Voorjaar 2026

Vorig jaar kon hij ook niet klimmen in het voorjaar en Tour en in het najaar dan weer wel. Dus in 2 maanden kan er wel wat gebeuren.

Maar vorig jaar zat hij wel met die rampzalige winter door dat ongeval. Zijn voorjaar begon toen pas in de Brabantse Pijl.

Nu heeft hij toch een probleemloze winter gehad.

Maar er is zeker nog niets verloren. Er is wel (veel) werk aan de winkel.

Goh ja, die discussie is toen ook gevoerd. Velen, waaronder ik ook, vonden die uitleg van de ritzeges wat te gemakkelijk. We gaan er vanuit dat hij toch de ambitie heeft om opnieuw voor het podium te gaan in de Tour. Je verwacht in dat geval toch iets meer ambitie in die kleinere rondes, dan enkel gaan voor ritzeges. Zeker als er in die rondes geen Pogacar en Vingegaard (en Seixas) aan de start staan.
Ik vind dat ook.
Ge betaalt geen 6miljoen(?) voor iemand die wat ritten gaat kapen in de UAE en Catalonië om dan achteraf te zien dat Godon dat beter doet.

Godon is natuurlijk veel meer sprinter dan Remco dus niet onlogisch dat hij sneller is. Verder kan je duidelijk zijn dat er met Remco op explosiviteit is getraind net omwille van die ritzeges. Aankomen met een beperkt groepje is met deze sprint vaak winst. Dus die uitleg klopt wel met wat we gezien hebben van Remco dit voorjaar

Godon is natuurlijk veel meer sprinter dan Remco dus niet onlogisch dat hij sneller is. Verder kan je duidelijk zijn dat er met Remco op explosiviteit is getraind net omwille van die ritzeges. Aankomen met een beperkt groepje is met deze sprint vaak winst. Dus die uitleg klopt wel met wat we gezien hebben van Remco dit voorjaar
Da's toch te belachelijk in het geval van Evenepoel. Die jongen (en RB Bora) z'n grote droom is om de TDF te winnen. Wat gaat ge dan in godsnaam aan explosiviteit trainen om godbetert wat ritjes te winnen in Catalonië of VAE...

Deze zomer/na-zomer wordt echt ontzettend belangrijk, stel dat komende Tour niet zou uitdraaien zoals gehoopt, waarom dan volgend jaar niet eens combo Giro/Vuelta doen bijvoorbeeld, zoveel jaren en kansen krijg je immers niet.

Als je in de tour niet goed klimt dan ga je dat in de Giro of de Vuelta ook niet doen.
De Tour is de grootste koers, maar is bijlange niet altijd de zwaarste als het op parcours aankomt. Natuurlijk bepaalt de tegenstand ook veel hoe er gereden wordt, maar als ze weten dat hij te kloppen is bergop dan zullen ze hem daar pakken.

Anders gezegd, als hij bij de 4 (of misschien zelfs 5) beste bergop is in de Tour dan hoeft hij zich geen zorgen te maken. Is hij dat niet zal hij moet herbronnen hoe hij verder wilt gaan.
Meer focus op rondewerk en klimmen. Of focus op hoofdzakelijk eendagswerk en kleine rondes.

Da's toch te belachelijk in het geval van Evenepoel. Die jongen (en RB Bora) z'n grote droom is om de TDF te winnen. Wat gaat ge dan in godsnaam aan explosiviteit trainen om godbetert wat ritjes te winnen in Catalonië of VAE...
die explosiviteit was er voor de RVV, Amstel,... en dan kan je evengoed ritten meepikken in bvb Catalonie. Ik spreek trouwens niet over de UAE tour

Vervanger lijkt me sterk, Remco heeft net getekend, maar met een Rogla die afzwaait dit jaar, zal al schelen qua budget. Neemt niet weg dat voor een wereldbrand als Redbull (zonder Bora & Handsgrohe te vermelden) Seixas toch ook een hot item moet zijn, als je ambitie hebt, neen?

Kalender is genoeg gevuld om met verschillende pionnen te schuiven, dat lijkt me geen issue. En denk ook wel dat een Remco nog genoeg dikke prijzen gaat rijden, maar of hij de vooruitgeschoven pion blijft/is in elke wedstrijd, vooral rittenkoersen, dat moet dan nog blijken (zag je nu ook al in Catalunya).
Wat dan met Pellizzari en Lipowitz?
Evengoed worden die alletwee 2e in de Giro en Tour en moet je eentje laten vallen voor de Tour '27.
Een Pellizzari zal dat mss niet zo erg vinden, maar is het ooit goed gekomen om met drie kopmannen naar een GT te trekken?
Dan moet je Lipo of Evenepoel wegdoen, als je Paul wil binnenhalen.
Wat gaat ge dan in godsnaam aan explosiviteit trainen
Boniseconden aan de streep + grote voorsprong in het tijdrijden, om comfortabel aan de bergen te beginnen in de gele trui :unsure:.
Of gewoon om die gele trui zsm te pakken.

Als je in de tour niet goed klimt dan ga je dat in de Giro of de Vuelta ook niet doen.

Ja als ons mama geen roer in haar gat heeft, kan ze niet doorgaan voor een vrachtschip. Wat voor een non-discussies zitten we hier nu te voeren, met zo een dooddoener :S Indurain was ook geen "absolute" rasklimmer dat wilt niet zeggen dat je daarom geen grote ronde op je palmares kan schrijven. Die reed zijn GTs ook bij elkaar door in de tijdritten massa’s tijd te pakken om erna in het gebergte het verlies te beperken.

Het gaat er toch om lijkt me, wat je gezien iemands capaciteiten er qua palmares kan uitpuren doorheen een carrière?

Ik denk niet dat we de Remco met de fysieke capaciteiten van 2024 nog gaan weerzien bergop jammer genoeg, maar hij heeft nog meer dan voldoende capaciteiten om niet te moeten downgraden naar 1-day races only ...

De Tour Top-3 GC lijkt me met grote zekerheid, definitief te hoog gegrepen met opkomst van nieuwe talenten, maar moet je dan persé op diezelfde nagel blijven slaan? (Publicitair is nog iets anders natuurlijk)

De Tour is de grootste koers, maar is bijlange niet altijd de zwaarste als het op parcours aankomt. Natuurlijk bepaalt de tegenstand ook veel hoe er gereden wordt, maar als ze weten dat hij te kloppen is bergop dan zullen ze hem daar pakken.

Anders gezegd, als hij bij de 4 (of misschien zelfs 5) beste bergop is in de Tour dan hoeft hij zich geen zorgen te maken. Is hij dat niet zal hij moet herbronnen hoe hij verder wilt gaan.
Meer focus op rondewerk en klimmen. Of focus op hoofdzakelijk eendagswerk en kleine rondes.

Dat de Giro en Vuelta qua parcours/hoogtemeters dikwijls extremer zijn sure, maar je kan toch de tegenstand niet vergelijken. Dat een Rogla door zijn vele valpartijen, uiteindelijk in andere GTs aan de start verschenen is en zo door omstandigheden zijn palmares heeft opgebouwd weet ik ook wel, maar objectief gezien is de tegenstand qualitatief toch niet van dezelfde orde als de Tour (of hebben top contenders al een beetje over hun top) en heb je gewoon statisch meer kans om prijs te rijden, daar moeten we nu toch niet over discussiëren?

Dikwijls nemen organisatoren ook meer tijdritkilometers op als ze weten dat iemand van het kaliber Remco meedoet, was ook al het geval in die Giro van 23.

Waarom dat niet een kans geven ipv de Tour. Een Giro of Vuelta overwinning is toch pak meer waard dan top 5 in de Tour
Voorjaar rijden met Giro is ook best doenbaar, 2 jaar terug reed de sloveen ook Stade-MSR-Catalunya-Luik, kan je makkelijk nog een Ronde in inpassen dat hypothekeert geen GT voorbereiding

Wat dan met Pellizzari en Lipowitz?
Evengoed worden die alletwee 2e in de Giro en Tour en moet je eentje laten vallen voor de Tour '27.
Een Pellizzari zal dat mss niet zo erg vinden, maar is het ooit goed gekomen om met drie kopmannen naar een GT te trekken?
Dan moet je Lipo of Evenepoel wegdoen, als je Paul wil binnenhalen.

De Vuelta die Kuss won met Jonas en Rogla? Hoewel ik Lipo in Parijs aan de streep als eerste RB verwacht, komende Juli, is dat ook geen leader of veelwinnaar die Remco wel is.

Quickstep reed toch ook jarenlang hun voorjaar met verschillende speerpunten/haandjes: Tafi, Ballerini, Museeuw

Seixas zal hoogstwaarschijnlijk wel blijven waar ie zit, maar RB waarom niet?

De Vuelta die Kuss won met Jonas en Rogla? Hoewel ik Lipo in Parijs aan de streep als eerste RB verwacht, komende Juli, is dat ook geen leader of veelwinnaar die Remco wel is.

Quickstep reed toch ook jarenlang hun voorjaar met verschillende speerpunten/haandjes: Tafi, Ballerini, Museeuw

Seixas zal hoogstwaarschijnlijk wel blijven waar ie zit, maar RB waarom niet?
Dat is niet helemaal te vergelijken imo... dat was voor eendagskoersen. Daar was het zeker handig van meerdere speerpunten te hebben om tactische zetten te kunnen doen tijdens de wedstrijd zelf, dat is in rittenkoersen die in principe zelden beslist worden op basis van tactiek minder evident. Zeker de dag van vandaag waar de tactiek meestal gereduceerd wordt tot zo hard mogelijk rijden om de rest dood te knijpen. Je kan argumenteren dat Kuss de Vuelta won op tactiek maar dat was ook maar omdat de tegenstand geen vuist kon maken tegen de ploeg in zijn geheel. Moesten Vingegaard en Roglic niet in de Vuelta gestart zijn weet ik niet of Kuss ook gewonnen zou hebben...

Meteen ook de reden dat een ploeg rond u hebben eigenlijk gewoon niet meer belangrijk is. UAE en Visma controleren de wedstrijd toch gewoon dood. Kijk zelfs naar Visma vorig jaar, de helft van die ploeg reed er met alle respect bij voor piet snot. UAE kneep die mannen gewoon dood voor ze ook maar iets kunnen doen.
1 goeie superknecht die je zolang mogelijk kan bijstaan bergop en eventueel nog ergens een bidon kan gaan halen oid en een stuk of 2 goeie all-rounders/tempo beulen om u bij te staan als er iets gebeurd in vlakke/overgangsritten, meer heb je echt niet nodig als je ploeg toch de wedstrijd nooit echt gaat dragen (aka als je niet Pogacar of Vingegaard bent).

De Vuelta die Kuss won met Jonas en Rogla?
Was Kuss vóór de Vuelta als kopman bestempeld?
Sepp reed drie GT' dat jaar, dan ga je toch niet voor eigen kans met Roglic en Vingegaard in de ploeg?
Kuss wou zelfs geen kopman zijn, dacht ik, in 2024.
En, Roglic was niet happy tijdens / na die Vuelta.
Dat ga je ook krijgen met evt. Seixas - Lipo - Evenepoel.

Waarom dat niet een kans geven ipv de Tour. Een Giro of Vuelta overwinning is toch pak meer waard dan top 5 in de Tour
Voorjaar rijden met Giro is ook best doenbaar, 2 jaar terug reed de sloveen ook Stade-MSR-Catalunya-Luik, kan je makkelijk nog een Ronde in inpassen dat hypothekeert geen GT voorbereiding

Dat is helemaal niet doenbaar. Pogacar is echt de norm niet hoor.

En het probleem bij Evenepoel is dat hij momenteel slecht klimt waarom hem dan in godsnaam richting de Giro of Vuelta proberen duwen? Alsof zo'n GT overwinning maar voor het rapen ligt.

Tafi en Ballerini hebben nooit bij Quickstep gereden maar reden wel bij Mapei samen in de jaren 90. Die tijd kan je gewoon niet vergelijken met het huidige wielrennen en sowieso eendagswerk en rondewerk niet vergelijken. Mapei was toen 1 van de rijkste ploegen (zoniet rijkste) van ze allemaal

nvdr: Ik vind Godon een prima renner die een mooi palmares bijeen is aan het fietsen, gaat hier allicht ook de proloog winnen in Romandië.

Ik wou niet zeggen dat Evenepoel sneller moet sprinten, gewoon dat het niet de ambitie mag zijn van RB en Remco om gewoon wat ritten te kapen in Catalonië, das wat renners van het niveau van Godon doen.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan