Vrederechters

VTM Vrederechters

Ik voel die slachtoffers van de kraaiende haan hun pijn wel.
De buren hebben er ook één zitten, en elke dag vanaf een uur of 5-6 's ochtends is het prijs. Een continu gekraai van tientallen decibels.
Liever ruzie met heel de buurt dan dat mottig beest weg doen, want ja kuikentjes. Zever niet hé zeg.
 
Ik voel die slachtoffers van de kraaiende haan hun pijn wel.
De buren hebben er ook één zitten, en elke dag vanaf een uur of 5-6 's ochtends is het prijs. Een continu gekraai van tientallen decibels.
Liever ruzie met heel de buurt dan dat mottig beest weg doen, want ja kuikentjes. Zever niet hé zeg.
Anderzijds was de tegenpartij totaal niet van slechte wil en hebben ze er voor gezorgd dat die haan niet meer kan kraaien als de buren slapen. Daarna hebben de buren hun eis veranderd van 's nachts naar continu. Ik weet in die zaak eigenlijk niet aan wie zijn kant ik sta.
 
Anderzijds was de tegenpartij totaal niet van slechte wil en hebben ze er voor gezorgd dat die haan niet meer kan kraaien als de buren slapen. Daarna hebben de buren hun eis veranderd van 's nachts naar continu. Ik weet in die zaak eigenlijk niet aan wie zijn kant ik sta.
Die van de eigenaar van de Haan.
 
Die van de eigenaar van de Haan.
Ik neig idd wel in die richting, dat leken mij mensen waarmee je kan praten en ze hebben al toegevingen gedaan. De anderen willen gewoon nog wat extra.
Dat je je er aan kan storen kan ik ook wel verstaan ergens, ik stoor mij ook aan bepaalde geluiden van buren. Maar dat is niet te vermijden als je buren hebt natuurlijk. Als die buren na een klacht zich dan voor een stuk gaan aanpassen om, in dit geval, je nachtrust te respecteren, dan kan je natuurlijk geen eisen blijven stellen tot in het oneindige.
 
Bij die ondergrondse parkeerplaats begreep ik ook het probleem niet. Koppel draagt enkel bij in de blokpolis & onderhoud, uitgerekend op basis van hun eigendoms%. Ze willen nu ook toegang tot de trappenhal of lift? Reken dan gewoon onderhoud & schoonmaak ook voor die delen, met datzelfde eigendoms% en het is toch opgelost?
 
Bij die ondergrondse parkeerplaats begreep ik ook het probleem niet. Koppel draagt enkel bij in de blokpolis & onderhoud, uitgerekend op basis van hun eigendoms%. Ze willen nu ook toegang tot de trappenhal of lift? Reken dan gewoon onderhoud & schoonmaak ook voor die delen, met datzelfde eigendoms% en het is toch opgelost?
'k vind dat dubbel want als da bij mij zou zijn, dan hebben vreemde mensen toegang tot mijn blok en de appartementen. Ik sta daar ook niet voor te springen eigenlijk
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
'k vind dat dubbel want als da bij mij zou zijn, dan hebben vreemde mensen toegang tot mijn blok en de appartementen. Ik sta daar ook niet voor te springen eigenlijk

Maar dat zijn mensen die in de blok een eigendom hebben? Dat kan je nu toch moeilijk vreemden noemen?
 
Het ging over een appartementsblok met ondergrondse garages IN het gebouw. Er waren meer garages dan appartementen, dus aantal mensen hebben ook garage gekocht zonder een appartement. Geen huurders he, maar eigenaars van die ondergrondse garage. Dan vind ik dat ook maar logisch dat die mensen ook via het gebouw in hun garage zouden kunnen. Dat is ook een stuk eigendom van het appartementsblok he...

Stel nu dat de garages zich buiten het gebouw bevinden, achteraan via een oprit bijvoorbeeld, dan kan ik er in komen dat ze geen toegang zouden krijgen tot het hoofdgebouw. Maar nu...
 
Het ging over een appartementsblok met ondergrondse garages IN het gebouw. Er waren meer garages dan appartementen, dus aantal mensen hebben ook garage gekocht zonder een appartement. Geen huurders he, maar eigenaars van die ondergrondse garage. Dan vind ik dat ook maar logisch dat die mensen ook via het gebouw in hun garage zouden kunnen. Dat is ook een stuk eigendom van het appartementsblok he...

Stel nu dat de garages zich buiten het gebouw bevinden, achteraan via een oprit bijvoorbeeld, dan kan ik er in komen dat ze geen toegang zouden krijgen tot het hoofdgebouw. Maar nu...
Maar in veel gebouwen is enkel de 2de deur met een sleutel. Dus dan zouden die mensen net zo goed door de gangen van de blok kunnen rondlopen. En ik kan wel snappen dat bewoners er niet happig op zijn dat er mensen toegang hebben tot de blok terwijl ze er zelf niet wonen.

Trouwens, die mensen wisten op voorhand evenzeer de voorwaarden en dat ze geen toegang hadden langs het gebouw. Zij wisten op voorhand de voorwaarden die eraan verbonden waren. Dan zou er eigenlijk een 2de tussendoor moeten komen die de toegang tot de gangen blokkeert. Die dan voor die mensen hun rekening zou moeten komen.
 
Het ging over een appartementsblok met ondergrondse garages IN het gebouw. Er waren meer garages dan appartementen, dus aantal mensen hebben ook garage gekocht zonder een appartement. Geen huurders he, maar eigenaars van die ondergrondse garage. Dan vind ik dat ook maar logisch dat die mensen ook via het gebouw in hun garage zouden kunnen. Dat is ook een stuk eigendom van het appartementsblok he...

Stel nu dat de garages zich buiten het gebouw bevinden, achteraan via een oprit bijvoorbeeld, dan kan ik er in komen dat ze geen toegang zouden krijgen tot het hoofdgebouw. Maar nu...
Da's toch wat ik zei? :) Die zijn geen eigenaar van een appartement maar enkel van garage, maw vreemden van een blok waar zij niet wonen.
 
Goh ja, blijf het bizar vinden dat men daar zo moeilijk kan over doen. Ik heb een tijdje in een appartement gewoond met 9 eenheden en 12 garages die niet in het hoofdgebouw lagen. De 3 eigenaars/huurders van de garage zonder appartement hadden toegang tot het hoofdgebouw, want elke garage had een aparte elektriciteitsmeter (die zich in de technische ruimte van het hoofdgebouw bevond), maar ik heb me daar nooit aan gestoord.

Uiteindelijk lijkt het me ook dat in de vele appartementsblokken aan zee ook constant "vreemden" toegang hebben tot het gebouw (airbnb, appartement eens uitlenen aan familie of vrienden). Zelfs elke kuisvrouw met dienstencheques (waarvan de opdrachtgevers gaan werken zijn) kan als vreemde binnen.
 
Terug
Bovenaan