Serieuze fuckup van de Pro League als het contract niet waterdicht blijkt. Daar gaan velen te licht over; je ziet bijna enkel maar Dazn de schuld krijgen. Lijkt me dat Dazn zich redelijk sterk acht om een eventuele zaak te winnen, anders zeg je niet zomaar eenzijdig op.
Het draait allemaal om die voor interpretatie vatbare zin: "2 andere operatoren en economisch leefbaar". Lijkt me dat daar een stevige, langdurige rechtzaak rond mogelijk is. Wat is economisch leefbaar, heeft Dazn voorstellen gedaan die redelijk waren,...?
Medelijden met Dazn is echter zeker niet nodig, het zijn sowieso charlatans.
Maar als de Pro League het niet waterdicht gemaakt heeft en hen dus een kans geeft er onderuit te komen, dan kan je hen dat ergens ook niet kwalijk nemen. De sportrechten zijn overal gekelderd, behalve bij de echte top competities.
80 miljoen voor de pintjes liga is gewoon het dubbel van wat het tegenwoordig waard is. De deal was hier gesloten voor dat besef door ervaringen elders begon door te dringen. (of zoals hier al ergens staat, het kan ook een tactiek van Dazn zijn om het maximale te bieden en dan met spelletjes te beginnen)
De Pro League is het bijna verplicht (en zou het beter zo doen) een onderhandelde deal te sluiten met hen voor het afronden van dit seizoen (zijn ze verplicht tov clubs en fans). En dan een verse start, eigen captatie opzetten, eigen kanaal en samenwerken met de operatoren. Maar gegarandeerd, ze zullen niet in de buurt van 80 miljoen komen.
Ze hebben zich rijk gerekend en nu komt de boomerang.
Ik blijf het trouwens hallucinant vinden dat er blijkbaar clubs in de problemen kunnen komen in hun dagelijkse werking door het mislopen van deze gelden. Ze zouden beter daar eens mee inzitten en de leefbaarheid bekijken; dan zijn er wel wat grotere problemen lijkt me.
Voor een club als Standard gaat begod over 5 miljoen per jaar. Dat is 1 transfer!