Voorjaar 2023

Foss op een tijdritfiets met regenboogkleuren. Ik neem aan dat de uci hier een boete voor in petto heeft zoals bij Martin indertijd?

Was dat niet voor het pak?
Neenee, regenboogkleuren op de fiets tijdens de ploegentijdrit vd Tour 2013.

Dus de UCI verwacht dat die 6 TT fietsen hebben?

Foss op een tijdritfiets met regenboogkleuren. Ik neem aan dat de uci hier een boete voor in petto heeft zoals bij Martin indertijd?
Laat ons hopen van niet... het is al belachelijk genoeg dat er niet met TT kampioenentruien mag gereden worden in TTT´s imo. Zeker nu het WK TTT afgevoerd is.

Valt wel mee hoor, elk jaar slaagt er iemand in :unsure:

i'll see myself out...
Je hebt chance dat ze niet de P-R-toer opgingen en een editie hebben afgelast in het recente verleden.
Dan had je het mogen aanhoren.

Belgische Lotto op een vijftiental seconden van Ineos. Meer dan deftige TTT gereden.

Terwijl quick step ook gewoon de regerende WK ttt was op dat moment

Die regels omtrent waar en wanneer je wel en niet een trui mag dragen of referenties op uw fiets mag aanbrengen zijn toch ook allemaal wat bij de haren getrokken.

Ik snap dat een nationaal kampioen en de wereldkampioen tijdrijden een aparte trui krijgen die ze mogen showen tijdens tijdritten. Maar nog eens aparte regels voor een TTT gaan maken? Kom op eh, laat die gasten gewoon met hun individuele trui rijden.
De UCI kan soms toch ook wel serieus belachelijke regels uitvinden.

Een serieuze pluim voor EF om voor de tweede keer tweedes te worden met de renners die ze opstellen. Die doen daar toch iets heel goed met zo'n beperkt budget.

Idem voor Jayco, die spelen altijd mee voor de knikkers zonder echt grote namen te hebben.

Een serieuze pluim voor EF om voor de tweede keer tweedes te worden met de renners die ze opstellen. Die doen daar toch iets heel goed met zo'n beperkt budget.

Idem voor Jayco, die spelen altijd mee voor de knikkers zonder echt grote namen te hebben.

Die hebben hier beiden toch wel een stevige ploeg voor dit werk? Niet te vergelijken met Jumbo natuurlijk, maar ik had zeker Jayco hier toch heel goed verwacht, zeker gezien die in zowat elke tijdrit vliegen sinds de Giro van vorig jaar. Die nieuwe Giant TT fiets is gewoon heel goed. Bij Cannondale zal het materiaal ook heel goed zijn.

Zijn Australiërs, zijn die niet allemaal opgeleid op de piste? Die kunnen dat wel goed, doen het nu al 10 jaar of zo goed in het TTTen.

Niet te vergeten dat Bissegger bij EF rijdt.
Gewoon een sterke ploeg als je het bekijkt puur op wie er in hun ploeg zitten. Rijden ook gewoon de snelste tijd tussen punt 1 en de finish.

Schrijf Cort maar op voor MSR :unsure:
Staat al op de startlijst :unsure:

Alle gekheid op een stokje: ik denk dat Jumbo toch gaat studeren op gisteren als dit concept nog gaat gebruikt worden. Vingegaard heeft uiteraard niet die punch van een Pogacar of Cort nog op het einde maar als je ziet dat alle andere 'topploegen' met 1 of 2 binnen komen dan denk ik niet dat met 5 de laatste kilometer induiken de meest efficiente tactiek is... alhoewel ik nu ook weer niet verwacht dat Jumbo met een andere tactiek hier plots 15 seconden weg rijdt, het zal over seconden gaan. Hun hoofddoel is dan ook nog GC en niet die rit op zich hoewel ze dat aan hun stand eigenlijk wel verplicht zijn met zo´n ploeg.

Ik vond het een goed concept maar dat wordt deels in de hand gewerkt door die ultieme jump van Cort... en ook omdat PN vaak op seconden wordt gespeeld. In een Tour gaat dit nooit een verschil geven in de eindafrekening. Zo laaiend enthousiast als bv De Cauwer gisteren ben ik nu ook weer niet maar die was vooral content dat Pogacar niet op een kleine minuut staat na gisteren.

Alle gekheid op een stokje: ik denk dat Jumbo toch gaat studeren op gisteren als dit concept nog gaat gebruikt worden. Vingegaard heeft uiteraard niet die punch van een Pogacar of Cort nog op het einde maar als je ziet dat alle andere 'topploegen' met 1 of 2 binnen komen dan denk ik niet dat met 5 de laatste kilometer induiken de meest efficiente tactiek is...

Dus wacht. Gij denkt dat de ploeg die bekend staat om haar professionalisme, haar voorbereiding en samenwerking op gebied van aero met Blocken, het suboptimaal heeft aangepakt tov ploegen als FDJ, UAE,... die bekend staan om hun gebrek aan professionalisme, gebruik van wetenschap,...? :p

Hoe meer renners aan boord, hoe minder je last hebt van drag en hoe beter je dus kan uitrusten in de wielen. Je kan dus frequenter kwalitatieve kopbeurten doen in een ploeg van 4 dan in een ploeg van 2.
Je kan je dus eerder de vraag stellen of het snelheidsvoordeel je denkt te halen door zo hard te rijden dat je maar alleen eindigt, gewoon teniet wordt gedaan door de hogere drag op kop, en minder tijd/kans om uit te rusten en dus minder kwalitatieve kopbeurten te doen.

Ik denk dus eerder dat andere ploegen het net sub optimaal hebben aangepakt. Ze willen speciaal doen met het concept, maar eigenlijk is het in essentie dezelfde hé, zo efficient en snel mogelijk van punt A naar punt B rijden. De Jumbo's haalde in de laatste kilometer nog steeds +/- 60km/u gemiddeld (Pogacar/Kung/... gaan niet harder gereden hebben gemiddeld in die laatste km denk ik), ze hebben gewonnen, en Vingegaard heeft minder watt's moeten trappen dan zijn concurrenten. Quasi (altijd ruimte voor verbetering) perfect aangepakt dus wmb.

FpRvcmTaUAA9YeP

Schrijf Cort maar op voor MSR :unsure:

Die staat al ieder jaar op mijn blad, het Monument waarvoor hij gemaakt is om te winnen.
Maar de laatste jaren lukt het hem niet meer om een redelijke uitslag te rijden, terwijl hij dan ook redelijk wat vorm vertoont (met ritoverwinning(en).

Er was onlangs een vergelijking tussen M. Pedersen en Cort Nielsen in verband met deze klassieker.
Misschien is er niet aan en is het puur toeval, maar ik denk dat er toch iets van waarheid inzit.

Daaruit blijk dat het dat Cort Nielsen beter presteert op kortere etappes +/- 170 km en M. Pedersen +200km.
Daarom dat Pedersen ook dus betere resultaten haalt in het Eendagswerk (Klassieke werk).

Vind jammer genoeg niet terug waar ik dit heb gelezen.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan