Vuelta 2023

Wie wint la Vuelta 2023

• Jonas Vingegaard

Stemmen: 25 29,1%
  • Primoz Roglic

Stemmen: 15 17,4%
  • Remco Evenepoel

Stemmen: 41 47,7%
  • Geraint Thomas

Stemmen: 0 0,0%
  • João Almeida

• Enric Mas

• Juan Ayuso

Stemmen: 5 5,8%
  • Richard Carapaz

• Iemand Anders

• Totaal aantal stemmers
    86
  • Opiniepeiling gesloten .
Ja, dat is toch al een mooie eerste test. Spijtig dat ik het niet kan zien...

Benieuwd of Roglic iets heeft overgehouden aan die val

Pronootje voor vandaag, Remco die iedereen los uit het wiel rijdt ? Die woede moet gekanaliseerd he

Veel kans op een aanvaller vandaag, er zijn heel wat goede klimmers ,die geen bedreiging vormen voor het klassement.

Er staat blijkbaar veel kopwind, dus ik denk aanval van iemand die eerder voor het bergklassement type (rubio , zana,)
Als het dan toch GC is , dan zal het de sterkste sprinter zijn van het groepje, want echte aanvallen gaan we niet moeten verwachten.

Mijn geld staat dus op Storer/ Rubio / Kamna /Van eetvelt
Maar om een of andere reden hoop/gok ik dat Kobe goossens ook in de buurt komt :)

Niets te maken met hater. Ik was de eerste om te zeggen dat het WK zijn parcours niet was. En vorig jaar had ik het gevoel dat de streken een pak verminderd waren en kwam hij heel aangenaam over.
Best zijn Youtube kanaal eens bekijken. Das wat anders dan die door sommigen opgeblazen momentopnames vlak na de finish.

De podiumceremonie, interviews en dagelijkse dopingcontrole is een van de redenen dat een ploeg een leiderstrui zal weggeven. Dat is elke dag 1 tot 2 uur rust minder dan de concurrenten.
Na zo een rit uitgeloot worden is gewoon brute pech en bijna elke renner zal een zeuren als hij erbij is.
En het liefst na eerst droge kleren aan te doen.

Best zijn Youtube kanaal eens bekijken. Das wat anders dan die door sommigen opgeblazen momentopnames vlak na de finish.
Maar ook dat is gekleurd natuurlijk, hetgeen wat op zijn kanaal verschijnt, de docu op Streamz, ...

De enigen die er echt een correct beeld van gaan hebben, zijn zij die er iedere dag mee samenwerken (ploegmaats, mecaniciens, verzorgers, ploegleiders, ...)

En eigenlijk boeit het allemaal zo veel niet... ik zie die frustatie-uitingen ook niet zo graag in de koers, maar ik denk niet dat hij in het peloton ongeliefd is.

Maar ook dat is gekleurd natuurlijk, hetgeen wat op zijn kanaal verschijnt, de docu op Streamz, ...

De enigen die er echt een correct beeld van gaan hebben, zijn zij die er iedere dag mee samenwerken (ploegmaats, mecaniciens, verzorgers, ploegleiders...)

En eigenlijk boeit het allemaal zo veel niet... ik zie die frustatie-uitingen ook niet zo graag in de koers, maar ik denk niet dat hij in het peloton ongeliefd is.
En ook, en vooral, die zullen in het publiek zeer gekleurd zijn. Als onderdeel van dat team je absolute kopman afvallen is een beetje als 10 jaar geleden als werknemer/speler van Barcelona gaan verkondigen dat Messi eigenlijk een gigantische kwal is...

Ik begrijp wel niet waarom het hier weeral zo uitgebreid over gaat. Ik ben alles behalve fan van de manier waarop Remco vaak reageert voor soms de kleinste bagatel, maar tot nu toe heb ik hier niks speciaals gezien. Die reactie van zaterdag vond ik zelfs nog vrij gematigd en 100% gerechtvaardigd want dat was gewoon een grof schandaal. Eigenlijk was het waanzin dat Remco de enige was die van zijn oren maakte... allemaal fel vanuit hun hotelkamertjes als het over veiligheid gaat maar als het er op aankomt durft er niemand zijne mond open doen. Proper...

Heb je als organisatie het weer in de hand? Neen, uiteraard niet. Maar alleen al het feit dat ze die renners daar "een kot in de nacht" de baan opsturen was een grof schandaal. Doof de lichten en je zag geen hand voor ogen, combineer dat met regen en TTT... het is een klein mirakel dat er zo weinig gevallen is.

De enigen die er echt een correct beeld van gaan hebben, zijn zij die er iedere dag mee samenwerken (ploegmaats, mecaniciens, verzorgers, ploegleiders, ...)

Sja, zo kan je alles en nog wat in twijfel blijven trekken natuurlijk omdat het "onecht" is...

Sja, zo kan je alles en nog wat in twijfel blijven trekken natuurlijk omdat het "onecht" is...
Je geeft zélf terecht aan dat wat er in de media verschijnt vaak maar een fragment is dat er uitgenomen is (gekleurd of weinig context of belust op sensatie of...)

Maar dat is voor andere media niet anders hoor (een YT-kanaal, een docu, een uitgebreider interview, ...). Het vertelt allemaal maar 'een deel' van het verhaal.

Waarmee ik hier geen enkele conclusie trek, voor alle duidelijkheid. En dit geldt voor iedereen publiek figuur.

Maar goed, zoals Reverz ook al aangaf, ik denk dat hier nu wel genoeg over gezegd is, want zo belangrijk is het allemaal niet.

QS en Jumbo toch aan de slag met Serry en van Baarle. Je wil Caruso natuurlijk niet teveel tijd geven.

Tot zover het "wij gaan niet controleren" :biglaugh:
Zal ook wel niet de bedoeling geweest zijn, maar je kan Caruso en eigenlijk zelfs Kamna (je weet maar nooit) ook geen 5 minuten gaan geven natuurlijk. Alé ik denk niet dat het zo een ramp zou zijn, maar je weet maar nooit. Onnodig om het risico te nemen.

Hopelijk valt het mee. Zou jammer zijn als ze in groep blijven door ferme kopwind zoals in de Giro gebeurde in die eerste bergrit. Zou 3 ritten op rij zijn dat we dan verknoeit zien worden door het weer.

QS en Jumbo toch aan de slag met Serry en van Baarle. Je wil Caruso natuurlijk niet teveel tijd geven.
Die mogen ze zelfs tien minuten geven.
Amper goed geweest in de Vuelta.
Die rijden ze er simpel af in de komende weken. Zeker met Roglic - Vingegaard - Evenepoel en Ayuso hier aanwezig.

Terug
Bovenaan