Voetbal kijken in België

Maar zijn wel illegaal bezig? En de onnozelaars die geen zin hebben om 20 pop-ups weg te klikken, die zullen wel betalen? Zoiets?

Sorry, ik snap niet goed welk punt je wil maken. Het is net omdat men geen malafide bedrijf wil sponsoren met exorbitante bedragen dat men illegaal dient te kijken (ik heb het hier niet specifiek over iedereen die illegaal kijkt) wegens het gebrek aan alternatieven.

En ik heb letterlijk 0 pop-ups en goede kwaliteit stream. Sorry, mijne maat bedoel ik.

De voetbalbond, verantwoordelijk voor onze arbitrage, deed die denkoefening wel al en kwam tot de conclusie dat het zonder camera's effectief niet mogelijk is om het systeem van de videoref te laten functioneren.

Er zijn wel vaste camera's in de stadions, maar die kunnen enkel tussenkomen voor buitenspelfases.

Sorry, ik snap niet goed welk punt je wil maken. Het is net omdat men geen malafide bedrijf wil sponsoren met exorbitante bedragen dat men illegaal dient te kijken (ik heb het hier niet specifiek over iedereen die illegaal kijkt) wegens het gebrek aan alternatieven.

En ik heb letterlijk 0 pop-ups en goede kwaliteit stream. Sorry, mijne maat bedoel ik.
Mijn punt is dat je maat wel deugpunten wil scoren door geen malafide bedrijf te sponsoren, wat hem siert, maar dan wel van diens diensten, waar je normaal centjes voor moet geven, wil gebruik maken zonder er voor te betalen wat in sé stelen is.

Mijn punt is dat je maat wel deugpunten wil scoren door geen malafide bedrijf te sponsoren, wat hem siert, maar dan wel van diens diensten, waar je normaal centjes voor moet geven, wil gebruik maken zonder er voor te betalen wat in sé stelen is.
Dat zijn natuurlijk de praktijken die je krijgt als het malafide bedrijf een monopolie wil zijn en er geen deftig alternatief is.

Gaan niet alle clubs met die deal akkoord?
Die heeft toch wat bewegingsruimte neem ik aan? Zoals een waterdicht contract opstellen of zo?

Nuja, was eerst (terecht) lyrisch de playoffs aan ‘t verdedigen om nadien te roepen dat hij het niet nodig vond. Een echte politieker quoi.

Logisch, anders gaan ze het niet leren. DAZN is niet de eigenaar van de sport, ze prijst gewoon alle concurrenten de markt uit door mega-bedragen te betalen (zonder dat ze het zich overigens kunnen veroorloven) en dan probeert ze andere aanbieders en consumenten leeg te zuigen. Wij hoeven daarom niet uiterst principieel te worden en de sport waarvan we houden vaarwel te zeggen omdat een slechte actor het spel oneerlijk speelt.

En dan zeggen we nog niks over de belabberde beeldkwaliteit, de slechte omkadering, of de ondermaatse samenvattingen. Het is gewoon een heel slecht product dat men wenst te verkopen aan exorbitante bedragen.

Ik heb veel niet gezien door de erbarmelijke kwaliteit dat Anderlecht op de mat lag. Maar als ik echt wou , had ik elke match kunnen zien zonder een euro aan dazn te geven. Dat is ook een van de oorzaken dat zij als Netflix van de sport op enkel sportrechten nooit winstgevend kunnen worden. Zoveel moeite moet je niet doen om een match uit België buiten dazn om te kunnen kijken.

Vroeger zag ik in mijn vriendengroepen letterlijk iedereen het voetbal volgen via Telenet en Proximus. Die zijn allemaal gestopt bij deze maar hebben ook niets genomen bij dazn; en dan vooral voor hetzelfde gevoel als dat ik heb. Dat we geen schimmig bedrijf sponsoren dat geld richting de Emiraten en Rusland versluisd. Want dat is wat dazn wel degelijk doet. En uiteindelijk zijn ze wel allemaal aan het kijken, de links vliegen je om de oren in die groepen. Dat is iets wat ik van mezelf nooit zou gedaan hebben als ze normaal hadden gedaan en alles netjes verdeeld hadden dat iedereen kon zien. En dazn is wel degelijk schuldig, als je zelf moeilijk doet in onderhandelingen in fragmenten van 1 minuut voor het nieuws. Echte geldwolven zijn dat.

Niet vergeten dat ze het eerst in Duitsland verkloot hebben, dan in Frankrijk en nu in België. Als het nu de eerste keer was, kan je nog zeggen : ja oké. Maar nu al in het derde land voor problemen zorgen. Dan weet je waar het probleem zit
Zeker, maar dat was niet mijn punt. Ik reageerde gewoon op onze generaal die beweerde dat iedereen heel graag zijn ploeg wou volgen, terwijl veel mensen hun ploeg niet eens wouden zien, wat je ook bevestigt met je post.
Veel van de mensen die dat posten, zie je ook elke week posten over hoe goed/slecht hun ploeg aan het spelen is. Ik zou dat soort opmerkingen met een goeie korrel zout nemen :)
Via apps kun je ook al veel zien natuurlijk.

Zeker, maar dat was niet mijn punt. Ik reageerde gewoon op onze generaal die beweerde dat iedereen heel graag zijn ploeg wou volgen, terwijl veel mensen hun ploeg niet eens wouden zien, wat je ook bevestigt met je post.

Via apps kun je ook al veel zien natuurlijk.

Hij bevestigt net in zijn post dat al zijn vrienden nog altijd aan het kijken zijn via illegale streams. En is @Sportinggboy nu niet net iemand die wel vaak in de JPL thread aan het posten is over hoe slecht Anderlecht niet aan het spelen is? Ik meen mij toch ook meerdere opmerkingen over Vietnamese commentaar e.d. te herinneren :tongue:

Logisch, anders gaan ze het niet leren. DAZN is niet de eigenaar van de sport, ze prijst gewoon alle concurrenten de markt uit door mega-bedragen te betalen (zonder dat ze het zich overigens kunnen veroorloven) en dan probeert ze andere aanbieders en consumenten leeg te zuigen. Wij hoeven daarom niet uiterst principieel te worden en de sport waarvan we houden vaarwel te zeggen omdat een slechte actor het spel oneerlijk speelt.

En dan zeggen we nog niks over de belabberde beeldkwaliteit, de slechte omkadering, of de ondermaatse samenvattingen. Het is gewoon een heel slecht product dat men wenst te verkopen aan exorbitante bedragen.
Ja, dat is waar. Je hebt gelijk, ik zat fout.

Hij bevestigt net in zijn post dat al zijn vrienden nog altijd aan het kijken zijn via illegale streams. En is @Sportinggboy nu niet net iemand die wel vaak in de JPL thread aan het posten is over hoe slecht Anderlecht niet aan het spelen is? Ik meen mij toch ook meerdere opmerkingen over Vietnamese commentaar e.d. te herinneren :tongue:
Klopt. Heb wel wat wedstrijden gemist ook hoor. Laatste 2 heb ik gezien, zonder commentaar maar wel met goed beeld.

De Pro League doet er best aan een nieuwe tender uit te schrijven met verschillende percelen: reguliere competitie, play offs en beker. Zo maak je het behapbaar dat een Telenet of Proximus of zelfs Sporza het binnen kan halen.
Die telcos hebben de knowhow en omkadering met presentatoren, commentatoren, analisten en Olivier Deschacht werken toch op zelfstandige basis dus direct inzetbaar.
Wees maar zeker dat dit 0.0% kans heeft. Als ze dat doen verbreken ze het contract dus zelf. Dit wordt mogelijks jaren geen voetbal tot een rechter zich daar over uitspreekt of er een minnelijke schikking komt.

Die zien allemaal ook hun ploeg voetballen hoor. Die geven gewoon geen geld aan dat malafide bedrijf.
Ik denk dat er hier genoeg zitten die effectief hun ploeg niet zien voetballen. Thuis heb ik ook een abo natuurlijk maar uit ga ik quasi nooit meer voor verschillende redenen. Die wedstrijden wil je natuurlijk ook zien en dan vond ik 20eur per maand zeer acceptabel.

Dat er dan nog principieel tegen dazn zijn maar wel illigaal streamen is helemaal lachwekkend.

Wees maar zeker dat dit 0.0% kans heeft. Als ze dat doen verbreken ze het contract dus zelf. Dit wordt mogelijks jaren geen voetbal tot een rechter zich daar over uitspreekt of er een minnelijke schikking komt.
"Bovendien zit er in het contract - in tegenstelling tot dat in Frankrijk - een arbitrageprocedure. Zo kan de zaak niet jaren aanslepen, maar moet er een uitspraak volgen in een termijn van 10 maanden tot een jaar", besluit onze commentator.

Ik ben ook geen fan maar er wordt toch soms overdreven met bashen op dazn. Lijkt me bij sommigen uitvlucht om gratis kijken viavia goed te praten. Kijk dan niet.
Beeldkwaliteit is niet goed maar bij telenet vond ik dat toch niet veel beter van wat ik mij herinner. Omkadering kijk ik te weinig om over te oordelen.
Als je kwaad wil zijn wees gewoon op de juiste kwaad.

Terug
Bovenaan