Vuelta ciclista a España 2022

Wie wint La Vuelta ciclista a España 2022?

• Tadej Pogačar

• Primož Roglič

• Jai Hindley

• Richard Carapaz

• Simon Yates

• Remco Evenepoel

• Enric Mas

• Mikel Landa

• Nairo Quintana

• Iemand anders

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Ik vroeg wie de puntentrui ging winnen en dacht aan Hayter , sommige andere zeggen dat Hayter voor GC en witte trui gaat.
(hij komt zelf niet in aanmerking voor de witte trui met deze concurrentie (of ze moesten allemaal uitvallen).
Zoals hayter zelf ook zegt.
Oh dat weet ik. Ik snap gewoon niet dat er gediscussieerd wordt over het feit dat Hayter een goeie all-rounder is want dat is gewoon een feit.
Dan lijkt het mij toch niet zo far fetched om te zeggen dat het een "type" Van Aert is. Ik begrijp ook niet waarom dat niet zou mogen, Van Aert is waarschijnlijk toch wel de eerste naam waaraan je denkt als je het woord all-rounder gebruikt? De term "Van Aert-light" is misschien een beetje neerbuigend maar dan verzanden we weer in een semantische discussie. :unsure:

Oh dat weet ik. Ik snap gewoon niet dat er gediscussieerd wordt over het feit dat Hayter een goeie all-rounder is want dat is gewoon een feit.
Dan lijkt het mij toch niet zo far fetched om te zeggen dat het een "type" Van Aert is. Ik begrijp ook niet waarom dat niet zou mogen, Van Aert is waarschijnlijk toch wel de eerste naam waaraan je denkt als je het woord all-rounder gebruikt? De term "Van Aert-light" is misschien een beetje neerbuigend maar dan verzanden we weer in een semantische discussie. :unsure:
Je mag zeggen dat Hayter een goeie all-rounder is want dat klopt ook gewoon.
Maar om daar dan onmiddellijk een light-WVA van te maken is toch echt wel de waarheid oneer aandoen.

Die jongen is 23 jaar en heeft net de ronde van Polen gewonnen en heeft laten zien dat hij gewoon veel in zijn mars heeft. Nee hij is (nog) niet de man die in het hooggebergte de pannen van het dak rijdt. Maar heeft Remco dat dan wel al vaak laten zien?
Maar wat hij wel al heeft laten zien dat een helling ook geen probleem is voor hem.
Ik denk echt wel dat we Hayter met een pak meer respect moeten behandelen en hem niet simpelweg een light-versie van één van de beste renners van dit moment moeten noemen.
En als ik dan zie dat we gaan zeggen dat Hayter geen kans maakt want Rodriguez is mee, ja sorry hoor maar gaan we echt zeggen dat die jongen beter is? Op dit moment in zijn carrière?
Je moet de stage profiles er maar eens naast leggen, voldoende waar Hayter zich kan uitleven en stages waar ze hem zeker niet los zullen rijden.

Ik ga voor de rest hier woorden aan vuil maken , rodriguez zal wel op de eerste beste echte col het peleton in brokken rijden zoals hierboven.
alsook de gokkantoren zeggen het. Als je er toch zo zeker van bent waag zeker een gokje x125 voor de jongerentrui

Je mag zeggen dat Hayter een goeie all-rounder is want dat klopt ook gewoon.
Maar om daar dan onmiddellijk een light-WVA van te maken is toch echt wel de waarheid oneer aandoen.

Die jongen is 23 jaar en heeft net de ronde van Polen gewonnen en heeft laten zien dat hij gewoon veel in zijn mars heeft. Nee hij is (nog) niet de man die in het hooggebergte de pannen van het dak rijdt. Maar heeft Remco dat dan wel al vaak laten zien?
Maar wat hij wel al heeft laten zien dat een helling ook geen probleem is voor hem.
Ik denk echt wel dat we Hayter met een pak meer respect moeten behandelen en hem niet simpelweg een light-versie van één van de beste renners van dit moment moeten noemen.
En als ik dan zie dat we gaan zeggen dat Hayter geen kans maakt want Rodriguez is mee, ja sorry hoor maar gaan we echt zeggen dat die jongen beter is? Op dit moment in zijn carrière?
Je moet de stage profiles er maar eens naast leggen, voldoende waar Hayter zich kan uitleven en stages waar ze hem zeker niet los zullen rijden.
Sinds wanneer is een jonge opkomende renner een light versie van één van de beste renners van het moment noemen onrespectvol? Dat gaat over dit moment, niet dat dat een prognose is voor de rest van zijn carrière.

Een type Van Aert? Hoe kom je daarbij?
Nee zijn sprint is bijlange niet zo goed hoor, hij is vooral goed in tijdrijden en klimmen.
Plus dat hij meedingt voor de witte trui als beste jongere.
Jij gaat nog verschieten deze Vuelta. Hayter kan in het peloton ritten winnen door zijn sprint en al helemaal na een zware rit. Op een goeie dag kan die misschien een bergrit winnen uit de vroeg vlucht, maar dan mogen zelfs de Polanc'en en Vines van deze wereld al niet mee zijn en mag het ook niet al te steil zijn.

Meer woorden ga ik er niet aan vuil maken.

Voila, allemaal perfect, kan niet meer misgaan hé :tongue:

Hier gaan we weer... Ik heb de indruk dat zelfs de buitenlandse pers ook mee doet.

Ik hoop echt op een mooie Vuelta voor Remco want anders is het achteraf weer een shitstorm van jewelste :lol:

Oh jee. Klaas Lodewyck (ploegleider QS en vaak dichte begeleider van Evenepoel) positief op Covid. Voor zover ik weet heeft Remco eerder nog niet positief getest, zeker sinds de start van het seizoen niet. Nu even niet aub!

En Quintana gaat toch niet van start.

Laatst bewerkt:

De hype is groot, om niet te zeggen immens.
Op elke kanaal noemen ze hem na Carapaz bij de favorieten.
Je kan niet zeggen dat het volledig onterecht is, maar de basis waarop dit gedaan wordt is niet zo heel breed.

Je zou bijna zeggen dat de druk zo hoog is dat het enkel maar kan mislukken. Eerste doel is uitrijden en daarna top 10, alles extra is super.

De hype is groot, om niet te zeggen immens.
Op elke kanaal noemen ze hem na Carapaz bij de favorieten.
Je kan niet zeggen dat het volledig onterecht is, maar de basis waarop dit gedaan wordt is niet zo heel breed.

Je zou bijna zeggen dat de druk zo hoog is dat het enkel maar kan mislukken. Eerste doel is uitrijden en daarna top 10, alles extra is super.
Als je al die kleine rittenkoersen kan winnen en dan u volledig najaar afstelt op die Vuelta dan zou geen top 10 rijden toch wel een gigantische teleurstelling zijn imo. Als je het favorietenlijstje van Sporza bekijkt zou je denken dat het drummen wordt voor die top 10 maar in zo'n Vuelta zakt er daar klassiek een hele hoop gewoon door of mannen die dubbelen en in hun 2de GT geen klassement ambieren maar gewoon voor een rit gaan.
Het doel mag dus toch wel iets meer zijn dan gewoon uitrijden alleen imo. Het is toch de bedoeling om deze Vuelta te gebruiken als benchmark naar de toekomst en dan moet je, zonder ziekte en ongelukken, toch in die top 10 kunnen eindigen. Je kan na deze voorbereiding moeilijk veel blijven investeren in grote rondes als je troosteloos 12de wordt op 30 minuten bv... maar dat verwacht ik voor alle duidelijkheid niet. Top 5/podium mag je niet verwachten imo (wel op hopen) maar top 10 zou toch het absolute minimum moeten zijn.

Is gewoon een oplijsting van zijn huidige leerproces en inderdaad de punten die hij al fel heeft verbeterd.. Niks mis mee denk ik.. Niemand zegt dat hij de Vuelta zal winnen. Top 10 en rit winnen zal al heel goed gereden zijn.

Als je al die kleine rittenkoersen kan winnen en dan u volledig najaar afstelt op die Vuelta dan zou geen top 10 rijden toch wel een gigantische teleurstelling zijn imo. Als je het favorietenlijstje van Sporza bekijkt zou je denken dat het drummen wordt voor die top 10 maar in zo'n Vuelta zakt er daar klassiek een hele hoop gewoon door of mannen die dubbelen en in hun 2de GT geen klassement ambieren maar gewoon voor een rit gaan.
Het doel mag dus toch wel iets meer zijn dan gewoon uitrijden alleen imo. Het is toch de bedoeling om deze Vuelta te gebruiken als benchmark naar de toekomst en dan moet je, zonder ziekte en ongelukken, toch in die top 10 kunnen eindigen. Je kan na deze voorbereiding moeilijk veel blijven investeren in grote rondes als je troosteloos 12de wordt op 30 minuten bv... maar dat verwacht ik voor alle duidelijkheid niet. Top 5/podium mag je niet verwachten imo (wel op hopen) maar top 10 zou toch het absolute minimum moeten zijn.

Ik zou de tegenstand toch maar niet onderschatten. De combinatie Giro-Vuelta is perfect mogelijk toch? De volledige top-13 van de Giro staat hier aan de start. + Roglic, Almeida, O'Connor, Carlos Rodriguez, Hart, Sivakov, Higuita,... En die hebben ook niet de Tour (uit)gereden. Dat zijn al 24 top-10 kandidaten. :)

Ik ben wel akkoord dat geen top-10 een teleurstelling zou zijn, behalve als hij het klassement helemaal laat varen en effectief een paar ritzeges zou pakken. Maar ik denk/hoop dat hij kan meedoen voor het podium als hij recht blijft en niet ziek wordt. Het parcours ligt hem en hij heeft zich perfect kunnen voorbereiden. Wordt boeiend.

Een teleurstelling voor U zal je eerder bedoelen.. Een top 10 is goed en Top 5 prachtig.. Kan hij sowieso op verderbouwen stap voor stap..
Nee, ook voor hem. Er zijn geen onoverkomelijke bergritten met reuzenbeklimmingen bij en er zit een lekkere TT van 31 km in.
Bovendien is de tegenstand op enkele blokken na, matig. Dus hij moet sowieso top-5 rijden om met een goed gevoel verder te dromen van een Grand Boucle.

Nee, ook voor hem. Er zijn geen onoverkomelijke bergritten met reuzenbeklimmingen bij en er zit een lekkere TT van 31 km in.
Bovendien is de tegenstand op enkele blokken na, matig. Dus hij moet sowieso top-5 rijden om met een goed gevoel verder te dromen van een Grand Boucle.
Tegenstand matig? :thinking: .. Het is niet omdat er geen Pogacar of Vingegaard meerijdt dat de tegenstand matig is.. Trouwens de Sierra Nevada is niet van de poes met zijn 2500 meter en 28 kilometer lange beklimming.

Is gewoon een oplijsting van zijn huidige leerproces en inderdaad de punten die hij al fel heeft verbeterd.. Niks mis mee denk ik.. Niemand zegt dat hij de Vuelta zal winnen. Top 10 en rit winnen zal al heel goed gereden zijn.
Ik zie zo'n artikels toch liever verschijnen op de 2e rustdag als hij er nog goed voorstaat in het klassement.

Het wordt niet letterlijk gezegd, maar enkel een topprestatie lijkt nog mogelijk als je dit leest. Heeft al zijn zwakke punten weggewerkt als je dit leest.

Heeft weer fantastische dingen laten zien dit jaar, maar zijn beste prestaties op topniveau waren wederom in eendagskoersen.

Valencia, Algarve, Noorwegen, ... allemaal heel mooi, maar in de échte topkoersen van één week is het wederom niet echt gelukt (Tirreno, Baskenland en Zwitserland). Baskenland was niet slecht, maar als ik me niet vergis, zakt hij daar op de laatste dag toch van plek 1 naar plek 4 ofzo. Moest hij één van deze koersen eens tot een goed einde hebben gebracht, dan zou ik er nu meer van verwachten.

Ik blijf dus bij mijn oorspronkelijke verwachtingen. Ik hoop dat hij in een paar ritten kan uitpakken en dat hij vooral in de 3e week nog kan laten zien dat er nog iets in de tank zit. Als dat dan ook resulteert in een goed klassement is dat mooi meegenomen. Zo niet, zal er een eerlijke evaluatie moeten gebeuren.

Ik blijf dus bij mijn oorspronkelijke verwachtingen. Ik hoop dat hij in een paar ritten kan uitpakken en dat hij vooral in de 3e week nog kan laten zien dat er nog iets in de tank zit. Als dat dan ook resulteert in een goed klassement is dat mooi meegenomen. Zo niet, zal er een eerlijke evaluatie moeten gebeuren.
Idem, kzou het al fantastisch vinden wanneer Remco bewijst dat hij 3 weken aankan zonder een "al te grote" instorting. Dat zou al een geruststelling zijn voor de toekomst: Remco kan effectief 3 weken continu op een hoog niveau aan. Als dat resulteert in een top 10 dit jaar, des te beter natuurlijk.

Terug
Bovenaan