Voorjaar 2026

Het kan zeker hetzelfde zijn als vorig jaar. Maar ik zie toch op zijn minst al meer kans dat ze idd dicht kunnen blijven als er sprake is van een goeie VA, VDP, F. Vermeersch, mogelijks nog een dark horse, ... .

Ik hoop/verwacht meer weerwerk dan vorig jaar, dat op zijn minst.

Natuurlijk met Pogacar weet je nooit, kan evengoed zijn dat de rest beter is dan vorig jaar maar Pogacar ook nog beter is dan vorig jaar... .

Correct. Ofwel is Pogacar solo weg in RVV ofwel kan VDP mee en wint hij in de sprint. Niets spannends aan heel die wedstrijd. In Roubaix kan het leuker worden.

De kans dat P-R een attractievere wedstrijd wordt met meer kanshebbers is reëel inderdaad.

Maar er bestaat toch nog steeds een kans dat de RVV wel een spannende wedstrijd wordt. Ok, Pogacar die opnieuw wegrijdt op de Oude Kwaremont is het meest evidente scenario inderdaad.

Maar voor hetzelfde geld kan Mathieu dit jaar wél volgen en dan weet ik niet of Pogacar zomaar naar de streep gaat rijden met Mathieu in zijn wiel. Hij kan ook wel pokeren dit keer. En dan is het niet ondenkbaar dat er volk terugkeert uit de achtergrond. Gebeurde ook bv. in 2022.

En wie weet zijn er nog scenario's mogelijk. Een oponthoud of een valpartij is ook snel gebeurd, ook voor de groten (zie MSR bv.)

De kans dat P-R een attractievere wedstrijd wordt met meer kanshebbers is reëel inderdaad.

Maar er bestaat toch nog steeds een kans dat de RVV wel een spannende wedstrijd wordt. Ok, Pogacar die opnieuw wegrijdt op de Oude Kwaremont is het meest evidente scenario inderdaad.

Maar voor hetzelfde geld kan Mathieu dit jaar wél volgen en dan weet ik niet of Pogacar zomaar naar de streep gaat rijden met Mathieu in zijn wiel. Hij kan ook wel pokeren dit keer. En dan is het niet ondenkbaar dat er volk terugkeert uit de achtergrond. Gebeurde ook bv. in 2022.

En wie weet zijn er nog scenario's mogelijk. Een oponthoud of een valpartij is ook snel gebeurd, ook voor de groten (zie MSR bv.)

Ik gok voor de bingo op:
"Kampioenen rijden altijd. Die kijken niet om"
"Normaal zou je zeggen VDP, maar we hebben al meer rare dingen zien gebeuren na 250km"
"Onderschat hem niet. Heb je zijn sprint in San remo gezien?"

Velen al vergeten blijkbaar dat pogi en vdp vorig jaar tot 2x toe weg reden samen om 2x terug gegrepen te worden en dan
was Wout ook de betere op 3de maal kwaremont dan VDP.

Velen al vergeten blijkbaar dat pogi en vdp vorig jaar tot 2x toe weg reden samen om 2x terug gegrepen te worden en dan
was Wout ook de betere op 3de maal kwaremont dan VDP.

Ja en? Waar geef je meer waarde aan? Mathieu die de énige was die er überhaupt
in slaagde om tot 2x zichzelf tot het uiterste uit te dagen om met Pogacar mee te kunnen?

Of Wout die hier niet in slaagde, zelfs moest lossen bij de mindere goden in het Bos van Wallers ,
en Jorgenson alsook Benoot als rescueteam nodig had om tot die 3de keer Kwaremont te geraken?

Ja en? Waar geef je meer waarde aan? Mathieu die de énige is die er überhaupt
in slaagt om tot 2x zichzelf uit te dagen om met Pogacar mee te kunnen?

Of Wout die hier niet in slaagde, moest lossen in het Bos van Wallers , en Jorgenson
alsook Benoot als rescueteam nodig had om tot die 3de keer Kwaremont te geraken?
Dus de rest moet zichzelf ook meer uitdagen en dan kunnen ze misschien wel mee met Pogacar?
Het Bos van Wallers ligt trouwens niet voor de Kwaremont.

Ja en? Waar geef je meer waarde aan? Mathieu die de énige was die er überhaupt
in slaagde om tot 2x zichzelf tot het uiterste uit te dagen om met Pogacar mee te kunnen?

Of Wout die hier niet in slaagde, zelfs moest lossen bij de mindere goden in het Bos van Wallers ,
en Jorgenson alsook Benoot als rescueteam nodig had om tot die 3de keer Kwaremont te geraken?

1774978332728.png

VLAB staat met Van Aert, Hagenes, Laporte en Brennan als hét dreamteam
aan de start van Dwars door Vlaanderen vandaag.
Trouwens zeer slim van VLAB om komaf te maken met dé enige absolute
kopman binnen de ploeg en ze alle 4 gelijkwaardige kopmannen zijn.

Met Van Aert in een geweldig vormpeil is hij uiteraard dé topfavoriet en het
aan zijn status verplicht om te scoren.

Laatst bewerkt:
Tuurlijk. Gaat weer een plezante dag worden morgen met al die flauwe grappenmakers.

Blijkbaar toch niet dus. Aprilgrappen worden doorgaans niet in maart gemaakt.

Blijkbaar toch niet dus. Aprilgrappen worden doorgaans niet in maart gemaakt.

en dat zeggen ze op 1 april?

edit: andere media nemen het ook over: https://sporza.be/nl/2026/03/31/gee...dag-in-de-ronde-van-vlaanderen~1774946288531/

My god eindelijk !

Ik heb me -net zoals velen- altijd afgevraagd waarom Remco de voorjaarskoersen laat liggen. Zo'n E3 bijvoorbeeld, ik kan me niet ontdoen van het gedacht dat Remco dé renner is die bergop meekan met de grootsten maar dan wel gewoon nog sterker is op het vlakke.

De ronde is wel een heel speciaal beestje, maar ik zie hem het zeker goed doen

Inderdaad een straf verhaal en leuk voor de koers. Al denk ik wel dat de Ronde toch niet op zijn lijf geschreven is en dat hij uiteindelijk geen hoofdrol zal spelen. Het is teveel draaien en keren, zoals het WK in Glasgow.

VLAB staat met Van Aert, Hagenes, Laporte en Brennan als hét dreamteam
aan de start van Dwars door Vlaanderen vandaag.
Trouwens zeer slim van VLAB om komaf te maken met dé enige absolute
kopman binnen de ploeg en ze alle 4 gelijkwaardige kopmannen zijn.

Met Van Aert in een geweldig vormpeil is hij uiteraard dé topfavoriet en het
aan zijn status verplicht om te scoren.

Maar antwoord eens op de vraag... Waar heeft WVA jou pijn gedaan? :s

Leuk nieuws, maakt de koers nog interessanter. Zal denk ik het enigste monument zijn waar de 3 beste ééndagscoureurs aanwezig zijn.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan