Vuelta 2023

Wie wint la Vuelta 2023

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 25 29,1%
  • Primoz Roglic

Stemmen: 15 17,4%
  • Remco Evenepoel

Stemmen: 41 47,7%
  • Geraint Thomas

Stemmen: 0 0,0%
  • João Almeida

• Enric Mas

• Juan Ayuso

Stemmen: 5 5,8%
  • Richard Carapaz

• Iemand Anders

• Totaal aantal stemmers
    86
  • Opiniepeiling gesloten .
Geruchten over zieke renners bij Soudal-QS.

Dat zou een ploegleider van FDJ dan hebben gezegd blijkbaar. Renaat en Jose hielden het op een valpartij. Allezins geen goed nieuws natuurlijk en dat een dag voor alweer een belangrijke bergrit. Hopelijk niks ernstigs en zijn ze allebei vlug weer op volle kracht.

Zouden betrokken geweest zijn bij een val.
Vanwaar die info? Ik heb eens naar de replay gezien en je ziet daar zowel Vervaeke als Bagioli als laatste aan die klim op +- 60km van de finish beginnen. Iets later komt Bagioli even in beeld en lijkt te lossen. Last van een voorgaande val of toch die ziekte waarvan er geruchten zijn.

Cattaneo was betrokken bij die val op 3,1km van de finish.

Andrea Bagioli en Louis Vervaeke kwamen woensdag wel bijna op 16 minuten binnen, maar zij waren wellicht het slachtoffer van de valpartij op 3 kilometer of ze werden erdoor opgehouden. Maar niets die wijst in de richting van ziekte.

Andrea Bagioli en Louis Vervaeke kwamen woensdag wel bijna op 16 minuten binnen, maar zij waren wellicht het slachtoffer van de valpartij op 3 kilometer of ze werden erdoor opgehouden. Maar niets die wijst in de richting van ziekte.
Ze zaten alvast niet meer in het peloton op 40km van de finish dus wat je beweert klopt niet. Op basis van de beelden lijken beiden effectief gelost op de klim.

Vanwaar die info? Ik heb eens naar de replay gezien en je ziet daar zowel Vervaeke als Bagioli als laatste aan die klim op +- 60km van de finish beginnen. Iets later komt Bagioli even in beeld en lijkt te lossen. Last van een voorgaande val of toch die ziekte waarvan er geruchten zijn.

Cattaneo was betrokken bij die val op 3,1km van de finish.

Van Jose en Renaat. Dus niet echt betrouwbaar. Ik was nog niet aan het kijken op 60km van de streep. Als ze daar al in de problemen zaten lijkt het inderdaad meer op ziekte. Wat zonde zou zijn. Vorig jaar in de Vuelta al vroeg 2 man verloren en natuurlijk dit jaar in de Giro uiteindelijk maar met 2 geëindigd.

Een coureur die op 15 minuten binnenkomt na een val op 3 km van het einde moet zowat halfdood zijn. Samen met de beelden die we zagen aan het begin van de klim lijkt het me vrijwel zeker dat ze daar afgehaakt hebben en op eigen tempo naar de finish zijn gereden. Hopelijk komen ze er nog doorheen, hij zal ze nodig hebben.

Laten we hopen dat de geruchten van ziekte niet kloppen idd.

Stel je voor ... na de Giro ook de vuelta moeten verlaten door Covid... en dan telkens wanneer je er erg goed voor staat.

Je mag er zelfs niet aan denken.
Hoe een grote anti-climax zou het wel niet zijn…

Volgens mij mag je dan als SQS wel eens beginnen nadenken waar het dan fout loopt. Zowel in de giro als in de vuelta dan loopt er ergens toch iets fout en het niet meer zuiver brute pech.

Kan zeker, het zou zeer kut zijn.. mentaal ook ne serieuzen tik. 2 keer zo een opperoffingen om er dan uit te moeten door ziekte..
Maar het is zover nog niet e!

Haat ? Maar waar haal je het idee dat ik hem zou haten ? Omdat ik niet sta te joelen als een kleuter die een lollipop gekregen heeft wanneer Remco wint ? Nogal spijtig dat je je mening niet mag zeggen zonder als Remco-hater bestempeld te worden.
Ik haat hem niet. Ik ben ook geen fan van hem. Maakt niet uit. Ik ben ook geen fan van Vingegaard en nog minder van Roglic. Waarom zou ik van 1 van die mannen een fan moeten zijn ? Ik zie niet in waarom. Ik ben fan van de koers.

En het feit dat het om een Belg interesseert mij al helemaal geen bal. Ik ben niet chauvinistisch. Ik zie niet in waarom ik meer voor iemand zou moeten supporteren die toevallig binnen dezelfde fictieve lijnen op de wereldbol geboren is als ik. Dat gaat al helemaal aan mij voorbij. Fijn voor sommige mensen dat ze dat gevoel hebben. Voor mijn part doeken ze dit kutland op. Dan zijn we daar ook al weer van af.
Die punten begrijp ik.

Ik denk vooral dat je de koers een beetje te weinig volgt om in te zien welke gigantische prijzen Evenepoel al heeft gewonnen. Bv Luik-Bastenaken-Luik dat is één van de belangrijkste koersen van het jaar (want dat is vd 5 monumenten, samen met de grote rondes en het wk de belangrijkste koersen van het jaar).

Volgens mij vind je Vanderpoel en Van Aert wel heel goede coureurs?
Als je het gewoon puur objectief bekijkt dan is Evenepoel gewoon beter of tenminste even goed dan deze 2 (op de weg!).

Aantal gewonnen Grand Tours : Evenepoel 1 ; VDP 0 ; WVA 0 (wel groen)
Aantal gewonnen WKs : Evenepoel 2 ; VDP 1 ; WVA 0
Aantal gewonnen monumenten : Evenepoel 2 ; VDP 4 ; WVA 1

Of bekijk op cycling stats
https://www.procyclingstats.com/rider-vs-rider/remco-evenepoel/mathieu-van-der-poel/seasons-compared (seizoenen 2022 en 2023)
https://www.procyclingstats.com/rider-vs-rider/wout-van-aert/remco-evenepoel/seasons-compared (seizoenen 2022 en 2023)

Of de topresultaten van die mensen op procycling stats. Dan zie je welk gewicht er aan iedere koers wordt gegeven (wat volgens mij nogal overeenkomt met wat er te verdienen is).

Je kan makkelijk zeggen: hij ontwijkt de besten.
Maar als je een GT wint, 2 keer wk wordt, en 2 monumenten... Dan heb ik geen idee wie hij zou ontwijken.

Op die manier kan je ook zeggen : Mathieu wordt dit jaar 57ste in de tour, op meer dan 3 uur van Vinegard. Wat een prutser.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan