Vuelta 2024

Wie wint de Vuelta ?

• Roglic

Stemmen: 25 51,0%
  • Kuss

Stemmen: 3 6,1%
  • Almeida

Stemmen: 2 4,1%
  • Yates Adam

Stemmen: 7 14,3%
  • Mas

Stemmen: 1 2,0%
  • Landa

Stemmen: 3 6,1%
  • D.F. Martinez

Stemmen: 0 0,0%
  • Rodriguez Carlos

Stemmen: 1 2,0%
  • Carapaz

• Skjelmose

• Tiberi

• Uijtdebroeks

Stemmen: 5 10,2%
  • Arensman

• Gaudu

• Toch iemand anders (wie dan...)

Stemmen: 2 4,1%

• Totaal aantal stemmers
    49
Omdat hij een winnaar is natuurlijk. En omdat hij graag koerst. Precies of geld is een drijfveer voor hem.
Het een sluit het ander niet uit natuurlijk.
Als je niet graag met uw fiets rijdt dan wordt je geen profwielrenner natuurlijk.

Maar we moeten ook niet naïef zijn natuurlijk. Het is niet alsof hij voor de fun rijdt met een redbull helm en al die opofferingen gewoon voor niks doet.
Natuurlijk is zijn verloning ook gewoon een belangrijke component, waar niks mis mee is en wat ook volledig te begrijpen valt.

Van Aert toch al serieus afgezien op de fiets, eerst die val in de tijdrit van de Tour in Pau, dan Dwars door Vlaanderen heel zwaar gevallen, en nu dit weer. Een mens zou er moedeloos van worden. En dan laat ik die coronabesmetting en lekke band in Parijs-Roubaix nog achterwege.

Wout kennende gaat die er wel weer alles aan doen om volgend jaar top voor de dag te komen, mentaal ijzersterk. Het is hem gegund, een jaar zonder zware valpartijen en/of pech.

Roglic niet top toch?
Ofwel vrij economisch naar boven gereden.
Kwam uiteindelijk met Mas en Carapaz binnen.

Het lijstje van grote teleurstellingen wordt alsmaar groter bij Van Aert, da's toch niet normaal meer.

En die vloek van VLAB dit jaar gaat rustig verder...

Beetje lullig voor Groves wel , zo de groene trui op een diefje winnen.

Ik zou het toch niet zo leuk vinden om hem op die manier te winnen.

Hij ook niet denk ik. Had zich ongetwijfeld al neergelegd bij een 2e plek. We zitten toch al in de 3e week... veel plezier zal hij er niet aan beleven.

Hij ook niet denk ik. Had zich ongetwijfeld al neergelegd bij een 2e plek. We zitten toch al in de 3e week... veel plezier zal hij er niet aan beleven.

Beetje lullig voor Groves wel , zo de groene trui op een diefje winnen.

Ik zou het toch niet zo leuk vinden om hem op die manier te winnen.

Overmorgen is hij dat al weer vergeten hoor. GVA werd 5 jaar gouden Greg genoemd omdat Nibali de meesterdaler viel in een afdaling.

Zeer jammer uiteraard, WVA begint zowat de Vlaamse Roglic te worden.
Alleen al in 2024 val in:
DDV
Tour
Wegrit OS
2x in de Vuelta

Quasi elke rit(tenkoers) waar hij gestart is dit jaar heeft hij wel tegen de grond gelegen.
Iets zegt me dat hij het ook wat bij zichzelf moet gaan zoeken.

Hij is een aanvallend type.

Iemand die voorzichtig is en verdedigend koerst zal waarschijnlijk 2x zo weinig kans hebben op een val.
(Een aanvaller voor u die geen risico's schuwt kan u ook mee sleuren in een val daarom maal 2)

Anyways hij zou geen breuken hebben, wel een grote/diepe snijwonde en wat spieren / pezen mogelijks geraakt.
Of hij nog rijdt dit seizoen valt af te wachten maar zijn voorjaar volgend jaar zou niet in het gedrang komen.

DDV
Tour
Wegrit OS
2x in de Vuelta

Quasi elke rit(tenkoers) waar hij gestart is dit jaar heeft hij wel tegen de grond gelegen.
Niet elke val moet je gelijk behandelen natuurlijk.
Vallen hoort er spijtig genoeg nu gewoon bij.
Wegrit OS maakt hij gewoon een domme inschattingsfout, maar goed hoe fris en bij de les ben je nog na zoveel km en op dat moment in de koers.
Zelfs Pogacar valt wel eens en ook MVDP houdt het niet altijd recht.

Groves gaat overigens gewoon met volle trots in Madrid die trui in ontvangst nemen hoor (als hij daar geraakt natuurlijk). Ook de component aan de finish geraken hoort erbij.

Hij is een aanvallend type

Iemand die voorzichtig is en verdedigend koerst zal waarschijnlijk 2x zo weinig kans hebben op een val.

Nochtans is WVA van de groten van de sport de renner die het meest verdedigend rijdt en het minst pusht.
Heeft hem al een paar keer een overwinning gekost waar hij zeker de benen had om te winnen, maar waar hij door niet te durven of willen pushen verliest.

Lol, daar geloof ik niets van. Uitrijden is ook een onderdeel. Binnen paar jaar weet niemand nog (buiten in Vlaanderen) dat dat de Vuelta was waar Wout viel en anders de groene trui ging pakken. Groves zet het met alle plezier op zijn palmares.

Hij is een aanvallend type.

(Een aanvaller voor u die geen risico's schuwt kan u ook mee sleuren in een val daarom maal 2)

Anyways hij zou geen breuken hebben, wel een grote/diepe snijwonde en wat spieren / pezen mogelijks geraakt.
Of hij nog rijdt dit seizoen valt af te wachten maar zijn voorjaar volgend jaar zou niet in het gedrang komen.
Laat ons hopen dat het nog in orde komt tegen het WK. De eerste 1-2 weken gaat hij niet kunnen fietsen alleszins denk ik, zo een wonde heeft ook tijd nodig om goed te genezen. Als het enkel een wonde is.
Een knie is constant in beweging op de fiets en in het begin zal hij dat moeten zoveel mogelijk stil houden wellicht.

DDV
Tour
Wegrit OS
2x in de Vuelta

E3, Noorwegen en volgens mij nog een 2e valpartij in de Tour er nog bij.
Hoeveel kan een lichaam aan vraag je je dan af?

Lol, daar geloof ik niets van. Uitrijden is ook een onderdeel. Binnen paar jaar weet niemand nog (buiten in Vlaanderen) dat dat de Vuelta was waar Wout viel en anders de groene trui ging pakken. Groves zet het met alle plezier op zijn palmares.
We zijn dicht tegen het einde. Ik kan me voorstellen dat het die eerste dagen toch wat 'raar' aanvoelt. En dan is de Vuelta al gedaan. We zullen zien hoe hij straks het podium op komt :wink:

Maar hij kan het inderdaad op zijn palmares zetten. Daar zal hij niet rouwig om zijn.
Nu ja, voor de rest gaat niemand het ooit nog over die puntentrui hebben natuurlijk... moest het de leiderstrui geweest zijn, was het andere koek.

E3, Noorwegen en volgens mij nog een 2e valpartij in de Tour er nog bij.
Hoeveel kan een lichaam aan vraag je je dan af?
Volgens de laatste berichtinggeving zijn er geen breuken en zouden er ook geen pezen of enig ander cruciaal weefsel geraakt zijn maar zijn ze nog bijkomende testen aan het doen in het ziekenhuis.

Anyways de schade zou meevallen en het grootste probleem zou de erg diepe wonde zijn.

Terug
Bovenaan