Vrederechters

VTM Vrederechters

Door deze thread ben ik nu aflevering 3 aan het kijken. Wat voor marginal boel is dat meestl zeg. Zoals die buren met die GFT bak. Die tegenpartij vent...

Die zaak met die ambulance vond ik ook treffend. Dacht die nu echt dat ze die niet ging moeten betalen? Da's dan ipv die 60 euro een vijfvoud of zo, omdat ze naar het vredegerecht moest. Terwijl iedereen toch weet dat dat altijd te betalen is?
 
Laatst bewerkt:
Heb ooit eens een dossier met iemand onder bewind gehad met hem, hij is echt zo begaan met die mensen als in de serie. Top mens.
Ja, dat zie je er aan.
Terwijl andere rechters waarschijnlijk al hun oordeel klaar staan hebben op basis van het dossier, los van wat de partijen nog komen zeggen…

Ik vind ook zijn uitspraak; “diegenen die onder bewind staan zijn de enigen die mij mogen aanspreken met mijn voornaam” super trouwens! Dat zegt eigenlijk alles…
 
Ik heb net het stuk gezien met de vrouw in een WZC die onder bewindvoering zit. Idd een sympathieke mens!
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Ja, dat zie je er aan.
Terwijl andere rechters waarschijnlijk al hun oordeel klaar staan hebben op basis van het dossier, los van wat de partijen nog komen zeggen…

Ik vind ook zijn uitspraak; “diegenen die onder bewind staan zijn de enigen die mij mogen aanspreken met mijn voornaam” super trouwens! Dat zegt eigenlijk alles…
Hoe zou zijn vrouw hem moeten noemen?
 
Iemand aflevering gezien vorige woensdag?

Die zaak van de domiciliefraude: die advocaat (met mondmasker) was nu toch twee druppels water die soepele politierechter uit “De Rechtbank”? (Veurne)

38bccf6a-e167-11ea-81f4-3a55e9de855e_web_scale_0.1086956_0.1086956__.jpg
 
Waar ik elke keer van verschiet, is het verschil in gerechtskosten.
De ene keer is het 100 euro, de andere keer 700 :/
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Waar ik elke keer van verschiet, is het verschil in gerechtskosten.
De ene keer is het 100 euro, de andere keer 700 :/
Gerechtskosten zijn doorgaans vooral de dagvaardingskosten. En die tarieven zijn wettelijk vastgelegd per handeling. Google maar gewoon de tarief van de Gerechtsdeurwaarders en dan kom je uit op de tarieven per jaar. En die verschillen ook tussen burgerlijke zaken en strafzaken. Strafzaken hebben namelijk een aparte en veel goedkopere tarief. Daar kost een dagvaarding 40-60 euro.

In burgerlijke zaken is het echter wat meer uitgebreid. Dagvaardingskosten hangen daar af van het bedrag dat wordt gevorderd, de bijlages die mede worden betekend, het aantal partijen aan wie moet worden betekend, de locatie van de bestemmelingen, enzovoort. Er kunnen ook tussentijdse aktes worden betekend zoals een extra partij die wordt gedagvaard in tussenkomst en vrijwaring of er wordt misschien een bewarend beslag gelegd op goederen of gelden die niet mogen verdwijnen tijdens de loop van het geding. Dat komt er ook allemaal bij.

Soms worden de partijen niet gedagvaard maar wordt men opgeroepen om te verschijnen maar dat is niet altijd mogelijk of wenselijk dus het gros van de mensen wordt via dagvaarding voor derechtbank gebracht.

Soms kost het dus 100 euro en soms kan het gewoon los 3000 euro zijn. En dan hebben we het nog niet over gerechtsdeskundigen en van die toestanden.
 
Deze week is het nieuwe seizoen begonnen.

Waarom mocht dat vrouwtje bij die ruzie over de boom niets meer zeggen?
Ocharme, die lag precies nogal onder de sloef...
 
Deze week is het nieuwe seizoen begonnen.

Waarom mocht dat vrouwtje bij die ruzie over de boom niets meer zeggen?
Ocharme, die lag precies nogal onder de sloef...
Was inderdaad wel heel grellig. Daar had ik als rechter dan toch wel veel heftiger op gereageerd dat het daar mijn rechtszaal is en dat ik wel zal beslissen wie iets mag zeggen. Die vrouw zal volgens mij blij zijn wanneer haar man dood is: eindelijk vrijheid.
 
Was inderdaad wel heel grellig. Daar had ik als rechter dan toch wel veel heftiger op gereageerd dat het daar mijn rechtszaal is en dat ik wel zal beslissen wie iets mag zeggen. Die vrouw zal volgens mij blij zijn wanneer haar man dood is: eindelijk vrijheid.
Volgens mij wilt die vrouw niks zeggen (extreem verlegen ofzo) maar komt ze gewoon mee om hare vent te steunen.
 
Volgens mij wilt die vrouw niks zeggen (extreem verlegen ofzo) maar komt ze gewoon mee om hare vent te steunen.
Kan altijd zijn want ik ken ze niet natuurlijk, maar zo kwam het alleszins helemaal niet over voor mij.
Heb nogal eens gehoord van een oudere vrouw dat ze blij was dat haar man dood was omdat ze van toen pas kon beginnen leven. Uit elkaar gaan zit er bij de oudere garde minder in en al zeker niet bij mensen die fameus onder de sloef liggen.
 
Die ene vent die z'n huishuur "vergeet te betalen" maand na maand. Heeft als invalide wel 2200 netto per maand, maar een huishuur kan er niet vanaf. Profitariaat vibes.
 
Die vrouw die huurcontract vroegtijdig verbrak & huur betwistte owv schimmel op de muur. 140€ schadevergoeding gevorderd.

Beslissing: oorzaak ligt aan afdichting van de douche, verantwoordelijkheid huurder => 411€ achterstallige huur betalen + 1704€ schadevergoeding aan verhuurder + 874€ proceskosten. Ouch :confused2:
 
Man wil ziekenhuisfactuur niet betalen omdat hij vindt dat hij ontvoerd is door de ziekenwagen en opgesloten in het ziekenhuis :laugh: Ik denk dat die vrederechts soms nogal zever moeten aanhoren.
 
Terug
Bovenaan