Voorjaar 2024

VDP wint zonder mee te doen :S


Zware val van zowel VA als Pedersen

VA lijkt te huilen en geraakt niet recht
De RVV is nu sowieso al fameus onthoofd.. de rode loper voor VDP ligt zo goed als klaar. Mijn zin om zondag te kijken en dan meer dan wss naar een lange solo is eerlijk gezegd ver weg..
 
Tiesj komt uit zijn zadel waardoor fiets naar achter gaat en wva zijn voorwiel tikt tegen achterwiel. Snap niet goed dat tiesj daar ineens uit zadel komt.

Dat is waar ik in peloton rijden altijd het meeste schrik voor heb. Als je uit het zadel komt gaat uw fiets zeker 20cm naar achter en als je dan nog van richting veranderd is dat echt gevaarlijk.

Moeilijk te zien waar die UnoX renner exact zit maar die gaat bijna gelijktijdig met VA tegen de grond.
 
Hebben het idd toch wat aan zichzelf te danken , op de nieuwe beelden zie je Benoot ook Go go go roepen , tis al een gevaarlijke afdaling , was daar nog eens versnellen echt nodig.
 
Hebben het idd toch wat aan zichzelf te danken , op de nieuwe beelden zie je Benoot ook Go go go roepen , tis al een gevaarlijke afdaling , was daar nog eens versnellen echt nodig.

Ja want de man van Jumbo op kop kon het tempo niet hoog genoeg meer houden ze kwamen van beiden kanten over de gele trein dus moet Benoot gaan versnellen met VA in het wiel om zo VA uit het gewoel te houden en dus veiliger. Wat dit keer natuurlijk compleet mislukt en het tegenovergesteld veroorzaakt.
 
Jongens sinds 2012 heeft Belgie och arme nog 1x de RVV gewonnen. Het success van de RVV valt echt niet te herleiden tot het success van de Belgen daar.
Nee maar wel om een mooie spannende race te zien.

Ik ga niet kijken naar een race waar ik de winnaar al op voorhand ken.
 
Als je Wout zijn poses na de val bekijkt dan lijkt het nog wel plausibel dat er geen breuken zijn. Steunt duidelijk op beide armen, dus daar zal geen breuk zijn. Beide benen zijn ook nog beweegbaar.

Natuurlijk ga je met zo'n zware schaafwonden zondag ook geen rol van betekenis spelen als je al kan mee doen.

Bekijk bijlage 28309

Bekijk bijlage 28310
Borstbeen, 7 ribben en sleutelbeen gebroken 😉😵
 
Ik geef het maar mee :p

De ontgoocheling is uiteraard groot. Maar de hoe en wat daar mogen we ons toch ook vragen over stellen.

Hoe klote het ook is dit is onderdeel van de koers natuurlijk.
Het is ook wel tekenend dat alle favorieten samen tegen het asfalt gaan, waarom rij je in een zo een afdaling zo ver nog van de meer zo dicht op je concurrent?
Ook wel typisch dat het net gebeurd op een stuk waar een andere koers van oordeel is dat het te gevaarlijk is.

Vooraf zei men hier dat WVA hier weinig te zoeken en te winnen had. Dat is natuurlijk wat kort door de bocht want je moet ook enig koersritme hebben, maar dit zet wel ineens een streep onder al je doelen.
- zo een
- meet
- gebeurt

Ik geef het maar mee :p
 
Ja, mag de Giro dan ook al meteen schrappen. Bijna kopie van De Lie's verwondingen vorig jaar in Duinkerken, die was anderhalve maand terug, maar in slechte vorm. Duurt dus wel wat langer.

Wout toch naar de Tour?
Lijkt me wel een no brainer ja. Ploegleiding zal dat sowieso wel voorstellen volgens mij en ik denk dat Wout ook wel zal beseffen dat dat logischer is. Giro kan in de toekomst nog altijd.
 
Dat is waar ik in peloton rijden altijd het meeste schrik voor heb. Als je uit het zadel komt gaat uw fiets zeker 20cm naar achter en als je dan nog van richting veranderd is dat echt gevaarlijk.

Moeilijk te zien waar die UnoX renner exact zit maar die gaat bijna gelijktijdig met VA tegen de grond.

Hangt er sterk van af hoe je uit het zadel komt.
Je moet in feite recht gaan staan op uw fiets en niet uw fiets onder u door trekken. Als je het goed doet dan komt uw fiets niet naar achter.
Maar goed dat is allemaal makkelijk gezegd achteraf natuurlijk. Als je in volle afdaling moet bijtrappen dan sleur je hoe dan ook aan uw fiets.

Om dit nu een kwestie van eigen schuld te noemen gaat mij wel iets te ver. Het is gewoon altijd een risico van in een peloton te rijden, elke beweging kan leiden tot een valpartij. Je zit verdomd snel tegen iemand zijn wiel en het is snel gebeurd.
Het is gewoon dikke dikke pech.

Giro of tour, het blijft een lapje voor het bloeden natuurlijk. Zijn seizoen was de monumenten, en hij krijgt zelfs de kans niet om te proberen winnen.
En in beide ronden zal zullen de ploegbelangen hem parten spellen. Daar is hij niet de absolute kopman.
 
Het zal mentaal een zware klap zijn. Er komen nog kansen voor RVV en P-R natuurlijk (zeker voor P-R), maar de tijd tikt wel weg. 2 jaar geleden was al zuur toen hij in topvorm zat (en eigenlijk topfavoriet was voor de RVV/P-R) en dan covid kreeg. De 2 cm die hij tekort kwam in 2020 tegen Mathieu worden zuurder met ieder jaar...

Nu goed, het seizoen is nog niet gedaan. Er kunnen nog mooie doelen gesteld worden. De Tour lijkt dan plots toch een optie inderdaad.

Misschien gewoon doen zoals GVA in 2016? Sleutelbeenbreuk in de RVV als topfavoriet, maar dan in de zomer wel Olympisch kampioen worden ;)
 
Vanmarcke kan er nochtans ook van meespreken 🤓

Zoals hij zelf zei nooit zo erg.
Wel leuk dat je vanmarcke bij de grote zoveel rekent :)
----
Om het dan over iets anders te hebben te hebben.
Abrahamsen was toch enorm goed vandaag ?

In de E3 ook al en GW was ook al niet slecht.
Allez tis geen nieuwe topper ofzo hij is al 28 , maar ivg met oudere resultaten rijdt hij momenteel pannen van het dak. (Op zijn niveau).
 
Hopelijk blijft Wout volgend seizoen op zijn berg tot de RVV.

Om dan direct tussen de bloedhonden gegooid te worden?
Lijkt mij een heel slecht idee.

Nog een geluk dat hij Kuurne kan pakken, anders had hij veel opofferingen gedaan voor weinig return.
Een crossseizoen waar hij constant stootte op een sterkere MVDP. Een heel voorjaar waar hij steeds die verdraaide MVDP tegenkwam
2 jaar geleden zeiden we al dat het geen eindeloze tijd meer had, ondertussen zijn we weer 3 edities van RVV en P-R verder.

Vanmarcke in dezelfde zin als WVA noemen, er zijn veel zinnen waarbij “groot” of “grote” klopt in een zin met Vanmarcke. Maar grote coureur is het zeker niet.
 
Eerlijk gezegd vrees ik voor komende zondag voor enorm veel anti-supporters, grotendeels uit frustratie. Als Mathieu aan een lange solo begint zal hij serieus wat boegeroep te horen krijgen, zeker op de hellingen en op plaatsen waar er genoeg gedronken wordt.

Lijkt me wel een no brainer ja. Ploegleiding zal dat sowieso wel voorstellen volgens mij en ik denk dat Wout ook wel zal beseffen dat dat logischer is. Giro kan in de toekomst nog altijd.

Om zich daar weer drie weken kapot te rijden voor Vingegaard en vervolgens MVDP goud te zien pakken in Parijs?
 
Terug
Bovenaan