Voorjaar 2023

De Deense media vragen je aldoor over Jonas Vingegaard uit. Word je daar niet moe van?

Paar paragrafen ervoor in het artikel

A propos, waarom ben je daar niet? Je ploegmaat Tim Wellens heeft wél gereden en maakt nog de oversteek.

Hoe is je relatie met Wellens en wat is zijn rol in deze rittenkoers?

:wtf:

Zo zijn er 10 al dit seizoen. Je moeten niet alles geloven wat er in de krant komt hoor. Er zijn wel meer koersen dan enkel degene die op Sporza uit gezonden worden.
Voor een ploeg als quick step zijn die 10 overwinningen niet genoeg om goed te maken dat ze in elke Vlaamse voorjaarskoers en strade te licht waren en ze in het beste geval 1 renner hadden die kon aanklampen bij de toppers.

AG2R heeft met Trofeo Laigueglia nochtans een mooie koers gewonnen deze week. DSM zit aan 4 stuks met oa Welshford, wat in vergelijking met hun 10 van vorig jaar niet eens zo slecht is.
FDJ heeft ook al mooie dingen laten zien met Gaudu, Madouas en Gregoire gisteren ook.

Weet je wat vooral het probleem is van die voorjaarskern van QS? Dat ze, op Asgreen na die nu vooral veel pech kent, allemaal veel beter gemaakt geweest zijn dan ze eigenlijk maar zijn.
In het verleden reden die mannen allemaal 10% beter rond omdat iedereen schrik had van de blauwe mannen. Nu heeft er niemand nog schrik van en hebben ze zelf schrik van de gele mannen. Ze zijn intrinsiek al minder dan de Jumbo´s en als je dan ook het mentale overwicht moet afgeven dan verdrink je gewoon, zeker als je jaren gewoon geweest bent van u wil op te leggen en nu moet ondergaan.

Maar zoals gezegd, je kan niet overal goed zijn, niet met dat budget. En uiteindelijk zit PatLef toch weer terug in de situatie die hij had moet Boonen ook: elke overwinning is leuk voor media aandacht, maar elke overwinning van Remco is er 10 andere waard commercieel gezien. Tis misschien niet helemaal hetzelfde... Boonen won in Vlaanderen wat het effect nog versterkte, maar toch.

Maar we zijn 5 maart voor crying out loud :P
Het seizoen is net begonnen…

Tegen juli weten we meer. Voor hetzelfde geld pakt Remco gewoon LBL en de giro. Merlier nog enkele ritten hier en daar. Jakobsen groen in de tour en hier en daar een man van de tweede rij nog een overwinning.
Dan gaat toch niemand meer zeggen “tgohoho maar in de omloop en Kuurne stonden ze negens hoor!”? Dan pak je een monument en een grote ronde.
Voor hetzelfde geld pakt Wout 0 monumenten, pakt Pogacar de tour en wint jumbo 0 monumenten en 0 grote ronden.

Mooi dat iedereen dan bang is van de gele bijen! Leuk dat ze omloop en Kuurne pakken. Maar Patlef lacht dan in zijn vuistje hoor.

De voorjaarsploeg wordt ieder jaar ook minder en minder. QS is aan het verschuiven naar ronde ploeg met paar klassieke renners.
Als asgreen en flupke niet presteren, dan schiet er niet veel over toch? Al 2j aan het investeren in Remco. Ik zie die in het voorjaar niet veel meer winnen.

Strade wel leuke finale gezien. De rest mag ook zo zijn. Vooral benieuwd naar PR.

Maar we zijn 5 maart voor crying out loud :p

Tegen juli weten we meer. Voor hetzelfde geld pakt Remco gewoon LBL en de giro. Merlier nog enkele ritten hier en daar. Jakobsen groen in de tour en hier en daar een man van de tweede rij nog een overwinning.
Dan gaat toch niemand meer zeggen “tgohoho maar in de omloop en Kuurne stonden ze negens hoor!”? Dan pak je een monument en een grote ronde.
Voor hetzelfde geld pakt Wout 0 monumenten, pakt Pogacar de tour en wint jumbo 0 monumenten en 0 grote ronden.

Mooi dat iedereen dan bang is van de gele bijen! Leuk dat ze omloop en Kuurne pakken. Maar Patlef lacht dan in zijn vuistje hoor.

Die voorjaarskern rijdt niet gratis rond hé. Je hebt obv dat budget én geschiedenis ook bepaalde verwachtingen rond resultaten in het voorjaar. Finales mee kleuren is toch het minste wat je mag verwachten, en zelfs dat lukt niet.
Als R.EV, het supertalent, op het einde van de rit LBL wint, kan je wel spreken van een geslaagd voorjaar voor het team qua uitstraling, maar kan je toch echt niet tevreden zijn met de prestaties van je hele kern.

Dat is toch een gigantische nuance die je gewoon lijkt te missen in je redenering.

Eens benieuwd hoe Parijs - Nice zal verlopen vandaag.
Ik hoop ergens op De Lie vandaag. Die klim mag zwaar zijn, in zijn vorm raakt hij daar beter uit dan de rest van de sprinters. Al is de vraag of er dan nog iemand van zijn team mee is.

Eens benieuwd hoe Parijs - Nice zal verlopen vandaag.
Ik hoop ergens op De Lie vandaag. Die klim mag zwaar zijn, in zijn vorm raakt hij daar beter uit dan de rest van de sprinters. Al is de vraag of er dan nog iemand van zijn team mee is.

Top is nog 20km van de meet. Tenzij Pogocar de benen voelt kriebelen krijgen we toch gewoon een redelijk grote groep die voor de zege sprint neem ik aan.

Na hier boven te komen is het inderdaad nog 6km.
Als Pogacar zin heeft kan hij hier iedereen eraf gooien maar goed, laat ons hopen dat hij P-N rustig aanpakt.

De Lie zie ik hier wel goed bovenkomen aan zijn vorm op de muur te zien.
Daarna die 6km hopelijk in het spoor van een teammaat al weet ik niet wie dat bij Lotto gaat doen...

Na hier boven te komen is het inderdaad nog 6km.
Als Pogacar zin heeft kan hij hier iedereen eraf gooien maar goed, laat ons hopen dat hij P-N rustig aanpakt.

De Lie zie ik hier wel goed bovenkomen aan zijn vorm op de muur te zien.
Daarna die 6km hopelijk in het spoor van een teammaat al weet ik niet wie dat bij Lotto gaat doen...
De Gendt misschien, al is die beter in langere lopers volgens mij.

Maar we zijn 5 maart voor crying out loud :p

Alle nuance die ik maak over specifiek de voorjaarskern extrapoleren naar het hele team.

Letterlijk niemand die hier iets van koers kent zegt dat QS het momenteel slecht doet. Integendeel: de meerderheid is het er hier over eens dat QS voorlopig een goed seizoen rijdt maar dat hun focus nu verschoven is.

Dat wil echter niet zeggen dat de voorjaarskern momenteel (en vorig jaar) niet ondermaats prestreert, zeker als je rekening houdt met het feit dat Flupke, Asgreen (en wrs ook Lampaert wel) een stevig deel budget opslokken. Als er voor dat budget geen rendement komt gaat dat budget elders toegewezen worden in de toekomst.

Ik ben redelijk zeker dat PatLef als hij nu de keuze kreeg bepaalde budgetten anders zou spenderen. Asgreen en Flupke liggen nóg een jaar vast, Lampaert nog 2... maar mannen als Ballerini en Senechal dat gaan aflopende verhalen worden of aan mindere voorwaarden denk ik tenzij die nu plots terug boven water komen.

Laatste beklimming is 6km van de meet hé.

woops ergens compleet misgelezen dus dat veranderd de zaak. Dan schrijf ik alvast Pogacar op.

Een pittig klimmetje

Twee keer moeten de renners zich over de Côte de Milon-la-Chapelle hijsen.De laatste passage is op 20 kilometer van de finish. Met 500 meter aan 12 procent wordt het voor de sprinters de uitdaging om te blijven aanhaken. Hier zullen Pogacar en Vingegaard, maar ook andere klassementsmannen zich voor het eerst tonen, op zoek naar bonificatieseconden.

Nieuwsblad vertelt maar halve waarheden. Een muurtje dus op 20km van de streep en dan dus dat heuveltjes op 6km van de streep. Best pittige finale eigenlijk.

Alle nuance die ik maak over specifiek de voorjaarskern extrapoleren naar het hele team.

Letterlijk niemand die hier iets van koers kent zegt dat QS het momenteel slecht doet. Integendeel: de meerderheid is het er hier over eens dat QS voorlopig een goed seizoen rijdt maar dat hun focus nu verschoven is.

Dat wil echter niet zeggen dat de voorjaarskern momenteel (en vorig jaar) niet ondermaats prestreert, zeker als je rekening houdt met het feit dat Flupke, Asgreen (en wrs ook Lampaert wel) een stevig deel budget opslokken. Als er voor dat budget geen rendement komt gaat dat budget elders toegewezen worden in de toekomst.

Ik ben redelijk zeker dat PatLef als hij nu de keuze kreeg bepaalde budgetten anders zou spenderen. Asgreen en Flupke liggen nóg een jaar vast, Lampaert nog 2... maar mannen als Ballerini en Senechal dat gaan aflopende verhalen worden of aan mindere voorwaarden denk ik tenzij die nu plots terug boven water komen.

Het is te simpel om nu al te spreken over die voorjaarskern.
We zijn 5 maart eh, het voorjaar is nog maar net gestart. Alaphillipe zit in een dipje, maar kan er zomaar eens doorkomen en dan zit je daar gewoon terug met een topper.
Vergeet ook niet je nog de waalse klassiekers hebt, een terrein waar zowel Julian als Remco kunnen scoren.
En zelfs na de klassiekers is de rol van die voorjaarskern niet over eh. Vorig jaar nog pakte lampaert nog de gele trui in de tour.
Julian kan in de tour ook nog gewoon schitteren. En in een tour waar je niet voor GC met Remco gaat zijn die kloeke mannen zoals een Senechal wel nuttig.

Asgreen daar heb ik mijn twijfelt bij. Maar hij mag mij verrassen.
Maar als je kijkt naar de ploeg voor Remco met GC-ambities, dat was niet zoveel anders hoor. Een Stybar is weg ja,

Het is natuurlijk altijd makkelijk gezegd natuurlijk. Natuurlijk zet je achteraf liever je budgetten anders in als het niet rendeert.
Maar again hoeveel ploegen zitten niet met datzelfde probleem? Hoeveel ploegen betalen bepaalde renners niet veel en krijgen daar weinig return voor terug?

Wat een amateurisme weeral zeg... ik heb nog steeds geen beeld gezien waarvan ik kan zeggen wie wint.

Op GCN+, looked like Caleb had to go a bit early... gast, Ewan zette aan op 100m van de streep :unsure:

Ewans sprint ziet er echt dramatisch uit. Nog geen 100m sprint vanop de kop en hij verliest.

Maar euhm die organisatoren mogen ook onder hun voeten krijgen. Belachelijk dat je een winnaarsinterview gaat afnemen wanneer je niet eens zeker weet dat die persoon gewonnen heeft.

Bizar toch dat het weer zo lang heeft moeten duren :P
Die mannen van wanty man, maf toch als je kijkt wat die al gepresteerd hebben...

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan