Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Moest ik Seixas zijn ik zou dan proberen een rit te winnen en het klassement nog laten voor wat het is.Ik zou als Seixas gewoon met open vizier naar de tour gaan en niet te veel wakker liggen van het klassement tbh. Die heeft nog nooit 3 weken gekoerst. De Fransen gaan al gek genoeg worden.
Het is echt wel gedaan met Pogacar hoor krijgt er nu zelfs Martinez niet af![]()

Welke Martinez? Sporza zegt Daniel, PCS Lenny![]()
Waar gij u druk inmaakt.. typisch haterkesgedrag..En weer die gebaren en maniertjes, pffff. En dan vragen Karl en José zich af waarom hij minder populair is dan pakweg van Aert.
Was Kuss vóór de Vuelta als kopman bestempeld?
Sepp reed drie GT' dat jaar, dan ga je toch niet voor eigen kans met Roglic en Vingegaard in de ploeg?
Kuss wou zelfs geen kopman zijn, dacht ik, in 2024.
En, Roglic was niet happy tijdens / na die Vuelta.
Dat ga je ook krijgen met evt. Seixas - Lipo - Evenepoel.
Dat is niet helemaal te vergelijken imo... dat was voor eendagskoersen. Daar was het zeker handig van meerdere speerpunten te hebben om tactische zetten te kunnen doen tijdens de wedstrijd zelf, dat is in rittenkoersen die in principe zelden beslist worden op basis van tactiek minder evident. Zeker de dag van vandaag waar de tactiek meestal gereduceerd wordt tot zo hard mogelijk rijden om de rest dood te knijpen. Je kan argumenteren dat Kuss de Vuelta won op tactiek maar dat was ook maar omdat de tegenstand geen vuist kon maken tegen de ploeg in zijn geheel. Moesten Vingegaard en Roglic niet in de Vuelta gestart zijn weet ik niet of Kuss ook gewonnen zou hebben...
Meteen ook de reden dat een ploeg rond u hebben eigenlijk gewoon niet meer belangrijk is. UAE en Visma controleren de wedstrijd toch gewoon dood. Kijk zelfs naar Visma vorig jaar, de helft van die ploeg reed er met alle respect bij voor piet snot. UAE kneep die mannen gewoon dood voor ze ook maar iets kunnen doen.
1 goeie superknecht die je zolang mogelijk kan bijstaan bergop en eventueel nog ergens een bidon kan gaan halen oid en een stuk of 2 goeie all-rounders/tempo beulen om u bij te staan als er iets gebeurd in vlakke/overgangsritten, meer heb je echt niet nodig als je ploeg toch de wedstrijd nooit echt gaat dragen (aka als je niet Pogacar of Vingegaard bent).
?En het probleem bij Evenepoel is dat hij momenteel slecht klimt waarom hem dan in godsnaam richting de Giro of Vuelta proberen duwen? Alsof zo'n GT overwinning maar voor het rapen ligt.

Ik begrijp je voorbeelden eigenlijk niet goed, ik denk dat je definitie van "speerpunt" niet hetzelfde is als het mijne...Niet vergelijken? Historisch zijn er een leee-gio aan voorbeelden in rittenkoersen, waar ploegen met meerdere pionnen, succesvol waren ten opzichte van een misschien sterkere single pion:
- Tour 03: Vinokourov & Ulle versus Armstrong (5de Tour win waarin Lance weakness toonde, herinner me nog levendig een rit naar Loudenvielle over de Peyresourde, waar Ulle (hoewel bij Bianchi toen) om de beurt met Vino de Lance vestiging aanviel, al reden ze beide voor D-Telecom)
- Vuelta 06: Valverde die heel lang zonder weinig problemen aan de leiding stond en dan onder het gebeuk van de Astana boys, finaal het onderspit moet delven tegen Vino.
- Giro 18 - Yates, die multiple ritten wint en finaal in die rit over de Finestre, volledig ten onder gaat door het teamwork van multiple Skys, waarmee Froome wordt afgeschoten en uiteindelijk een monster ontsnapping afrond.
- Giro 20: Niet het meest geweldige voorbeeld, maar de Stelvio waar Almeida (niet dat ie veruit de sterkste was) ten onder ging, daar hebben de numbers van Ineos & Sunweb hem toch ook gekraakt.
- Tour 22: Pogi die ziet gek liet maken op de Galibier op weg naar de Granon. Als Rogla daar niet zit met Jonas en ze vallen niet slag om slinger afzonderlijk aan, rijdt Pogi zich niet murw op de Granon had ie zich enkel op 1 man moeten focussen.
- Giro 22 - Carapaz, die onder het gebeuk van de tandem Kämna Hindley, de laatste moet laten gaan op de Fedaia.
- Giro 25 - Meest recentste nog, Del Torro die eigenlijk nooit in de problemen geweest is en waar de Finestre door teamwerk van Wout en Yates andermaal voor slachtoffers zorgt.
Minder fris in het geheugen, maar je moet eens de historie van een Giro & Vueltas nagaan, heck al die spaanse (Once, Banesto, Kelme, etc)/italiaanse (Saeco/Liquigas, etc.) ploegen vertrokken meestal met meerdere speerpunten in rittenkoersen. Hoewel ik me geen echte ritten voor de geest kan halen, "Gewiss-Balan" anyone?
- Cunego/Simoni
- Basso/Nibali
Sorry, maar als er hier iemand op dit forum Remco’s klimvermogen voor dood zat te verdedigen de laatste 2 jaar, was jij het toch?
Telkenmale haalde je de Vuelta 22 aan om te staven dat ie er iedere klimmer had afgereden en dat zijn GT potentieel behouden bleef, en dit bij iedereen hier die durfde een kritische noot uit te brengen over Remco (of zijn Vuelta overwinning).
Nu bon, dat het algemeen niveau gestegen is en Remco blijven hangen is (door blessure heel wrs), neemt niet weg dat in de lijst van laatste 10-15 Girowinnaars het verre van allemaal absolute topnamen zijn. Daar zitten veel (luxe)knechten en, alle respect, 2de garnituur tussen.
Met jouw flip-flop instelling van uitersten, moet niemand nog ergens aan de start verschijnen..
Ik geloof wel nog dat Remco bijvoorbeeld een Giro kan winnen als alles meezit, maar dan moet je wel starten natuurlijk!
wat een zooitje ongeregelden was dat.Oei oei, als dat al "haterkesgedrag" is, is het toch heel ver gekomen hoor.Waar gij u druk inmaakt.. typisch haterkesgedrag..