Vuelta ciclista a España 2022

Wie wint La Vuelta ciclista a España 2022?

• Tadej Pogačar

• Primož Roglič

• Jai Hindley

• Richard Carapaz

• Simon Yates

• Remco Evenepoel

• Enric Mas

• Mikel Landa

• Nairo Quintana

• Iemand anders

De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
Dieu blijft in het rood en lijkt wel vrij comfortabel te zitten.
Van Carapaz zal het niet meer komen dat is duidelijk. Het zal van Gheoghegan Hart of Rodriguez moeten komen.

Jay Vine rijdt hier wel een zeer straffe vuelta. Maar als je zijn waarden zag die hij trapte en in uw achterhoofd houdt dat klimmen W/kg is dan moeten we hier nu ook niet van schrikken. In het continentaal circuit kwam hij gewoon niet tot zijn recht, iets wat we in België ook voorhebben. Bij de jongeren is het vooral vlakke koersen rijden en als je dan tenger bent en relatief minder vermogen trapt dan kom je er niet aan te pas. Gelukkig is men tegenwoordig wel al meer bezig om klimtalent te scouten.

Ilan zijn overstap naar PatLef is ook een zeer goeie zet geweest. Als je die jongen nu ziet rijden dan is dat toch echt een lust!

Ik begreep de tactiek van QuickStep niet echt, waarom zo hard rijden?
Je zag toch al van ver dat de kopgroep teveel kwaliteit had om daar plots minuten op dicht te gaan rijden. Geef ze 6 a 7 minuten en ze gaan vooraan ook trager rijden. Dan rijdt Cavagna tot aan de slotklim en kan je daar nog alle kaarten op tafel gooien. Het is nog twee weken tot Madrid hé. Ik zou liever wat minder machtsvertoon zien.

Je zag toch al van ver dat de kopgroep teveel kwaliteit had om daar plots minuten op dicht te gaan rijden. Geef ze 6 a 7 minuten en ze gaan vooraan ook trager rijden. Dan rijdt Cavagna tot aan de slotklim en kan je daar nog alle kaarten op tafel gooien. Het is nog twee weken tot Madrid hé. Ik zou liever wat minder machtsvertoon zien.
En dan komt Jay Vine misschien dichtbij? Hij staat nu nog op 6 minuten...

Vervaeke gaf aan in zijn interview dat Cavanga nog langer kon doorrijden maar dat ze hem wouden sparen voor wat nog komend is. Idem met Serry, Masnada en hemzelf. Zo hard zal dat dan niet geweest zijn voor hun?

Vervaeke gaf aan in zijn interview dat Cavanga nog langer kon doorrijden maar dat ze hem wouden sparen voor wat nog komend is. Idem met Serry, Masnada en hemzelf. Zo hard zal dat dan niet geweest zijn voor hun?
Ik denk dat het inderdaad al bij al nog mee viel, schijn kan soms ook bedriegen. Soms lijkt het allemaal indrukwekkend als je daar met een treintje op kop zit, maar als er dan nog 50man aan hangt zet dat alles wel een beetje in perspectief.
Ik hoop wel dat ze slim met hun krachten blijven omspringen. Ze zouden toch al wat ervaring moeten hebben uit die Giro van 2020 met Almeida, met het verschil dat die kern op papier toch een stukje minder sterk was.

Morgen rustdag en nieuwe covid test…
Vandaag vallen er weer een deel af (Pieter Serry, Wout Poels).
Hopelijk kan het beperkt blijven…

Terug
Bovenaan