Vuelta 2023

Wie wint la Vuelta 2023

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 25 29,1%
  • Primoz Roglic

Stemmen: 15 17,4%
  • Remco Evenepoel

Stemmen: 41 47,7%
  • Geraint Thomas

Stemmen: 0 0,0%
  • João Almeida

• Enric Mas

• Juan Ayuso

Stemmen: 5 5,8%
  • Richard Carapaz

• Iemand Anders

• Totaal aantal stemmers
    86
  • Opiniepeiling gesloten .
Alpecin :unsure: als ze denken dat Groves hier kan winnen zijn ze toch wel heel optimistisch. En als ze schrik hebben dat Evenepoel ook groen gaat pakken dan gaat dit ook niet helpen.

Groves kan die bergjes aan natuurlijk. Zou me niet verbazen moest EF sebiet ook mee gaan rijden voor Marijn.
2-3 minuten, zoals gezegd, overbrugbaar.

Groves kan die bergjes aan natuurlijk. Zou me niet verbazen moest EF sebiet ook mee gaan rijden voor Marijn.

Helemaal niet overbrugbaar op Remco. Op die rest misschien ja, dat kan hij misschien nog een ereplaats halen, maar dan nog gaan ze bergop in het peloton ook snel moeten gaan en Alpecin heeft daar het team niet voor.

Met Evenepoel, Kron, Buitrago en Kamna vooraan? Groves kan aardig bergop maar die kan hij toch nooit volgen. En met een mannetje bij te steken breng je die 15 vooraan niet terug hoor.

Dat is nu toch wel heel erg vaak dat ze bij sporza (vroeger Carl en nu Jose) telkens vergeten dat Evenepoel al 3 keer San Sebastian gewonnen heeft en niet 2 keer.

Als je ziet hoe goed hij fysiek is de 2 dagen na zijn inzinking toont aan dat het gewoon 100% mentaal was. De angst voor de 3 Jumbo's waarvan hij wist dat ze 1 voor 1 remco onder druk gingen zetten.

Edit: persoonlijk vind ik het veel leuker om een Remco die niet voor het klassement gaat rond te zien rijden. Kan hij elke dag zoals hij als de beste kan vol gas geven en iedereen langzaam dood nijpen. Niet gewoon de Jumbo trein volgen.

Laatst bewerkt:
Deze algemene situatie voor Evenepoel doet me een beetje denken aan hetgeen sommigen zeiden dat hij moest doen toen hij corona had: naar de Tour gaan 'zonder klassementsambities', eventueel zich ostentatief op een halfuur achterstand ofzo laten rijden in de eerste dagen, om dan voor de rest van de Tour te gaan voor ritzeges.

Terug
Bovenaan