Voetbal kijken in België

Het blijven toch dezelfde camerabeelden die je doorkrijgt, gezien DAZN de rechten nog heeft voor de komende jaren. Proximus en Telenet krijgen die beelden doorgestuurd, en gaan daar niet zelf filmen.

Ah, of misschien d.m.v. capaciteitsproblemen dat de kwaliteit niet overal goed doorkomt? Zouden die daar niet op voorzien zijn, dan?
Club-STVV had dit weekend scherper beeld via hun UK stream dan via de BE stream. Voor minstens 20/maand is dat niet goed te praten.

Het blijven toch dezelfde camerabeelden die je doorkrijgt, gezien DAZN de rechten nog heeft voor de komende jaren. Proximus en Telenet krijgen die beelden doorgestuurd, en gaan daar niet zelf filmen.

Ah, of misschien d.m.v. capaciteitsproblemen dat de kwaliteit niet overal goed doorkomt? Zouden die daar niet op voorzien zijn, dan?
Ik weet ook niet goed hoe het werkt maar je ziet blijkbaar soms enorm grote verschillen in kwaliteit. Bij Telenet of Proximus vorig jaar was dat toch telkens hetzelfde. Je weet ook dat ze daar niet uitzenden in 4K maar het was toch dikwijls beter dan wat Dazn nu laat zien.

Ik ga ervan uit dat dazn in goede kwaliteit opneemt. Met de hedendaagse camera’s kan dat toch bijna niet anders. Daar zal niks mis mee zijn. Maar wat er dan gebeurd om het in de huiskamers te krijgen. Daar lijkt het mij niet allemaal in orde.

Ik keek vorig jaar dikwijls dezelfde CL match via Proximus ipv VTM omdat daar ook een verschil in zat in beeldkwaliteit. Het lijkt dat vtm eerder in 720 p uitzend en Proximus iets hoger. Je zag daar echt verschil in.

Tot voor deze klucht kon je perfect matchen volgen, zelfs in 1B

Deze company tilt amateurisme naar een nog hoger niveau

Ik weet het niet, maar ik stel alleen vast dat de beeldkwaliteit bij mij beduidend minder is dan vroeger via proximus.

Streaming maatschappijen kunnen uiteindelijk wel kiezen welke kwaliteit (resolutie, bitrate, etc) ze doorsturen naar de eindgebruiker. Dat het origineel beeld uit dezelfde camera komt doet daar weinig toe. Een beetje hoe een film op VHS en BluRay een wereld van verschil zijn qua kwaliteit terwijl het over dezelfde film gaat die met dezelfde camera is opgenomen.

Laatst bewerkt:
De zever van Dazn zoals in Frankrijk gaat beginnen. Het was te verwachten. Als ze nog geen 50.000 abos zouden hebben zoals wordt gezegd, maken die tussen de 50 en 70 miljoen verlies op de Belgische rechten per jaar :lol:

Pro lg blijft erachter staan, beetje wereldvreemd, toch? Geen klein beetje?
Anders hebben ze geen geld. Ze hebben het gewoon te ver laten komen en hadden zich al eerder moeten moeien met alles ipv windstil te blijven. Ik zei dat al voor het seizoen begon dat het deze richting ging uitgaan. Oliedom ook om met dazn in zee te gaan , als je al weet hoe het andere landen is vergaan he. Dat ze maar op de blaren gaan zitten, zowel clubs, dazn als pro League

Geld is altijd de drijfveer. Ivm die laatste zin, 100 % gelijk, hoe meer schade hoe beter, kunnen ze nekeer 2 keer nadenken in t vervolg als ze alleen willen cashen en de trouwe supporters te kakken willen zetten en 0% service verlenen, die supporters (ik ook) haken gewoon af hoor

Trouwens, tering naar de nering, we zijn een land met een grote voetbalcultuur, maar gene Prem lg, maar zorg dat vooral de beelden deftig zijn, wat tot voor kort was, nu niet meer, en laat de optie toe om via providers beelden te verspreiden... Niet iedereen heeft zuiver streaming intenties, maar gewoon tv openzetten met bakje en kijken maar.

Geld is altijd de drijfveer. Ivm die laatste zin, 100 % gelijk, hoe meer schade hoe beter, kunnen ze nekeer 2 keer nadenken in t vervolg als ze alleen willen cashen en de trouwe supporters te kakken willen zetten en 0% service verlenen, die supporters (ik ook) haken gewoon af hoor

Trouwens, tering naar de nering, we zijn een land met een grote voetbalcultuur, maar gene Prem lg, maar zorg dat vooral de beelden deftig zijn, wat tot voor kort was, nu niet meer, en laat de optie toe om via providers beelden te verspreiden... Niet iedereen heeft zuiver streaming intenties, maar gewoon tv openzetten met bakje en kijken maar.
100 procent mee eens. Ik ken heel veel mensen die gewoon afgehaakt hebben en het Belgisch voetbal niet meer kijken. Zelf al zou het morgen terug bij Proximus of Telenet komen. Die mensen gaan niet zomaar meer een abo nemen. Ze zijn ondertussen allemaal andere dingen aan het doen op de voetbal uren. Ik merk dat bij mezelf ook. Als we vroeger naar de winkel moesten op zaterdag of zondag, deed ik dat dikwijls in functie van welke match op tv was namiddag. Nu kijk ik daar niet meer naar

Facturen van september zijn nog niet betaald. Kwestie van dagen denk ik en Dazn geeft er de brui aan. Wat ben ik blij dat ik daar niks heb genomen.

Dat hebt ge ook als ge politieke zakkenvullers aan de top zet. Alleen eigen gewin en voor de rest maakt het allemaal niet uit. Dat ze allemaal maar goed op de blaren gaan zitten

Als je dit leest was er eigenlijk een akkoord tussen dazn en Proximus en heeft dazn dat zelf weer opgeblazen. Teken dat die geen akkoorden willen. Wat een slechte firma

Als je dit leest was er eigenlijk een akkoord tussen dazn en Proximus en heeft dazn dat zelf weer opgeblazen. Teken dat die geen akkoorden willen. Wat een slechte firma
Zie de pro league nu ook niet direct zelf een zender opzetten eigenlijk.
Vraag me af wat zou of kan gebeuren als het contract verbroken wordt? Kan Telenet of Proximus dan zomaar opnieuw instappen, uiteraard met opnieuw te onderhandelen over de prijs?

Als je een nieuwe contract met andere zender(s) kan afdwingen die lager ligt (vermoedelijk), maar waar de verbrekingsvergoeding van Dazn wel nog bij komt (en ook naar de clubs gaat zou ik denken), dan kan het TV geld nog voor een aanzienlijk deel gerecupereerd worden, of zie ik dat nu allemaal veel te simpel?

Zie de pro league nu ook niet direct zelf een zender opzetten eigenlijk.
Vraag me af wat zou of kan gebeuren als het contract verbroken wordt? Kan Telenet of Proximus dan zomaar opnieuw instappen, uiteraard met opnieuw te onderhandelen over de prijs?

Als je een nieuwe contract met andere zender(s) kan afdwingen die lager ligt (vermoedelijk), maar waar de verbrekingsvergoeding van Dazn wel nog bij komt (en ook naar de clubs gaat zou ik denken), dan kan het TV geld nog voor een aanzienlijk deel gerecupereerd worden, of zie ik dat nu allemaal veel te simpel?
Zal niet zo simpel zijn want de andere spelers gaan nooit op tafel gooien wat er nu ligt.

Zal niet zo simpel zijn want de andere spelers gaan nooit op tafel gooien wat er nu ligt.
Dat besef ik, en geef ik ook aan.
Maar opnieuw verkopen aan pakweg 60-70% van Dazn hun aankoopprijs + de schadevergoeding van 21% zou de clubs op zijn minst nog wat kunnen opleveren (beter dan niets alvast).

Dat besef ik, en geef ik ook aan.
Maar opnieuw verkopen aan pakweg 60-70% van Dazn hun aankoopprijs + de schadevergoeding van 21% zou de clubs op zijn minst nog wat kunnen opleveren (beter dan niets alvast).
Gaat nog iets geven. Al die mensen die daar een jaarabonnement hebben afgesloten gaan goed gekloot zijn.

Terug
Bovenaan