Voorjaar 2023

^ bekend verhaal van WVA die op BK beloften een vaste start maakte en niet meer mocht starten. Beslissing was genomen na collega's te consulteren. Enkel Gianni Vermeersch wilde niet dat WVA alsnog startte lol
Dat is niet de fout van Gianni, maar volledig de fout van de commisarissen. Het is hun job om de regels op te leggen, dus zij moeten die beslissing nemen. Een rechter vraagt toch ook niet aan het publiek in de rechtbank om te beslissen in hun plaats.

Waarop WVA 3 weken later alles en iedereen volledig murm reed op het WK en na de finish al huilend verkondigde "ik was hier den beste vandaag, ik alleen" :love:

De eerste harten werden veroverd :tongue:
Of de eerste keer dat mensen dachten, zijn ego is groter dan zijn (toen nog) lijveke :p .

Al was hij toen nog jong uiteraard, daardoor moet het hem ongetwijfeld vergeven worden :p .

Ik dacht dat het geweten was dat Gianni Vermeersch niet echt populair is in het peloton omwille van zijn gedrag. Mssn dat @MrCipo dat kan bevestigen of tegenspreken?

Ik dacht dat het geweten was dat Gianni Vermeersch niet echt populair is in het peloton omwille van zijn gedrag. Mssn dat @MrCipo dat kan bevestigen of tegenspreken?
Ik dacht ooit eens ergens gelezen te hebben dat dit er vooral mee te maken heeft dat Gianni als (ex-)crosser zich soms nogal door gaatjes wurmt of probeert te wurmen waar er zeer weinig plaats is. Dat je dit als andere renner niet echt apprecieert kan ik perfect begrijpen. Natuurlijk voor een leadout of iemand naar voor te brengen is dit een goden geschenk.
Tja, misschien is hij inderdaad een "smeerlapke" in de koers maar die zijn er altijd al geweest denk ik.

De rit in de Tirreno vandaag wordt misschien wel nog interessant met dat klimmetje van 1,3km aan 6% 14km van de meet :)

Gaat niet voor problemen zorgen hé. In PN was er zondag zo eentje op 6km van de streep en het leverde niets op.
Ja ik had niet persé over de uitkomst van de rit maar zoiets zorgt toch voor wat extra situaties waardoor het niet zomaar 210km rijden is naar de streep :)

Maar toen ik Pedersen vorig jaar in de Vuelta zag, dacht ik meteen aan MSR. Het is nog een beetje afwachten hoe goed hij écht is
Als Pedersen al bij de eerste tien mee is over de top, moet hij hopen dat Mohoric en Pidcock niet voor hem zijn. Ik denk niet dat Pedersen die twee durft volgen.

Als Pedersen al bij de eerste tien mee is over de top, moet hij hopen dat Mohoric en Pidcock niet voor hem zijn. Ik denk niet dat Pedersen die twee durft volgen.

Pedersen was vorig jaar gewoon mee met de groep hoor. Mocht toen pas in laatste instantie starten omdat Stuyven ziek werd.

Pedersen was vorig jaar gewoon mee met de groep hoor. Mocht toen pas in laatste instantie starten omdat Stuyven ziek werd.

Het punt dat hij wilt maken is dat de afdaling van de Poggio tegenwoordig misschien wel belangrijker is dan de klim. Vorig jaar waren er eigenlijk 20 renners mee op de top, maar in de afdaling vielen de gaten (onder meer door een valpartij). Omdat die afdaling zo dicht bij de finish ligt tegenwoordig worden daar enorme risico's genomen. Daarom ook dat ik geen type als Pedersen, De Lie, Ewan, Demare, ... dit zie winnen. Pedersen heeft nog het meeste kans omdat die als hij top is echt als één van de eerste de afdaling kan aanvatten.

Pidcock zit al een heel jaar met die afdaling in zijn hoofd. Mohoric zal zeker ook weer proberen. Het is wachten op een eerste grote ongeluk vrees ik.

Laatst bewerkt:
Het punt dat hij wilt maken is dat de afdaling van de Poggio tegenwoordig misschien wel belangrijker is dan de klim. Vorig jaar waren er eigenlijk 20 renners mee op de top, maar in de afdaling vielen de gaten (onder meer door een valpartij). Omdat die afdaling zo dicht bij de finish ligt tegenwoordig worden daar enorme risico's genomen. Daarom ook dat ik geen type als Pedersen, De Lie, Ewan, Demare, ... dit zie winnen. Pedersen heeft nog het meeste kan omdat die als hij top is echt als één van de eerste de afdaling kan aanvatten.

Pidcock zit al een heel jaar met die afdaling in zijn hoofd. Mohoric zal zeker ook weer proberen. Het is wachten op een eerste grote ongeluk vrees ik.

Als je zoals Pedersen in die 2e groep zit die op 2" van Mohoric eindigd kan je toch gewoon winnen. Het verschil niet zo enorm hé. Mohoric gaat niet elke keer zo'n afdaling tot een goed einde brengen. Je hebt maar eentje nodig die beneden even doortrekt en alles komt samen of eentje die nog net mee kan en wat sleept om alles te laten terugkomen. Pedersen is gewoon een favoriet voor MSR.

Pedersen zal er wel dicht bij zijn ja. Mijn conclusie na twee dagen Parijs-Nice is vooral dat De Lie nog wat tekort komt in positionering in hectische finales. MSR komt voor hem daarom nog te vroeg denk ik. Al zijn er ook situaties mogelijk waarin hij beneden alsnog aansluit en toch sprint voor de zege. Fysiek zal hij er wel al klaar voor zijn.

Als je zoals Pedersen in die 2e groep zit die op 2" van Mohoric eindigd kan je toch gewoon winnen. Het verschil niet zo enorm hé. Mohoric gaat niet elke keer zo'n afdaling tot een goed einde brengen. Je hebt maar eentje nodig die beneden even doortrekt en alles komt samen of eentje die nog net mee kan en wat sleept om alles te laten terugkomen. Pedersen is gewoon een favoriet voor MSR.

Natuurlijk is Pedersen een favoriet. Slimme renner die zich kan plaatsen en Poggio heus wel aan kan. Ik gok gewoon dat er weer een verschil gemaakt gaat worden in de afdaling.

Pidcock is mijn favoriet. Die heeft de vorm en zit al een jaar met die koers, en dan specifiek de afdaling, in zijn hoofd.

Je hebt maar eentje nodig die beneden even doortrekt en alles komt samen of eentje die nog net mee kan en wat sleept om alles te laten terugkomen.
Daar heb je het. Wie gaat er zich opofferen om een gat te dichten van 3-4 seconden en zijn sprint af te botten?
Als Pogacar doortrekt (en ik vermoed dat hij dat vroeger gaat doen, dan normaal) op de Poggio, gaan er dan nog ploegmakkers mee zijn van andere ploegen?
+ ze moeten nog voor de ploegmaat willen rijden => Jumbo in de Strade, waar het zogezegd zo goed ging na het openingsweekend binnenshuis.

Dat tweede, herinner je Stuyven' zege? Kragh komt erbij en Stuyven zet zich in het wiel, terwijl de Deen blijft rijden.
M-S is zo moeilijk te winnen, je bent een grote dumbo als je het vertikt om mee te rijden met iemand die mee op kop is (tenzij collega-sprinter achterop). Maar, kom, dat geldt voor elke koers .:tongue:

Gaan Tirreno en PN nu echt allebei rond 16u eindigen vandaag :angry:

Dan hadden ze dat gisteren toch properder geregeld.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan