Wanneer je huurt en 1 miljoen cash hebt kan je dan niet gewoon beter een huis kopen?
Ik vermoed eveneens dat er niet al teveel gaan zijn die in deze situatie zitten. Dus een te verwaarlozen groep in tegenstelling tot de grote groep middenklasse huiseigenaars.
Je spreekt u eigen hier al volledig tegen met uw eerdere post waar je van 1mil naar 1,1 en 1,2 mil gaat in no time.
Met een eigen huis ga je dat niet kunnen want dat geld zit dan in bakstenen.
Nu spreek je enkel over uw eigen situatie en ga je ervanuit dat dit voor iedereen zo is.
En meerwaardebelasting is enkel bij verkoop minder dan 10jaar in portofeuille (ja belachelijke regel, ik weet het).
En waarom zou jij uit uw arbeid minder belastingen moeten betalen dan een werknemer?
Meerwaardebelasting is nog niet geweten hoe/wat dus moeilijk te zeggen nu, maar al door andere users weerlegd.
En waarom, omdat ik ook het nodige risico draag en zelf de meerwaarde creeer door te kiezen om veel uur bezig te zijn met iets, en er niets extra voor terug krijg. Als ik morgen iets fout doe of iets kapot maak ofzo dan mag ik het wel zelf ophoesten.
Als jij als WN iets verkeerd doet krijg je hoogstens je ontslag of een veeg rond u oren, en niet meer doen he.
Euhm, je beseft dat je al een miljoen aan zaken moet kopen om überhaupt 3k 'uit te sparen'?
Iemand die 100000 euro uitgeeft aan spullen die die eigenlijk niet wilt enkel en alleen om 300 euro belasting uit te sparen, die gaat niet lang rijk blijven, en met die mindset wellicht nooit rijk worden buiten door puur chance.
Misschien heb ik het inderdaad verkeerd begrepen en is het het bedrag tussen 1-2 miljoen waarop je 0,3% betaald, en niet perse sowieso 0,3% als je boven de 1miljoen komt. Dus stel dat je een 'financieel vermogen' hebt van 1,2miljoen dan betaal je 0,3% op die 200k = 600€
Maar god knows, ze weten het zelf niet.
Bovenstaande is dan wel 'redelijk' te noemen idd.
Maar uiteindelijk komen we dan weer op overal op belasten, op arbeid, op aankopen, op bezit, op vastgoed, op meerwaarde, op vermogen, ..