Vuelta 2023

Wie wint la Vuelta 2023

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 25 29,1%
  • Primoz Roglic

Stemmen: 15 17,4%
  • Remco Evenepoel

Stemmen: 41 47,7%
  • Geraint Thomas

Stemmen: 0 0,0%
  • João Almeida

• Enric Mas

• Juan Ayuso

Stemmen: 5 5,8%
  • Richard Carapaz

• Iemand Anders

• Totaal aantal stemmers
    86
  • Opiniepeiling gesloten .
Jumbo gaat niet rijden, ze hebben "niemand meer over" in het peloton... Tzal aan Quick-Step en Bora zijn denk ik? UAE misschien voor Ayuso en Almeida.

EDIT: Gesink blijkt ook mee te zijn... juist Kelderman nog in steun van Roglic & Vingegaard :confused: Plot twist: Kuss is de écht kopman :unsure:
Kelderman is in deze etappe nog maar eens gevallen in deze Vuelta. Hoe fit is die nog?

??? Welke move? Als Evenepoel goed genoeg is is het gewoon kwestie van te volgen natuurlijk. Laatste kilometers zijn aan +10% daar heb je zoveel voordeel niet als je in iemands wiel zit. Als ze dit deden in een rit met een vallei dan heb je een probleem.
Klim al eens bekeken ? Daar heeft de wind vrij spel de laatste 3km. Dus ik zou zeggen, kopman uit de wind zetten mss ?

Ik denk een beetje door Benji Naesen gelanceerd? Er is in ieder geval heel veel volk die Kuss wel eens een GC wil zien rijden, dus shet is blijven plakken.

Heeft hij al een paar Vueltas geleden eens geprobeerd dacht ik. Heeft ook telkens wel een slechte dag en zijn tijdrit is niet die van een klassements rijder het moet al redelijk zot lopen voor Kuss om een GT te winnen.

Die kopgroep valt nu ook uit elkaar. Kuss gaat geen 7 minuten hebben aan de streep hé.
Tzou er nog moeten bij komen. Kuss komt tekort voor een GC in principe, heeft zelf ook al vaak aangegeven dat daar ook helemaal zijn interesse niet ligt, je moet nog met de mentale druk om kunnen gaan ook, dat is niet iedereen gegeven. Maar ik zou Kuss toch maar geen 7 minuten geven. Die heeft geen half uur nodig zoals Óscar Pereiro in den tijd... ook al omdat je Vingegaard en Roglic dan toch wel min of meer in een zetel zet. Je kan beter zelf in die zetel blijven zitten Remco zijnde waar ze u moeten aanvallen en niet omgekeerd.

Moet je er nog altijd Evenepoel af rkijgen natuurlijk en als het dan echt veel wind staat maakt het dat enkel moeilijker om elkaar te lossen.
Niet als het echt een man tegen man gevecht wordt, zeker op die steile stukken naar het einde toe. Tegenwind is vooral een nadeel op een loper van 6-7% waar ze met 25man oprijden. Als ze met 5 kopmannen overblijven is dat al een heel andere zaak.

Ik denk een beetje door Benji Naesen gelanceerd? Er is in ieder geval heel veel volk die Kuss wel eens een GC wil zien rijden, dus shet is blijven plakken.
Er is een reden waarom Kuss al jaren dé meesterknecht bij uitstek is, maar geen kopman is. Die heeft in elke ronde wel een slechte dag en zijn tijdrit is dramatisch.

Er is een reden waarom Kuss al jaren dé meesterknecht bij uitstek is, maar geen kopman is. Die heeft in elke ronde wel een slechte dag en zijn tijdrit is dramatisch.

Het is dan ook een meme voor een reden.

LR heeft ooit een podcast/interview gedaan met Sepp, ik denk dat het daaruit voorkwam, maar weet het niet zeker.

Cattaneo en Vervaeke mee vooraan. Serry en Pedersen zijn nu aan het werken. Bagioli is naar huis en dan zit nog Hirt en Knox voor Evenepoel. Dat is dus gewoon goed. Spijtig dat Bagioli er uit is maar de rest lijkt op de afspraak.

Movistar en INEOS nu ook met 2 mannetjes. Zolang QS het niet alleen moet doen.

Op Eurosport snappen ze niet waarom hij gisteren die 6" opraapte en nu vandaag zo'n groep laat rijden alsof er geen verschil zit tussen die 2. De favorieten voor de eindzege zitten nog gewoon bij Evenepoel dus daar verliest hij geen tijd op tot nu toe.

Movistar en INEOS nu ook met 2 mannetjes. Zolang QS het niet alleen moet doen.

Op Eurosport snappen ze niet waarom hij gisteren die 6" opraapte en nu vandaag zo'n groep laat rijden alsof er geen verschil zit tussen die 2. De favorieten voor de eindzege zitten nog gewoon bij Evenepoel dus daar verliest hij geen tijd op tot nu toe.
Ik denk dat ze net je bericht hebben gelezen

Ze zitten 8min voor op het snelste schema, met wat geluk kan ik nog de finish zien voor ik mijn trein moet halen :)

Haat ? Maar waar haal je het idee dat ik hem zou haten ? Omdat ik niet sta te joelen als een kleuter die een lollipop gekregen heeft wanneer Remco wint ? Nogal spijtig dat je je mening niet mag zeggen zonder als Remco-hater bestempeld te worden.

Nou nou nou, je woordkeuze om de wél-juichers te benoemen ("joelen", "kleuter", "lollipop") verraadt anders wel een bovengemiddelde emotionele betrokkenheid hoor.

Terug
Bovenaan