Vrederechters

VTM Vrederechters

Je kan de rollen ook omkeren hè. Blokbewoners die bij de staanplaats van dat koppel kunnen.
Privé parking behoort tot appartementsblokken, bij mij is er een afscheiding tussen publieke parking (wat je ook kan kopen) en prive dat bedoeld is voor elk appartement. Dus als ge prive ene koopt omdat er over is, dan betreedt gij da complex vandaar dat ze ook toegang nodig hebben tot de blok. Dus da's niet hetzelfde..
 
Die vrouw die haar eigen gaat verdedigen tegen die schilder. Hoe die hare pens die er uit hangt :rofl:
 
Die madam in haar roze frak er na is ook niet van het shiekste volk, maar ik heb er wel mee te doen eigenlijk. Die lijkt me toch echt niet van slechte wil te zijn, maar heeft zich in 't zak laten zetten door een ex.
 
Privé parking behoort tot appartementsblokken, bij mij is er een afscheiding tussen publieke parking (wat je ook kan kopen) en prive dat bedoeld is voor elk appartement. Dus als ge prive ene koopt omdat er over is, dan betreedt gij da complex vandaar dat ze ook toegang nodig hebben tot de blok. Dus da's niet hetzelfde..

Die aflevering 1 staat precies niet meer online dus ken de details niet.
Maar omwille van brandveiligheid moet de deur naar de trappenhal steeds los zijn of een andere nooduitgang voorzien zijn (dus geen elektrische poort od).
Vaak is die 2de er niet en is die trappenhal dus de enige optie.
Ik zeg altijd tegen eigenaars die veiligheid als argument aanhalen dat ze de deur van hun appartement als buitendeur moeten behandelen.
In een gewoon huis hebt ge ook maar 1 voordeur en kan iedereen daar ook vaak zomaar aan.
 
Die laatste ook. Ongeacht wie nu gelijk heeft, die advocate is daar toch enorm onprofessioneel bezig door zo op te gaan tegen die mens? Als je met twee ruziënde buren naast elkaar staat, kan ik zo'n op-elkaar-roep-situatie nog begrijpen, maar een advocaat tegenover een mens die duidelijk aan het eind van zijn mogelijkheden zit? Ik zou die toch nooit van mijn leven inhuren.
 
Die madam in haar roze frak er na is ook niet van het shiekste volk, maar ik heb er wel mee te doen eigenlijk. Die lijkt me toch echt niet van slechte wil te zijn, maar heeft zich in 't zak laten zetten door een ex.
2

Dat geval van die schilder was ook zoiets waar deze smiley wel past: :sarcastic:

Die advocaat van die huisjesmelker in het Brusselse was ook wel triest: spel is onbewoonbaar en meneer klaagt wat dat er 3 man inwoont terwijl er maar 1 op het contract staat.

Wel veel dingen die voorkomen en dat men zich dan niet eens deftig heeft voorbereid…

Hoedje af voor die vrederechters wel, zet mij daar een halve dag en ik kom vanachter mijn balie om veel van die gevallen eens een goeie muilpeer te verkopen (zoals dat geval van die ambulance, voor 60€ u zo belachelijk maken…)
Hou je eens ganse dagen met zo’n prullen bezig zeg :wallbash:
 
Hoeveel komen er daar eigenlijk niet toe die hun bewijzen van betaling nog thuis liggen hebben? Je gaat naar de rechter om te bewijzen dat je hebt betaald, maar je uittreksels liggen thuis?
 
Hoeveel komen er daar eigenlijk niet toe die hun bewijzen van betaling nog thuis liggen hebben? Je gaat naar de rechter om te bewijzen dat je hebt betaald, maar je uittreksels liggen thuis?
Net omdat ze niet betaald hebben of willen verstoppen dat ze te laat waren,,,
 
Ik neig idd wel in die richting, dat leken mij mensen waarmee je kan praten en ze hebben al toegevingen gedaan. De anderen willen gewoon nog wat extra.
Dat je je er aan kan storen kan ik ook wel verstaan ergens, ik stoor mij ook aan bepaalde geluiden van buren. Maar dat is niet te vermijden als je buren hebt natuurlijk. Als die buren na een klacht zich dan voor een stuk gaan aanpassen om, in dit geval, je nachtrust te respecteren, dan kan je natuurlijk geen eisen blijven stellen tot in het oneindige.

Goh, ik kan me gerust voorstellen dat je je in het algemeen heel erg kan ergeren aan zo'n haan. Bij wijze van argumentatie kan je dan stellen dat uw nachtrust verstoord wordt. Plots wordt daar dan op gefocust, men perkt daar de overlast wat in en hop, plots zou alles van de baan moeten zijn.

Ik vind het gewoon in stijgende mate bizar wanneer mensen duidelijk overlast veroorzaken in een drukbevolkte woonwijk, dat allemaal normaal moet gevonden worden. Blaffende honden, kraaiende hanen, brommertjes alsof het F1-wagens zijn, ... Nog los van het juridische aspect, snap ik gewoon niet hoe mensen hun eigen overlast aan tientallen mensen, uw eigen buren, zo normaal kunnen vinden.
 
Laatste 2 afleveringen waren effe verschieten: mensen die €400 weigeren te betalen en uiteindelijk €800 moeten betalen. Ik dacht altijd dat vrederechter zonder extra kosten was. Niet dus.
 
Ik dacht altijd dat vrederechter zonder extra kosten was. Niet dus.
Een verzoeningsprocedure is gratis. Bij een procedure ten gronde staat de verliezende partij doorgaans in voor de gerechtskosten, rechtsplegingsvergoeding,...
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Die vrederechter in Gent (die oa optrad in de zaak van de rashond) lijkt mij de enige die echt de titel “vrederechter” mag dragen.
Down to earth, bemiddelend, rechtvaardig, volks, … zoals het hoort.
 
Die vrederechter in Gent (die oa optrad in de zaak van de rashond) lijkt mij de enige die echt de titel “vrederechter” mag dragen.
Down to earth, bemiddelend, rechtvaardig, volks, … zoals het hoort.
Heb ooit eens een dossier met iemand onder bewind gehad met hem, hij is echt zo begaan met die mensen als in de serie. Top mens.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Terug
Bovenaan