreemd want er is volgens mij no way dat hij buiten de top 10 rijdt behoudens een mega inzinking OF dat hij na 1,5 week gewoon zegt fuck it, 2 keer in de bus binnen komt en dan voor ritwinst gaat.
Ik denk ook dat het ofwel gigantisch goed ofwel gigantisch slecht gaat zijn. Hij zegt top 10 maar das volgens mij niet wat hij denkt, en als het niet gaat lopen zoals hij wil gaat hij mentaal kraken. En anders gaat hij de tegenstand volledig oprollen :p

Fag0SXNUIAApg2o

"In de Vuelta heeft Rodriguez wel het voordeel dat hij Carapaz in de ploeg heeft. Hij zal minder druk ervaren dan Ayuso de komende weken. Want bij UAE hebben ze geen kopman die voor de eindzege kan gaan."

☠️

Het is in mijn ogen wel een heel moeilijk te voorspellen Vuelta. Ik zie zo al meer dan 20 renners die top 5 kunnen rijden, maar even goed in de bus kunnen finishen in de eerste bergrit. 😅
Zelfs meer nu ik het uittyp: Roglic, O'Connor, M.A. López, Nibali, Buitrago, Mäder, Landa, Higuita, Hindley, Kelderman, Uran, Carthy, Chaves, Pinot, Carapaz, Geoghegan Hart, C. Rodriguez, Sivakov, Valverde, Yates, Arensman, P. López, Ayuso, McNulty zijn voor mij allemaal onvoorspelbaar. En dan noem ik Evenepoel niet eens en laat ik bv. de mannen van Wanty achterwege.

Enkel van Almeida heb ik het gevoel dat die hier een parcours op zijn maat krijgt, echt de uitgesproken kopman is en 100% zeker in vorm is. En Más is de uitgesproken kopman die behoudens ongelukken wel top 10 zal rijden.
- Bij 'certitudes' Roglic, Carapaz en Landa heb ik vraagtekens bij de fitheid.
- Bij Bora (3), Ineos (4), Bahrain (3), UAE (3) en EF (3) heb je per ploeg minstens 3 renners die -afhankelijk van hoe we koers evolueert- de uitgesproken kopman kunnen worden. Bij Astana heb je er ook 2.
- Bij Pinot, P. López, Arensman en O'Connor is het dan weer afwachten waar de prioriteiten liggen en bij Yates is het altijd afwachten wat die gaat doen.

"In de Vuelta heeft Rodriguez wel het voordeel dat hij Carapaz in de ploeg heeft. Hij zal minder druk ervaren dan Ayuso de komende weken. Want bij UAE hebben ze geen kopman die voor de eindzege kan gaan."

☠️
Defuck, ik lees dit net nadat ik had getypt dat dat de enige ploeg is met een goede uitgesproken kopman die in vorm is. :laugh:

Dat vind ik persoonlijk nogal vreemd want er is volgens mij no way dat hij buiten de top 10 rijdt behoudens een mega inzinking OF dat hij na 1,5 week gewoon zegt fuck it, 2 keer in de bus binnen komt en dan voor ritwinst gaat. Als hij echt van begin tot einde voorrang geeft aan een zo goed mogelijk klassement valt hij nooit buiten de top 10.

Je moet die opinies van 'analysten en kenners' ook wel met een korreltje zout nemen. Er is weinig eer te halen met een 7de-8ste plaats te voorspellen, voor zowel het voor als tegen kamp is dat boter noch vis. Veel leuker is te zeggen: "hij gaat podium rijden (of winnen)" OF het compleet tegengestelde "hij faalt compleet", dat polariseert meer en polariseren verkoopt.
Het is niet onlogisch dat een jonge renner in zijn eerste (echte) grote tour geen top 10 rijdt, dat heeft de geschiedenis al genoeg bewezen. Ik denk dat eerder daar de denk redenering zit.
Defuck, ik lees dit net nadat ik had getypt dat dat de enige ploeg is met een goede uitgesproken kopman die in vorm is.
:laugh:
Hoezo UAE heeft geen kopman die voor de overwinning kan gaan? (volgens dat artikel)

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan