Voorjaar 2026

de BingoBongo Tour
Ah hebben ze ne nieuwe sponsor opnieuw? :woohoo:

Ipv daar werkelijk eens iets deftig van te maken, genre: Zuid-Limburg - Provincie Luik/Duitstalig belgië - GD Luxemburg.

3 landen daar moet je toch iets deftig van kunnen maken met wat deftige sponsors? :wtf:

Ah hebben ze ne nieuwe sponsor opnieuw? :woohoo:

Ipv daar werkelijk eens iets deftig van te maken, genre: Zuid-Limburg - Provincie Luik/Duitstalig belgië - GD Luxemburg.

3 landen daar moet je toch iets deftig van kunnen maken met wat deftige sponsors? :wtf:

Ik vind dat eerlijk gezegd elk jaar een interessant rondje. Niet te stressvol, die Geraardsbergen rit is altijd spectaculair en de Leuven rit was afgelopen seizoen ook zeer entertaining. Ik snap niet goed waarom iedereen er zo negatief naar kijkt. Ja, een niet te zware Ardennenrit zou het waarschijnlijk beter maken, maar misschien zorgt dat er ook voor dat het klassement gewoon gebaseerd is op één rit en het zo minder spannend wordt. Een rit in Nederlands Limburg zou wel een meerwaarde zijn.

Idd Bahrein stoorde echt wel veel. En die fase met Vermeersch, hij is het wel die de renner van Bahrein wegduwt. Hij wou langs de kant opschuiven waar er eigenlijk zo goed als geen doorgang was, die renner van Bahrein deed imo niet veel verkeerd door daar de blijven zitten in 2de plaats

Renner van Bahrein? Er reed zelfs geen enkele Bahreini mee.

Kunnen we afspreken dat we gewoon de teamnaam gebruiken en niet de Nederlandse naam van een land? :P

Een rit in Nederlands Limburg zou wel een meerwaarde zijn.

Zou zeer mooi zijn. Maar ligt logistiek gewoon zeer moeilijk.
Het is niet zo eenvoudig om daar een koers te organiseren. Maar in België zijn er zoveel mooie en unieke parcours te maken, en toch kiest men voor een rit te maken die een kopie is van de voorjaarskoersen.
En dan enkele kleurloze ritten. Dat maakt dat het gewoon wat een minder interessante koers.

Quick Step 16e op de UCI ranking na vandaag. Toch opvallend laag. Het vertrek van Remco en ook vooral de late seizoenstart van Merlier spelen hen parten. Ik heb eigenlijk niet het gevoel dat ze zo slecht bezig zijn, maar het is toch opvallend laag. Lotto staat voor het eerst in een eeuwigheid zelfs hoger (en die zijn zoals gewoonlijk ook zeker niet goed bezig).

Ben benieuwd hoe ze hun ploeg nog meer versterken naar volgend jaar toe. Van Eetvelt zal in principe komen (maar Landa zal wel vertrekken?), Florian Vermeersch wordt ook genoemd (maar als je moet strijden tegen UAE en Red Bull zal dat niet makkelijk zijn). En wat met de fietsen? Het contract van Specialized loopt af. Merida wordt genoemd als opvolger, dat is toch wat minder vrees ik.

Toekomst voor de Belgische ploegen ziet er toch elk jaar minder rooskleurig uit. Met Intermarché en Bingoal zijn er al 2 profploegen verdwenen, voor Flanders Baloise lonkt hetzelfde lot (bidden dat dat niet zo is, want blijft een belangrijke ploeg voor de Vlaamse jeugd). Lotto is nu al zwak en het ziet er naaruit dat dat alleen maar erger zal worden (Van Eetvelt weg, De Lie mogelijks ook), QS is nog maar een top 8-10 ploeg qua budget waarschijnlijk en Alpecin blijft wel groeien (ze zullen na dit weekend waarschijnlijk de beste Belgische ploeg zijn op de ranking), maar wat als Van der Poel (en zo misschien ook Canyon) ermee stopt in de toekomst?

Magnier toch al wat pech sinds het openingsweekend. Ook Stuyven die dan ziek uitviel. En Merlier die nog aan zijn seizoen moet beginnen inderdaad…

Het zal nog wel beteren voor SQS, maar top 5 zal het ook niet worden op het einde van het jaar.

Zoals je zegt, geen Remco meer en Merlier die nog geen koers gereden heeft. Met Magnier mikken ze nu ook op koersen van een hoger niveau. Maar een dikke uitslag rijden in Msr, Gw of Rvv is natuurlijk gene kattepis.

In de breedte wel leuke transfers met Zana of vorig seizoen Paret Peintre, maar dat zijn natuurlijk ook geen gasten die een resem koersen gaan winnen.

Na het vertrek van Remco ging het gerucht al snel dat Specialized vervangen zou worden. Scott wou persé WT blijven en zou dichtbij Quickstep hebben gestaan. Maar toen kwam heel de heisa met Israël - Premier Tech en geraakte Scott aan boord bij NSN. Zonder boegbeelden lijkt me de kans klein dat Specialized hun contract nog zal verlengen.

Als uae vandaag hun trein wat beter op orde krijgt als vorig jaar voor de cipressa dan zie ik zelfs een VDP niet kunnen volgen als ze echt 8min eens volledig kunnen knallen. Vorig jaar droei pogi pas 30ste op en verloor hij al 1min30 en heel wat krachten tegen dat hij vooraan kwam en toen nog zijn aanval moest inzetten.

Ik ben toch benieuwd moest Pogacar alleen overblijven na de Cipresa. Het peloton gaat zich sowieso terug kunnen organiseren, het is niet dat hij een bonus gaat hebben van 5 min ...

Ik ben toch benieuwd moest Pogacar alleen overblijven na de Cipresa. Het peloton gaat zich sowieso terug kunnen organiseren, het is niet dat hij een bonus gaat hebben van 5 min ...
Aan de andere kant, dat "organiseren" draait soms ook gigantisch in de soep, veel speelruimte mag je hem ook niet geven alvast.

Dat is toch wel een sterke pion minder. Koerst vaak rond zonder verstand maar wel enorme motor als die juist kon worden ingezet kon die wel een ferme streep trekken op de Cipressa.

Dat commentaar hier op VTM bij de vrouwen is bv. toch om van in slaap te vallen :unsure:

Enorm zware valpartij wel precies ...

Die dat daar eerst over de railing tottert die stond wel direct terug recht :wtf:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan