Vuelta 2023

Wie wint la Vuelta 2023

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 25 29,1%
  • Primoz Roglic

Stemmen: 15 17,4%
  • Remco Evenepoel

Stemmen: 41 47,7%
  • Geraint Thomas

Stemmen: 0 0,0%
  • João Almeida

• Enric Mas

• Juan Ayuso

Stemmen: 5 5,8%
  • Richard Carapaz

• Iemand Anders

• Totaal aantal stemmers
    86
  • Opiniepeiling gesloten .
Samen met de Tourmalet is dit toch wel een beetje de rit der ritten van dit jaar, waarschijnlijk zelfs meer nog dan de Tourmalet, die rijden ze quasi elk jaar over in de Tour. De Angliru heeft toch nog net dat tikkeltje meer, als je alle klassementsmannen laat kiezen welke rit ze graag zouden winnen ze kiezen allemaal deze denk ik.

Ow ja ik begrijp het hoor. En hun ploeg is ook gewoon sterk genoeg om dit te doen natuurlijk hebben krachten in overschot.

Hoezo? Nog 2km klimmen en de voorsprong groeit nog lichtjes hoor. Ik gok er toch nog steeds op dat Remco gewoon de volle bergpunten pakken op de eerste 2 beklimmingen ..
Joa, vlak ging het vlotter dan bergop voor het peloton. Wat dus wil zeggen dat Remco nu redelijk snel de deze aan't knallen is en de ritzege al uit z'n hoofd gezet heeft.

Hoezo? Nog 2km klimmen en de voorsprong groeit nog lichtjes hoor. Ik gok er toch nog steeds op dat Remco gewoon de volle bergpunten pakken op de eerste 2 beklimmingen ..

Tuurlijk pakt hij die. Heeft een geweldige locomotief voor hem. Die zien ze niet meer terug voor de Angliru. (/streep)

de voorsprong is nu toch al een hele tijd dezelfde gebleven.
Het zou extreem straf zijn moest hij de rit nog winnen :) Het is vooral om de bollen te doen natuurlijk

die 2de berg haalt hij ook nog sowiezo

Joa, vlak ging het vlotter dan bergop voor het peloton. Wat dus wil zeggen dat Remco nu redelijk snel de deze aan't knallen is en de ritzege al uit z'n hoofd gezet heeft.
Ja ritwinst is inderdaad nu wel heel moeilijk of hij moet een waanzinnige superdag hebben.

Met dit jagend peloton zou een REV overwinning indrukwekkender zijn dan wanneer hij vanuit de groep der favorieten zou winnen.

Soler is goed zot. Hij rijdt nu helemaal alleen achter een koppel duo. Maar goed de zotten maken de koers! :D
Vooral ook omdat de top van de 1ste klim en de voet van de 2de klim toch een afstandje uit elkaar liggen.
Had dan misschien logischer geweest om pas op die 2de klim aan te vallen...

Wat een kansloze ploeg... Nemen de rol van Movistar mooi over als ploeg die volop op kop rijdt om er daarna loeihard afgereden te worden.

Terug
Bovenaan