Voorjaar 2026

Misschien als hij zich meer zou toeleggen op het klimmen dat zijn vlakke en tijdrijderscapaciteiten er zouden onder lijden, denk ik.
Misschien heeft hij meer spiermassa dan bijvoorbeeld een Vingegaard of een Pogacar maar bergop is dat soms een nadeel, waar niet de pure watts maar watt/kg telt en aerodynamica in verhouding minder belangrijk is.

Remco heeft die 2 keer Luik toch alleen gewonnen omdat Tadej zijn schoonmoeder overleden is en hij eens gevallen is. Als we echt eerlijk zijn.
Kansen grijpen waar je kan.
Hij zal zeker niet de eerst Belgische tourwinnaar sinds mensenheugenis worden.
Vóór P-R '26 waren er ook berichten zoals deze te lezen betreft Wout.
Laat maar komen, zo'n posts ;).
De Tour moet nog altijd gereden worden en evengoed krijg je zo'n massaval zoals in 2011, die een aantal toppers uitschakelt, hoe spijtig dat ook is.

Van de 9 grote wedstrijden heeft Pogi er nu 20 in totaal. Tweede in de all-time-ranking.
Merckx 33.

Kansen grijpen waar je kan.

Vóór P-R '26 waren er ook berichten zoals deze te lezen betreft Wout.
Laat maar komen, zo'n posts ;).
De Tour moet nog altijd gereden worden en evengoed krijg je zo'n massaval zoals in 2011, die een aantal toppers uitschakelt, hoe spijtig dat ook is.

Van de 9 grote wedstrijden heeft Pogi er nu 20 in totaal. Tweede in de all-time-ranking.
Merckx 33.
Er zullen er al veel moeten bijliggen, bij je massaval om hem de tour te kunnen laten winnen. Beetje nuchtere analyse kan geen kwaad. Nee hij zal hem niet winnen. Beter Giro proberen dan volgende jaren.

Voor de Tour gaat hij wat tekort komen. Ik vind hem niet consistent genoeg, maar eendagsklassiekers zoals de Ronde, Lombardije of zelfs MSR (gezien zijn explosiviteit nu) zou wel moeten kunnen. Giro of Vuelta wanneer enkele van de groten afwezig zijn kan ook nog altijd, maar ik weet het niet. Jammer dat hij eens een Giro heeft gemist doordat hij moest afstappen.

Maakt niet uit tbh. Wint hem wel 2 keer.
Inderdaad

Het is de kunst van de kansen te grijpen wanneer ze die voordoen.

Je kan zo ook zeggen dat WVA alleen maar wint omdat alles verkeerd liep bij VDP en Pogacar ook eerder pech had in de race en lang moest achtervolgen. Maar maakt niet uit. Hij wint hem wel. Er zijn een stuk of 150-160 renners die kunnen profiteren van de pech van een ander.

Er zullen er al veel moeten bijliggen, bij je massaval om hem de tour te kunnen laten winnen. Beetje nuchtere analyse kan geen kwaad. Nee hij zal hem niet winnen. Beter Giro proberen dan volgende jaren.
Ik ga nog de Tour Auvergne - Rhône-Alpes (RIP Dauphiné) afwachten.
De (ijdele) hoop dat hij dit voorjaar gefocust heeft op de RVV en zijn klimmersbenen pas test in mei op kamp en terugvindt.

Wat een gat op La Redoute :crazy:

20 seconden sneller dan Skjelmose en 34 seconden sneller dan de groep van Zana op een klim van iets onder de 4minuten.
nog even en ze rijden sneller dan het licht zodat ze aankomen voor ze vertrokken zijn. En zeggen dat ik allang blij ben dat ik die op hun onnozel elektrisch fietske voorbijsteek, toegegeven ik ben een oude man met overgewicht, maar toch.

Ik ga nog de Tour Auvergne - Rhône-Alpes (RIP Dauphiné) afwachten.
De (ijdele) hoop dat hij dit voorjaar gefocust heeft op de RVV en zijn klimmersbenen pas test in mei op kamp en terugvindt.

Sterkte :hug:

Zie RB ook wel nog een versnelling hoger schakelen en de geldkraan voor Seixas openzetten tbh, als Decathlon geen oplossing vindt voor dat sociale zekerheidsbijdrage probleem. Hoewel er bij de laatste misschien ook sprake was van hun licentie te verschuiven naar zwitserland, maar dat zou qua publieke opinie misschien wel eens kunnen backfiren.

Anderzijds een Decathlon heeft toch ook echt wel diepe zakken. Seixas 8-10 miljoen aanbieden per jaar gedurende 5 jaar (1/3 van hun huidig marketing budget?), is qua ROI risico nu toch zo riskant niet, zelf zonder een deel in zijn portretrechten moet dat toch breakeven te draaien zijn, als ze dat marketinggewijs wat deftig aanpakken. Eerste Fransman met enorme klimcapaciteiten in het land van de Tour en bovendien een sportmerk. :S

Der kijken gemiddeld zowat 5-10% van de fransen naar de Tour dagelijks, da’s wa 4-7 miljoen? Niet dat er zoveel man gaat merchandising kopen, maar de impact die dit gaat hebben breder op verkoop van fietsen/gear weet ik veel wat, lijkt me toch ook niet te onderschatten, ook mondiaal.

Stel dat ze bv. Seixas eens laten passeren in een groeimarkt als Bangladesh waar veel van hun productie plants liggen en waar ze relatief zot zijn van fietsen, het kot is te klein! :laugh: Lijkt me ook dat de kijkcijfers pak hoger gaan liggen dit jaar met de extra hype na LBL.

In ieder geval Seixas naar UAE lijkt me nu echt wel volledig onbestaande na gisteren, die gaat echt niet met Pogi gaan koersen :coolbrows:

Laatst bewerkt:
Zie RB ook wel nog een versnelling hoger schakelen en de geldkraan voor Seixas openzetten tbh, als Decathlon geen oplossing vindt voor dat sociale zekerheidsbijdrage probleem. Hoewel er bij de laatste misschien ook sprake was van hun licentie te verschuiven naar zwitserland, maar dat zou qua publieke opinie misschien wel eens kunnen backfiren.

Je insinueert als vervanger voor Remco dan?
Of surplus erbij, want ik weet niet hun marge maar nog een renner met een heel hoog salaris erbij pakken lijkt me heel ambitieus.

De vraag is of je als Seixas zijnde wilt in een ploeg rijden waar 2 andere sterke mannen ambitie hebben. En ook die kansen gaan krijgen.
Ja in deze LBL was Seixas sterker. Maar één dag zon maakt nog geen zomer. Kans is reëel dat hij kan bevestigen keer op keer.
Kans is ook zeer reëel dat Remco nog wel enkele dikke vissen gaat pakken en zeker in koersen beter zal zijn dan Seixas.

Op zich heeft Remco een goed voorjaar gereden hé. 2x podium in de 2 monumenten waarin hij startte + de AGR gewonnen. Zeker zijn 3e plaats in de RVV was toch een sterke prestatie.

Maar... het is wel zo dat velen (ik ook) hadden verwacht dat hij minstens één van beide kleine rondes waarin hij deelnam (UAE en Catalonië) eens naar zijn hand had kunnen zetten, maar in praktijk kon hij in geen van beiden meestrijden voor de eindzege. Ook in LBL had je misschien toch mogen verwachten dat hij duidelijk de 3e man was na Pogacar en Seixas, en dat hij een strijd had kunnen leveren om de 2e plek tegen Seixas. Hij wordt uiteindelijk wel 3e, maar het was een zeer duidelijk verschil met die andere twee.

Afwachten nu hoe hij in juni voor de dag zal komen.

Je insinueert als vervanger voor Remco dan?
Of surplus erbij, want ik weet niet hun marge maar nog een renner met een heel hoog salaris erbij pakken lijkt me heel ambitieus.

De vraag is of je als Seixas zijnde wilt in een ploeg rijden waar 2 andere sterke mannen ambitie hebben. En ook die kansen gaan krijgen.
Ja in deze LBL was Seixas sterker. Maar één dag zon maakt nog geen zomer. Kans is reëel dat hij kan bevestigen keer op keer.
Kans is ook zeer reëel dat Remco nog wel enkele dikke vissen gaat pakken en zeker in koersen beter zal zijn dan Seixas.

Vervanger lijkt me sterk, Remco heeft net getekend, maar met een Rogla die afzwaait dit jaar, zal al schelen qua budget. Neemt niet weg dat voor een wereldbrand als Redbull (zonder Bora & Handsgrohe te vermelden) Seixas toch ook een hot item moet zijn, als je ambitie hebt, neen?

Kalender is genoeg gevuld om met verschillende pionnen te schuiven, dat lijkt me geen issue. En denk ook wel dat een Remco nog genoeg dikke prijzen gaat rijden, maar of hij de vooruitgeschoven pion blijft/is in elke wedstrijd, vooral rittenkoersen, dat moet dan nog blijken (zag je nu ook al in Catalunya).

Deze zomer/na-zomer wordt echt ontzettend belangrijk, stel dat komende Tour niet zou uitdraaien zoals gehoopt, waarom dan volgend jaar niet eens combo Giro/Vuelta doen bijvoorbeeld, zoveel jaren en kansen krijg je immers niet.

Temperament en ambitie moet er zijn om hoogste te willen bereiken en kan je enkel maar respect voor opbrengen, (niet zoals een Carrasco of Witsel die zich op piek van hun carrière gaan begraven in China of de zandbak puur voor het geld), maar ook niks mis met een carrière als Rogla toch? Paar WT rittenkoersen van een week, Giro & nog paar Vuelta’s op je palmares schrijven, daar teken je toch direct voor?!

Laatst bewerkt:
Maar... het is wel zo dat velen (ik ook) hadden verwacht dat hij minstens één van beide kleine rondes waarin hij deelnam (UAE en Catalonië) eens naar zijn hand had kunnen zetten, maar in praktijk kon hij in geen van beiden meestrijden voor de eindzege.
Anderzijds gaf hij zelf wel aan vooral voor ritzeges te gaan (Catalonië) en podium (UAE). Achteraf bekeken zou het ook enorm straf zijn geweest mocht hij één van beide gewonnen hebben aangezien hij toch vooral met zijn hoofd bij RVV-LBL zat. Aan explosiviteit geen gebrek, dus mogelijks gewoon andere accenten gelegd (in zover dat uberhaupt een zero-sumgame is).

Deze zomer/na-zomer wordt echt ontzettend belangrijk, stel dat komende Tour niet zou uitdraaien zoals gehoopt, waarom dan volgend jaar niet eens combo Giro/Vuelta doen bijvoorbeeld, zoveel jaren en kansen krijg je immers niet.

Omdat hij volgend jaar MSR wil rijden en ook weer de RVV en LBL en dan een Giro er aan plakken ook niet werkt.

Bovendien stel dat hij in de Tour er weer doorzakt bergop wat ga je dan doen in de Giro/vuelta gaan die niet bergop denk je?

Zonder klimmersbenen geraak je nergens.

Temperament en ambitie moet er zijn om hoogste te willen bereiken en kan je enkel maar respect voor opbrengen, (niet zoals een Carrasco of Witsel die zich op piek van hun carrière gaan begraven in China of de zandbak puur voor het geld), maar ook niks mis met een carrière als Rogla toch? Paar WT rittenkoersen van een week, Giro & nog paar Vuelta’s op je palmares schrijven, daar teken je toch direct voor?!

Roglic heeft er wel niet echt voor gekozen om zich te richten op Giro/Vuelta hé dat is gedwongen geweest door enerzijds een hoop valpartijen waardoor zijn Tours vaak ingekort werden en er dus ruimte kwam voor een Vuelta anderzijds gedwongen doordat Vingegaard de Tour won en Roglic daar dus moeilijk de leiding kon gaan opeisen en dus naar een plan B werd gepushed.

Anderzijds gaf hij zelf wel aan vooral voor ritzeges te gaan (Catalonië) en podium (UAE). Achteraf bekeken zou het ook enorm straf zijn geweest mocht hij één van beide gewonnen hebben aangezien hij toch vooral met zijn hoofd bij RVV-LBL zat. Aan explosiviteit geen gebrek, dus mogelijks gewoon andere accenten gelegd (in zover dat uberhaupt een zero-sumgame is).
Goh ja, die discussie is toen ook gevoerd. Velen, waaronder ik ook, vonden die uitleg van de ritzeges wat te gemakkelijk. We gaan er vanuit dat hij toch de ambitie heeft om opnieuw voor het podium te gaan in de Tour. Je verwacht in dat geval toch iets meer ambitie in die kleinere rondes, dan enkel gaan voor ritzeges. Zeker als er in die rondes geen Pogacar en Vingegaard (en Seixas) aan de start staan.

Kan zijn dat hij andere accenten gelegd heeft in de voorbereiding, en hij wint dan wel de sprint in de AGR en in Luik voor de 3e plek, maar zeker in Luik had hij toch gebaat geweest met betere klimmersbenen. We hebben hem in ieder geval al beter zien klimmen dan dit, ook in het voorjaar. Ik blijf dus benieuwd hoe goed ze het gaan kunnen rechttrekken bij Bora richting de Tour...

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan