Voorjaar 2024

Wat een wrede, wrede sport toch soms. Het gejammer van Wout deed pijn aan mijn hart. Wat flitst er op zo'n moment niet allemaal door je hoofd...
 
Kom koers heeft een strijd nodig. Wie gaat er VDP iets in de weg leggen? Er is momenteel evenveel spanning als bij het WK veldrijden. Heeft maar weinig met het feit te maken of een Belg kan winnen of niet.
Nee maar het verschil is wel dat we andere jaren een Belg hadden die kon winnen.

Stuyven en WVA waren zekere favorieten die wegvallen.

van de 2 sterke blokken Visma en Lidl-trek schiet niet veel meer over. En dat was toch het ideale scenario op een spannende koers te krijgen en MVDP het moeilijk te maken.
 
Nee maar het verschil is wel dat we andere jaren een Belg hadden die kon winnen.

Stuyven en WVA waren zekere favorieten die wegvallen.

van de 2 sterke blokken Visma en Lidl-trek schiet niet veel meer over. En dat was toch het ideale scenario op een spannende koers te krijgen en MVDP het moeilijk te maken.
Visma deelt inderdaad hard in de klappen nu van Baarle, Laporte, Tratnik en van Aert vermoedelijk allemaal de RVV aan zich voorbij zullen moeten laten gaan. Bij Lidl zou enkel Stuyven het zwaarst gehavend zijn en niet meer kunnen meedoen, maar Pedersen bleek enkel schaafwonden te hebben. Kirsch een diepe vleeswonde. Maar hun ploeg met Skujins, Theuns, Vergaerde en anderen is wel nog redelijk compleet.
 

Hetzelfde als bij Lotto eigenlijk (ok die missen wel wat volk, maar toch). Toch beiden beetje genant. Moeten het dan doen via de vroege vlucht, hebben ze beiden iemand mee die op papier vooraan bij de sterksten moet horen en vallen die zelfs tegen.

Bij QS hebben ze overigens niet alleen moeite met snel fietsen...


GJsaSBtW0AAQrkE


Hopelijk is iedereen daar wel ok. Blijkbaar gebotst met de wagen van de dokter (die aan het terugkomen was na de grote val). Die is in de kant gesukkeld en de bestuurder zou naar het ziekenhuis gevoerd zijn ("geen levensbedreigende verwondingen").
 
Laatst bewerkt:
Dat er met die volgwagens niet meer ongelukken gebeuren is eigenlijk absurd, die mannen zitten daar met schermen in hunen auto de koers te volgen terwijl ze rijden .. da da eigenlijk mag en toegelaten wordt is gewoon waanzin :unsure:

nen gewone chauffeur krijgt zotte boetes bij GSM gebruik en in de koers zitten ze daar bij wijze van spreken met een ganse SOC dashboarding in hunne snoeter, no way da dan uw aandacht voor de volle 100% op de weg zit.
 
Laatst bewerkt:
Dat er met die volgwagens niet meer ongelukken gebeuren is eigenlijk absurd, die mannen zitten daar met schermen in hunen auto de koers te volgen terwijl ze rijden .. da da eigenlijk mag :unsure:

Ik dacht dat de regel was dat de chauffeur zich moest focussen op de weg en het TVtje en microfoon voor de passagier was. Vroeger zag je vaak dat de chauffeer ook gewoon met de micro in de handen maar dat mag niet meer. Maar toch als je die beelden soms ziet hoe die aan het rijden zijn. Zijn wel automatiques neem ik aan dus schakelen hoeft niet maar toch.
 
Ik dacht dat de regel was dat de chauffeur zich moest focussen op de weg en het TVtje en microfoon voor de passagier was. Vroeger zag je vaak dat de chauffeer ook gewoon met de micro in de handen maar dat mag niet meer. Maar toch als je die beelden soms ziet hoe die aan het rijden zijn. Zijn wel automatiques neem ik aan dus schakelen hoeft niet maar toch.
Laten we niet onnozel doen, als ge die docu’s ziet o.a. van de ronde met die camera feeds in de auto’s kan je toch niet zeggen dat die hun aandacht voor de volle 100% op de weg zit.

Ma bon we dwalen af. :S
 
lol dit is geen veldrit hoor aan de kijkcijfers zal dit amper te zien zijn. Vlaanderen is zot van de koers zelfs zonder hun eigen vedetten zit zondag gewoon een miljoen voor de buis en honderdduizenden langs de kant. De tent op de kwaremont zal weer stampvol zitten.
Ik ga toch niet speciaal iets laten om naar de tv te zien. We gingen normaal naar de ronde zien die hier in de buurt passeert maar mijn goesting is over nu.
 
Beelden gezien. Visma trein van 4,va is 3de. 2de wijkt naar links en va zie ik vallen...

Sleutelbeen en ribben. Das toch even out, zelf als sportman.
 
zou wel eens een rare koers kunnen worden zondag voor Mathieu & zijn ploeg
Jup, ik denk toch ook dat MVDP liever tegen andere toppers koerst, dat past hem het beste.

Sowieso jammer voor de koers zondag, maar geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om de tv uit te laten staan hoor. Hopelijk kan Pedersen nog goed herstellen en een rol van betekenis spelen.
 
Van Aert heeft toch nog geluk bij een ongeluk gehad, op die herhaling van de beelden zie je dat een fiets tegen hoge snelheid zijn helm raakt.
 
Beelden gezien. Visma trein van 4,va is 3de. 2de wijkt naar links en va zie ik vallen...

Sleutelbeen en ribben. Das toch even out, zelf als sportman.
Tiesj komt uit zijn zadel waardoor fiets naar achter gaat en wva zijn voorwiel tikt tegen achterwiel. Snap niet goed dat tiesj daar ineens uit zadel komt.
 
Terug
Bovenaan